وزیر خارجه چین راهی ژاپن است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ ئی وزیر خارجه چین قرار است امروز سه شنبه سفری به ژاپن داشته باشد. از زمان روی کار آمدن یوشیهد سوگا نخست وزیر جدید ژاپن، این نخستین سفر یکی از مقامات بلندپایه چین به توکیو تلقی می گردد.

وزیر خارجه چین راهی ژاپن است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این سفر با توجه به اختلافات مرزی و مالی دو کشور و التزام دولت جدید توکیو به حل و فصل آنها حائز اهمیت است.

دو کشور در دریای چین شرقی با یکدیگر اختلاف مرزی دارند حال آنکه ژاپن می کوشد وابستگی مالی خود را به چین کاهش دهد.

همچنین دولت توکیو خود را از اتهام همراهی با آمریکا در موضع گیری های تند علیه پکن مبرا می داند حال آنکه همزمان می کوشد تا با تحکیم رابطه با استرالیا، ویتنام و اندونزی، سدی در برابر نفوذ روز افزون چین در منطقه آسیاپاسیفیک بسازد.

به گفته توشیمیتسو موتگی وزیر خارجه چین، مسائل حل و فصل نشده زیادی میان توکیو-پکن وجود دارد که می توان به وسیله دیدارهای سطح بالا، آنها را یک به یک حل کرد.

موتگی همچنین گفت که گفتگو صادقانه ای با همتای چینی خواهد داشت. بعد از این سفر، وانگ راهی کره جنوبی می گردد حال آنکه انتظار می رود دغدغه سئول درباره کره شمالی یکی از محورهای مذاکره طرفین باشد.

نکته قابل تأمل در سفرهای اخیر این است که چین در حاشیه نشست اخیر آ سه آن، توافق تجاری با 14 کشور آسیاپاسیفیک ازجمله ژاپن و کره جنوبی امضا کرد.

به نظر می رسد که پکن در آستانه تشکیل دولت احتمالی جو بایدن دموکرات در آمریکا، به دنبال توازن راهبرد خود با شرکای آسیایی واشنگتن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25695

به "وزیر خارجه چین راهی ژاپن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین راهی ژاپن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید