واشنگتن پست: ترامپ تاکنون 12 هزار و 19 ادعای غلط داشته است

به گزارش شیوا مارکت، واشنگتن پست در مطلبی تحلیلی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ در دوره تصدی کاخ سفید تا 5 اوت 12 هزار و 19 ادعای غلط یا گمراه کننده بیان نموده است، به طور معین به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره مهاجرت و اقتصاد اشاره نمود.

واشنگتن پست: ترامپ تاکنون 12 هزار و 19 ادعای غلط داشته است

به گزارش خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به طور میانگین از 26 آوریل که رکورد 10 هزار دروغ را حین حضور در کاخ سفید شکست، روزانه 20 ادعای نادرست بیان نموده است. ترامپ برای دوره ریاست جمهوری خود به طور میانگین حدود 13 ادعای گمراه کننده یا غلط به صورت روزانه گفته است.

واشنگتن پست گزارش داد، تقریبا یک پنجم ادعاهای غلط یا گمراه کننده ترامپ درباره مهاجرت است. او 190 بار مدعی شده است که دیواری در امتدار مرز آمریکا و مکزیک ساخته شده است. با این حال، طبق گزارش ها دولت ترامپ صرفا بخش هایی از حصارها و موانع مرزی موجود را جایگزین نموده است. او برای 205 مایل از موانع از کنگره اعتبار گرفته است.

ترامپ در گذشته از این نوع تجزیه و تحلیل ها انتقاد نموده است. او ماه فوریه در کمپین ال پاسو ایالت تگزاس این افراد را نوعی از بی صداقت ترین مردم حوزه رسانه توصیف کرد. او همچنین از منتقدان گاه و بیگاه واشنگتن پست است و آن را به انتشار اخبار جعلی متهم می نماید و جف بزوس، مالک آمازون که مالک این روزنامه هم هست، از نقدها او در امان نمی ماند.

واشنگتن پست همچنین به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره اقتصاد، تجارت و مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 اشاره نمود. هر کدام از این ها حدود 10 درصد از اظهارات غلط یا گمراه کننده ترامپ را در بر می گیرد. براساس این گزارش، ترامپ 186 مرتبه از ژوئن 2018 گفته است که اقتصاد این کشور بهترین وضعیت را در طول تاریخ به خود گرفته است، اما این گزارش با آنالیز شاخص های مالی متعدد نشان داده است اوضاع مالی به خوبی دوران ریاست جمهوری آیزنهاور، لیندون جانسون، کلینتون یا گرانت نیست.

دونالد ترامپ همچنین 162 مرتبه مدعی شده است که بیشترین کاهش مالیاتی تاریخ آمریکا در دوره او اجرا شده است اما تحقیقات واشنگتن پست نشان می دهد کاهش مالیاتی دولت رونالد ریگان در 1981 به میزان 2/9 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور بوده و برای ترامپ 0/9 درصد و بدین ترتیب هشتمین کاهش مالیاتی بزرگ در 100 سال می گردد. بیش از 18 درصد از اظهارات نادرست دونالد ترامپ به وسیله توییتر مطرح شده است.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8961

به "واشنگتن پست: ترامپ تاکنون 12 هزار و 19 ادعای غلط داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: ترامپ تاکنون 12 هزار و 19 ادعای غلط داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید