وقتی کرونا سبب خیر می شود!

به گزارش شیوا مارکت، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی کشور از جمله برگزاری نمایشگاه های هنری لغو و به آینده نامعلومی موکول شدند. اگرچه برخی از فعالان عرصه هنرهای تجسمی این اتفاق ناخوشایند را فرصت مناسبی برای آمادگی بیشتر گالری ها و تعامل بهتر با مخاطبان در آینده ای نزدیک می دانند.

وقتی کرونا سبب خیر می شود!

حسین محسنی، مدیر گالری آرتیبیشن از جمله این فعالان است که باور دارد باید از خانه نشینی بسکمک مردم استفاده کرد و با توجه به اینکه در شرایط فعلی فرصت بیشتری برای مطالعه وجود دارد، می توان محتوای بیشتر و بهتری را در اختیار علاقه مندان به هنر قرار داد.

محسنی در گفت وگو با خبرنگاران درباره راه کارهای گالری ها برای حفظ ارتباطشان با مخاطبان در شرایط فعلی کشور، اظهار کرد: امسال آنقدر اتفاقات بدی افتاد که انگار گالری ها به صورت خود به خودی برای این شرایط آماده شدند. امروز اگر به صفحات گالری های مختلف در شبکه های اجتماعی مراجعه کنید، متوجه می شوید که چند رویکرد جدید به وجود آمده است؛ به عنوان مثال بسکمک از گالری ها شروع به تولید محتوا کرده اند و دیگر فقط بحث فروش مطرح نیست.

او ادامه داد: به طور کلی تصور بر این است که چون مردم در این شرایط نمی توانند همانند سابق در جامعه حضور داشته باشند، طبیعتا نیاز به اوقات فراغت دارند و بر همین اساس نیز برخی گالری تصمیم گرفته اند با تولید محتواهای آموزشی همانند معرفی هنرمندان این ارتباط را با مخاطبانشان حفظ کنند.

محسنی گفت: ما نیز در گالری آرتیبیشن مزایده ای را به صورت آنلاین برگزار می کنیم که شاید در حالت عادی نیازمند توجه و تمرکز بیشتری از سوی خریداران داشت، اما الان زمانی است که مردم وقت بیشتری دارند و به همین خاطر هم محتوای تولیدشده در فضای مجازی را بیشتر مطالعه و آثار را نیز با دقت بیشتری بررسی می کنند. جالب است بدانید که در این مدت میزان بازدیدکنندگان از سایت ما افزایش پیدا کرده است.

مدیر گالری آرتیبیشن اظهار کرد: فکر می کنم الان به جهت اینکه افراد نمی توانند در گالری ها حضور پیدا کنند، گالری ها باید تمام وظایفشان را همانند برگزاری نمایشگاه و فروش آثار، افزایش تولید محتوا در زمینه هنرهای تجسمی و معرفی هنر روز دنیا به صورت آنلاین انجام بدهند. همچنین برای هنرمندان برنامه هایی را در نظر و از آنها برای تولید محتوا کمک بگیرند. در واقع گالری ها باید تلاش کنند در این مدت وب سایت ها و صفحات اجتماعی فعال تری داشته باشند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16829

به "وقتی کرونا سبب خیر می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کرونا سبب خیر می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید