واشنگتن باید گام اول را برای نجات برجام بردارد

به گزارش شیوا مارکت، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در سخنانی در کنفرانس خلع سلاح، تکلیف برداشتن اولین گام را در ارتباط با توافق هسته ای ایران برعهده طرف متخلف دانست.

واشنگتن باید گام اول را برای نجات برجام بردارد

به گزارش خبرنگاران از فارس، اسماعیل بقایی هامانه نماینده دائم ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، امروز چهارشنبه طی سخنانی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، گفت برداشتن اولین گام برای نجات توافق هسته ای ایران برعهده واشنگتن است.

به گزارش رویترز، وی در این خصوص گفت: تکلیف بازگشت، شروع دوباره و جبران خسارت های وارده و همچنین ایجاد اطمینان در این خصوص که بار دیگر بدعهدی نمی نمایند، برعهده طرف متخلف است.

نماینده ایران اضافه کرد: همانطور که وزیر (خارجه) ظریف اخیرا اعلام نمود، یک راستا رو به جلو با یک توالی منطقی وجود دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه در پیغامی توئیتری به راستای که آمریکا باید برای بازگشت به برجام اتخاذ کند اشاره نمود.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: یک راه به جلو با ترتیبی منطقی وجود دارد: تعهد اقدام جلسه. آمریکا به عنوان طرف متخلف باید اقدامات اصلاحی را انجام دهد:به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند باشد و به طور موثر تعهدات را انجام دهد. ایران بلافاصله با برگرداندن اقدامات خود، پاسخ متقابل می دهد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیراً در بیانیه ای اعلام نمود کشورش دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه 1+5 و ایران در مورد برجام را خواهد پذیرفت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از زمان کارزارهای انتخاباتی از تمایل خود برای بازگشت به برجام می گفت، با این حال از زمان روی کار آمدن اقدامی در این جهت انجام نداده و بازگشت را منوط به بازگشت کامل ایران به تعهدات خود ذیل برجام نموده است.

جمهوری اسلامی ایران تصریح نموده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض نموده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا اجرا شده هر گامی از سوی تهران بعد از برطرف تحریم ها صورت خواهد گرفت.

راه ساری: سئو، طراحی سایت، طراحی و چاپ گرافیکی و دیجیتالی، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28491

به "واشنگتن باید گام اول را برای نجات برجام بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن باید گام اول را برای نجات برجام بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید