واکنش اوپک به تصویب لایحه ضد اوپک در آمریکا

به گزارش شیوا مارکت، دبیرکل اوپک در واکنش به تصویب لایحه ضد اوپک از سوی کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام نمود این گروه در معین قیمت های نفت دست ندارد.

واکنش اوپک به تصویب لایحه ضد اوپک در آمریکا

به گزارش ایسنا، کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه گذشته لایحه ای را تصویب کرد که راه را برای شکایت های ضد انحصارطلبی علیه اوپک هموار می نماید اما معلوم نیست که آیا این لایحه در صحن مجلس آمریکا مورد آنالیز قرار خواهد گرفت یا نه. کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا سال گذشته نیز لایحه مشابهی را تصویب نموده بود اما این لایحه برای رأی گیری هرگز به مجلس راه نیافت.

محمد بارکیندو در حاشیه یک کنفرانس انرژی در قاهره به رویترز گفت: اوپک نه یک کارتل است نه در مشخص قیمت نفت دخالتی دارد. متهم کردن ما به چنین اقدامی اشتباه است.

اتحاد اوپک و گروهی از فراورینمایندگان غیراوپک شامل روسیه معروف به اوپک پلاس اواخر سال گذشته موافقت کردند فراوری نفت را در نیمه اول سال 2019 به منظور جلوگیری از اشباع عرضه بازار، 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این گروه از سال 2017 پیمان کاهش فراوری نفت را شروع نموده و چند بار آن را تمدید نموده است.

بارکیندو گفت: اوپک یک سازمان باز و شفاف است که به ثبات بازارهای نفت متمرکز شده است. صنعت نفت بین المللی برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری به منظور تضمین عرضه آینده، به ثبات بازار احتیاج دارد.

پیش از این رویترز به نقل از دو منبع مطلع خبر داده بود مقامات بلندپایه اوپک در ژوئیه با وکلای شرکت حقوقی بین المللی وایت اند کیس برای گفت وگو درباره لایحه نوپک در کارگاهی در وین شرکت کردند و وکلای این شرکت به آنها توصیه کردند از صحبت عمومی درباره قیمت های نفت خودداری نموده و به جای آن درباره ثبات بازار نفت صحبت نمایند. همچنین به مقامات اوپک توصیه شد به آنالیز کانالهای لابی دیپلماتیک به منظور کوشش برای جلوگیری از تصویب لایحه نوپک به عنوان یک قانون بپردازند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3337

به "واکنش اوپک به تصویب لایحه ضد اوپک در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اوپک به تصویب لایحه ضد اوپک در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید