پاکستان زیردریایی هندی را رهگیری کرد

به گزارش شیوا مارکت، اسلام آباد - خبرنگاران - نیروی دریایی پاکستان روز سه شنبه گفت این کشور یک زیردریایی هند مجهز به فناوری روز دنیا را در محدوده آب های پاکستان رهگیری نموده و ضمن هشدار، آن را مجبور به ترک منطقه نموده است.

پاکستان زیردریایی هندی را رهگیری کرد

به گزارش خبرنگاران، رسانه های پاکستان به نقل از سخنگوی نیروی دریایی این کشور گزارش دادند به رغم رهگیری و هشدار نیروی دریایی پاکستان به زیردریایی هند که حریم آبی پاکستان را نقض نموده بود، نیروهای پاکستانی هیچ حرکت تحریک آمیزی نکردند.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان اضافه نمود این کشور خواستار صلح است و هدف قرار ندادن زیردریایی هند نیز مواضع صلح آمیز بودن ما با همسایه خود را ثابت می نماید.

نیروی دریایی پاکستان اظهار داشت به زیردریایی هند هشدار داده شد و سپس از زیردریایی هند حریم آبی پاکستان را به سرعت ترک کرد.

این دومین باری است که پاکستان زیردریایی هند را رهگیری می نماید. در سال 2016 نیز نیروی دریایی پاکستان یک فروند زیردریایی هندی را در محدوده آب های خود شناسایی نموده بود.

پس از حمله هوایی اخیر هند به پاکستان و سرنگون شدن دو فروند جنگنده هندی از سوی نیروی هوایی پاکستان، اکنون رویارویی دو کشور در دریا، تنش های این دو رقیب سنتی در جنوب آسیا را وارد مرحله جدیدی کرد.

روز گذشته پاکستان بار دیگر نسبت به هرگونه حمله و تهاجم خارجی هشدار داد. با توجه به هشدار جدید اسلام آباد مبنی بر پاسخ به هرگونه تهاجم خارجی و آماده باش کامل نیروهای این کشور در مرزهای شرقی خود با هند به نظر نمی رسد که دو رقیب هسته ای جنوب آسیا خیالی برای کاهش تنش ها داشته باشند.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز اخیرا طی بازدید از پایگاه های عملیاتی این نیروها اظهار داشت، چالش ها (پس از حمله نظامی هند و واکنش نظامی پاکستان علیه جنگنده های هندی) هنوز تمام نشده و باید هر لحظه مراقب باشیم.

مجاهد انور خان خطاب به افسران نیروی هوایی پاکستان گفت چالش های پیش روی مردم این کشور هنوز تمام نشده است.

آساق*274**1663**

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3884

به "پاکستان زیردریایی هندی را رهگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان زیردریایی هندی را رهگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید