هویت افشاگر تماس ترامپ فاش شد؛ آیا جانش در خطر است؟

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا نوشت: موسسه ریل کلیر اینوستیگیشن (RealClearInvestigation) هویت افشاگرتماس تلفنی ترامپ با مقام اوکراینی را فاش کرد.

هویت افشاگر تماس ترامپ فاش شد؛ آیا جانش در خطر است؟

موسسه ریل کلیر اینوستیگیشن (RealClearInvestigation) در 31 اکتبر گزارش کرده است که افشاگر تماس تلفنی دونالد ترامپ و همتای اوکراینی اش شخصی به نام اریک چیاراملا است که در اواخر دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، مدیر امور اوکراین در شورای امنیت ملی آمریکا بوده و در نخستین ماه های دولت ترامپ نیز تحت عنوان مدیر ارشد امور اروپا و روسیه در این شورا فعالیت کرده است.

به گزارش نشریه واشنگتن اگزماینر گزارش کرده است که اریک چیاراملا 33 ساله اکنون معاون مسئول اطلاعات ملی در بخش اوراسیا و روسیه در شورای ملی اطلاعات آمریکا است.

نام چیاراملا همچنین در پاورقی صفحه 71 گزارش رابرت مولر، بارس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ذکر شده است. مولر در این قسمت به دو ایمیل اشاره می کند که از سوی چیاراملا برای جان کلی، رییس دفتر وقت کاخ سفید و دیگر مقامات دولتی ارسال شده و شامل جزییاتی درباره دیداری میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا بوده است.

در شکایت این مقام افشاگر که در ماه اوت به ثبت رسید، آمده است که مکالمه تلفنی دونالد ترامپ به ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین احتمالا به گونه ای سوء استفاده گرانه به دنبال تحت فشار قرار دادن اوکراین بوده است و مقامات آمریکایی به شدت نگران دور زدن تصمیم گیری های امنیت ملی از سوی رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ هستند.

گزارش شده است که ترامپ در این تماس تلفنی قصد داشته با تحت فشار قرار دادن رییس جمهور اوکراین با اهرم کمک مالی نظامی آمریکا به این کشور، کی یف را وادار به انجام تحقیقاتی قضایی علیه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات 2020 و رقیب اصلی دونالد ترامپ کند.

این مساله هم اکنون هدف تحقیقات استیضاح علیه ترامپ قرار گرفته که از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا دنبال می شود.

310 310

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13423

به "هویت افشاگر تماس ترامپ فاش شد؛ آیا جانش در خطر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت افشاگر تماس ترامپ فاش شد؛ آیا جانش در خطر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید