پسرم دانشجو است و به مودم همراهی برای اتصال لپ تاپ به اینترنت احتیاج دارد؛ کدام مدل مودم را خریداری کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، این دقیقا سوالی بود که چند روز پیش یک پدر ازم پرسید. پسرش در شهرستان دانشگاه قبول شده و او اکنون دنبال مودم همراهی است تا پسرش بتواند روی لپ تاپ اینترنت داشته باشد و کارهای روزانه خود را انجام دهد.

پسرم دانشجو است و به مودم همراهی برای اتصال لپ تاپ به اینترنت احتیاج دارد؛ کدام مدل مودم را خریداری کنیم؟

این پدر عزیز دو مدل مودم هم پیشنهاد داده بود. در واقع، با پرس و جو در بازار به او این مدل ها را معرفی نموده بودند. هواوی E5577 و ایرانسل FD-M40.

سوال مهم دیگری که این پدر داشت؛ درباره خرید مودم آنلاک بود. اینکه بهتر است مودمی آنلاک بخرند یا مودم لاک شده توسط یک اپراتور!

چون احتمال می دهم این پرسش ها برای افراد دیگری هم مطرح باشند؛ پس سعی می کنم خیلی خلاصه صحبت های رد و بدل شما میان من و این پدر عزیز را اینجا بازگو کنم.

مودم آنلاک بخریم یا لاک شده اپراتورها؟

ترجیحا اگر بتوانید مودم آنلاک بخرید بهتر است. چون با سیم کارت های اپراتورهای مختلف کار می نماید و اگر شما در مکانی بودید که مثلا ایرانسل آنتن دهی خوبی نداشت؛ می توانید سیم کارت همراه اول یا ایرانسل را روی مودم انداخته و به اینترنت وصل شوید.

اما مودم های آنلاک عمدتا گران قیمت تر هستند و باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر تصمیم گرفتید مودم لاک شده بخرید؛ مودم های بهتر یک اپراتور را انتخاب کنید.

مودم همراه دانشجویی؟

غالب دانشجویان می خواهند به اینترنت وصل شوند تا وبگردی نمایند؛ دانلود داشته باشند و وارد شبکه های اجتماعی شوند. کمتر پیش می آید که دانشجویان بخواهند با مودم همراه گیم بازی نمایند یا استریم ویدیو داشته باشند.

بنابراین؛ نباید انتظارات از یک مودم همراه دانشجویی بالا باشد. یک مودم 4G LTE با سرعت دانلود 150 مگابیت می تواند نیازهای دانشجویان را رفع کند. به خصوص اینکه اگر قرار باشد فقط یک لپ تاپ و گوشی موبایل به مودم متصل گردد.

اما اگر دانشجو قرار است گیم بازی کند یا استریم ویدیو داشته باشد یا می خواهد ساعت ها دانلود کند؛ باید مودم همراه بهتری خریداری کند. مثلا، سراغ خرید مودم های 4.5G برود.

هزینه خرید یک مودم؟

اگر فرض کنیم می خواهید یک مودم همراه 4G خریداری کنید؛ باید بین 600 هزار تومان تا 1 میلیون تومان هزینه کنید. هرچه بودجه بیشتری در نظر بگیرید؛ مودم بهترین خریداری خواهید کرد. بهترین مودم های همراه 4G بازار حدود 1 میلیون تومان و کمی بیشتر در حدود 1 میلیون و 100 تا 200 هزار تومان هستند.

اگر بخواهید مودم همراه 4.5G خریداری کنید؛ باید بودجه ای بالاتر از 1.5 میلیون تومان در نظر بگیرید.

کدام مدل مودم همراه؟

مودم تی پی لینک M7350 یکی از بهترین مودم های فورجی در بازار ایران است. قیمت این مودم الان حدود 1 میلیون و 80 هزار تومان است و کاربری نیست که آن را خریداری نموده و راضی نباشد.

مودم هواوی E5577 و E5577C هم مودم های فورجی با قیمت مناسب و کارایی نسبتا خوبی هستند. هواوی E5577 قیمتی در حدود 1 میلیون و 100 هزار تومان و E5577C در حدود 870 هزار تومان است. تفاوت آن ها در ظرفیت باتری است.

مودم ایرانسل FD-M40 نیز با قیمت 617 هزار تومان مودم ارزان قیمتی است ولی خوب توسط شرکت ایرانسل لاک شده و فقط از سیم کارت های ایرانسل پشتیبانی می نماید.

از دیگر مودم های فورجی خوب بازار برای دانشجویان می توان به مدل های دی لینک DWR-932 D2 و DWR-932C اشاره نمود که قیمت هایی در حدود 760 و 650 هزار تومان دارند.

مودم ایرانسل LH96 نیز مودم خوبی و بهتر از FD-M40 با قیمت 810 هزار تومان است.

غالب گیمرها ترجیح می دهند از سیستم ها و مودم روترهای دسکتاپ و کابلی برای گیمینگ استفاده نمایند. قوی ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ را خریداری نموده و…

شاید اگر یک سال یا دو سال پیش این سوال را مطرح می کردیم؛ فهرستی طولانی از مودم های 4G درست می شد که بعضا بعضی از این…

آیا هر مودمی برای بردن به سفر و گردش مناسب است؟ قطعا همه پاسخ منفی می دهند! ولی غالب همین کاربران تصور می نمایند هر مودم کوچک…

شاید بسیاری از ما بین خرید یک اسمارت فون و مودم برای استفاده از اینترنت شک نموده باشیم. اما بی شک مشکل محمد (یکی از خواننده های عزیز…

شرکت مبین نت اولین بار در نمایشگاه تلگام از مودم جیبی TD-LTE خود رونمایی کرد و به تعداد محدودی با طرح های تخفیفی به مشتریان فروخت. این…

چند وقت پیش، دوستی ازم سوال کرد در بازار ایران مودم همراه با سرعت های بالاتر از 300 مگابیت وجود دارد. مودم نت گیر M1 یا MR1100…

شاتل موبایل در نمایشگاه الکامپ مودم های همراه و ثابت نسل چهار خود را به نمایش گذاشت و از سرویس های جدید خود رونمایی کرد. شاتل موبایل…

پس از گوشی های موبایل و تبلت ها؛ تجهیزات شبکه و از جمله مودم های همراه سیم کارت خور مشمول طرح رجیستری شده و در صورت فعال نبودن یا رجیستر…

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11466

به "پسرم دانشجو است و به مودم همراهی برای اتصال لپ تاپ به اینترنت احتیاج دارد؛ کدام مدل مودم را خریداری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسرم دانشجو است و به مودم همراهی برای اتصال لپ تاپ به اینترنت احتیاج دارد؛ کدام مدل مودم را خریداری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید