چرا نباید مودم های همراه ارزان قیمت 200 - 300 هزار تومانی را بخریم؟

به گزارش شیوا مارکت، در ایامی که قیمت یک مودم 4G معمولی نزدیک به 1 میلیون تومان شده است؛ بسیاری از کاربران و خوانندگان درباره خرید مودم هایی سوال می نمایند که 200 الی 300 هزار تومان بیشتر قیمت نداشته و بسیار ارزان قیمت هستند.

چرا نباید مودم های همراه ارزان قیمت 200 - 300 هزار تومانی را بخریم؟

این مودم ها در فروشگاه های آنلاین، سایت هایی مانند دیوار، اینستاگرام و فروشگاه های فیزیکی سطح شهر پیدا می شوند و غالبا فروشنده با آب و تاب ازشان تعریف می نماید.

بعضی از خوانندگان هم اعتراف می نمایند که در جریان مسائل این مودم ها هستند ولی اگر کارشان را راه می اندازد و می توانند مثلا لپ تاپ را به اینترنت همراه وصل نمایند؛ برایشان کفایت می نماید و چیزی بیشتر نمی خواهند.

حقیقت این است که مودم های ارزان قیمت این روزهای بازار، مودم های 3G هستند که اصلا امکان اتصال به شبکه های 4G را ندارند یا اصلا دانگل موبایل هستند و نمی توان نام شان را مودم گذاشت.

دانگل های موبایل فقط به وسیله درگاه USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شده و اینترنت را روی آن دستگاه به اشتراک می گذارند. این دانگل ها فاقد ارتباطات وای فای هستند تا دستگاه های دیگر هم به اینترنت همراه وصل شوند.

پول هایی که دور ریخته می گردد

مودم های 3G و +HSPA هم سرعت بسیار پایینی داشته که گاها در شبکه فعلی ایران به یک مگابیت هم نمی رسد. در حالی که خود این کاربران از دست سرعت پایین مودم های 4G گلایه دارند و می گویند مثلا دو الی سه مگابیت است؛ چطور می توان از مودم 3G با سرعت یک مگابیت استفاده کرد؟

عملا، این اینترنت همراه نمی تواند کارهای روزانه کاربران را انجام دهد؛ نه بازی و فیلمی باز می گردد؛ نه صفحات وب به درستی لود می شوند و نه می توان از آن برای ارسال عکس و ویدیو در واتساپ و تلگرام و اینستاگرام استفاده کرد.

از آن سو، شما باید هزینه یک بسته اینترنت 4G را بدهید ولی سرعتی 3G دارید.

افزون بر این، مسائل این مودم ها فقط سرعت اینترنت یا وای فای نیست؛ بلکه عمر باتری کمی داشته یا عمدتا باتری خرابی دارند؛ فریم ویر آن ها قدیمی است و احتمال هک و نفوذ به آن زیاد است؛ از تنظیمات اینترنت اپراتورها پشتیبانی نمی نمایند یا تنظیمات امنیتی ضعیفی دارند که باعث می گردد هر فردی بتواند به اینترنت شما دسترسی پیدا کند.

کاربرانی که قصد خرید این مودم ها را دارند؛ بیشتر به صرفه جویی چند صد هزار تومان فکر می نمایند ولی پس از خرید مودم و چند روز کار با آن، مجبور هستند باز هم هزینه دیگری داشته باشند و مودم بهتری خریداری نمایند.

خرید مودم هایی با قیمت 160 هزار تومان و نظایر این ها در شرایط بازار شبکه کنونی ایران بیشتر به یک جک شبیه است.

مودم های همراه و فورجی قابلیت روتری و وای فای دارند تا کاربران بتوانند گوشی تلفن همراه، نوت بوک، کامپیوتر، تبلت و دیگر تجهیزات خود را به آن ها…

به طور کلی شرکت هواوی سه مدل مودم همراه E5577 روانه بازارهای جهانی نموده است. این مودم ها از نظر ظاهر و غالب مشخصات فنی مشابه…

این دقیقا سوالی بود که چند روز پیش یک پدر ازم پرسید. پسرش در شهرستان دانشگاه قبول شده و او اکنون دنبال مودم همراهی است…

غالب گیمرها ترجیح می دهند از سیستم ها و مودم روترهای دسکتاپ و کابلی برای گیمینگ استفاده نمایند. قوی ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ را خریداری نموده و…

شاید اگر یک سال یا دو سال پیش این سوال را مطرح می کردیم؛ فهرستی طولانی از مودم های 4G درست می شد که بعضا بعضی از این…

آیا هر مودمی برای بردن به سفر و گردش مناسب است؟ قطعا همه پاسخ منفی می دهند! ولی غالب همین کاربران تصور می نمایند هر مودم کوچک…

شاید بسیاری از ما بین خرید یک اسمارت فون و مودم برای استفاده از اینترنت شک نموده باشیم. اما بی شک مشکل محمد (یکی از خواننده های عزیز…

شرکت مبین نت اولین بار در نمایشگاه تلگام از مودم جیبی TD-LTE خود رونمایی کرد و به تعداد محدودی با طرح های تخفیفی به مشتریان فروخت. این…

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14327

به "چرا نباید مودم های همراه ارزان قیمت 200 - 300 هزار تومانی را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید مودم های همراه ارزان قیمت 200 - 300 هزار تومانی را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید