خیز عشق آباد برای احیای جاده ابریشم بزرگ

به گزارش شیوا مارکت، کارشناس ترکمن گفت: عشق آباد به وسیله ایجاد جاده ، خطوط ریلی، مسیرهای دریایی و هوایی مدرن، جاده ابریشم بزرگ را بازسازی می نماید.

خیز عشق آباد برای احیای جاده ابریشم بزرگ

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، شمشاد ساپاراوا استاد بخش فنی و حرفه ای وزارت تجارت و روابط مالی ترکمنستان در خصوص کوشش این کشور برای بازسازی و احیا راستاهای جاده ابریشم بزرگ اطلاع داد.

وی با بیان اینکه عشق آباد در عرصه بین المللی به طور فعال استراتژی حمل و نقل جهانی را ترویج می نماید، گفت: برای ترکمنستان شرکت در این پروژه تدارکات بین المللی به معنی فعال سازی فرصت های ترانزیتی می باشد.

ساپاراوا ادامه داد: جاده ابریشم بزرگ به لطف اجرای موفقیت آمیز سیاست حمل ونقل قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان بازسازی می گردد.

وی اضافه نمود: این راستاها که عملا با راستاهای بین قاره ای همخوانی دارند تقویت روابط خارجی، گسترش ترانزیت در بخش اروپا و ارتباطات فرهنگی و گردشگری را تضمین می نمایند.

ساپاراوا گفت: در چارچوب برنامه رئیس جمهور ترکمنستان در خصوص توسعه اجتماعی و مالی کشور برای سال های 2019-2025 عشق آباد به عنوان پل همکاری های مالی فراقاره ای اروپا، آسیا و اقیانوسیه و آسیای جنوبی پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: ترکمنستان در عرصه بین المللی به منظور وحدت فرصت های جغرافیایی، زیربنایی، فنی و تکنولوژیکی کشورها و مناطق مختلف به طور فعال استراتژی جهانی حمل و نقل را ترویج می دهد.

ساپاراوا گفت: خط ریلی بین قاره ای قزاقستان-ترکمنستان-ایران به خط اصلی دالان بین المللی شمال - جنوب تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: این راستا مناسب راه را به سمت بازارهای آسیایی باز می نماید و برای ترکمنستان و قزاقستان که دسترسی مستقیم به اقیانوس ندارد بسیار مهم است.

ساپاراوا گفت: یکی دیگر از راستاهای حمل و نقل در امتداد راستا آسیای مرکزی و خاورمیانه (ازبکستان-ترکمنستان-ایران-عمان) قرار گرفته و قزاقستان نیز به این پروژه پیوسته است.

وی ادامه داد: ساخت خط ریلی دیگری میان ترکمنستان-تاجیکستان-افغانستان راه به سمت بنادر پاکستان و ایران را باز و به فرایندهای همگرایی در منطقه یاری و جاده ترانزیتی ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه، افغانستان را به اروپا متصل می نماید.

ساپاراوا همچنین گفت: بهبود بهره وری سیستم های حمل و نقلی و تدارکاتی در ترکمنستان، حفظ تعادل در تعاملات بین منطقه ای و بین قاره ای، دستیابی به بهره وری از ادغام این سیستم ها برای کشورهای اورآسیا از اهمیت مالی، استراتژی و سیاسی بالایی برخوردار است.

در ترکمنستان حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی با سرعت رو به رشد است.

احداث راه آهن بر روی آمودریا، پل جاده ای ترکمن آباد - فاراب، بزرگ راه ترکمن باشی - گاراباغاز، ماری - سرخت آباد، ترکمن آباد - گازاچاک - داش آغوز، ترکمن آباد - ترکمن باشی در فضای مالی اورآسیا حائز اهمیت می باشند.

ترکمنستان ضمن شرکت در پروژه های خطوط حمل و نقل اروپا-قفقاز-آسیا در زمینه احیای جاده ابریشم بزرگ و تقویت وضعیت مهم ترین مرکز حمل و نقل منطقه ای کوشش به خرج می دهد.

ساخت و بهره برداری از یک بندر بین المللی در منطقه ترکمن باشی از بزرگترین طرح های این کشور به شمار می رود.

این بندر شرایط مناسبی برای بازارهای شرق نزدیک و میانه، کشورهای حوضه اقیانوس هند در جهت ورود به کشورهای اروپایی فراهم می نماید.

همچنین فرودگاه بین المللی عشق آباد قطب حمل و نقل ترکمنستان به شمار می رود و در این فرودگاه تمام شرایط مناسب برای حمل و نقل چند منظوره وجود دارد.

استراتژی تدارکاتی ترکمنستان توسعه جامع کیفی حوزه های حمل و نقل و ارتباطات، همکاری نزدیک آنها و هماهنگی حرکت محموله ها را در بر می گیرد.

تقریبا به طور کامل قطارهای راه آهن ترکمنستان به روز رسانی شده و بخش هوایی این کشور با هواپیماهای جدید بوئینگ مجهز شده است.

نیروهای دریایی ترکمنستان دارای تکنولوژی بالا، کشتی های مدرن برای حمل و نقل مسافران و کامیون های باری می باشند.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4301

به "خیز عشق آباد برای احیای جاده ابریشم بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز عشق آباد برای احیای جاده ابریشم بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید