پنتاگون: به شراکت دفاعی با ریاض پایبندیم

به گزارش شیوا مارکت، یک سخنگوی پنتاگون مدعی شده که واشنگتن به شراکت دفاعی و قراردادهای بلندمدت نظامی با عربستان سعودی متعهد است.

پنتاگون: به شراکت دفاعی با ریاض پایبندیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، العربیه گزارش داد که سین رابرتسون، سخنگوی پنتاگون در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفته که ایالات متحده به شراکت دفاعی طولانی مدت با عربستان سعودی بالاخص در مورد دفاع هوایی در برابر شرایط اضطراری مرتبط با ایران متعهد است.

رابرتسون همچنین ابراز داشت که واشنگتن به قراردادهای بلندمدت دفاعی با عربستان سعودی متعهد بوده و در نظر دارد قابلیت های دفاع هوایی را در منطقه تقویت کند.

این سخنگوی سازمان تروریستی پنتاگون گفت: نیروهای آمریکایی قابلیت های قدرتمندشان را در عملیات های منطقه ای از جمله در دفاع هوایی حفظ می نمایند تا در صورت احتیاج به هرگونه شرایط اضطراری مرتبط با ایران بپردازند.

این ادعاهای سخنگوی پنتاگون در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط در حالی مطرح شده که چندی پیش روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرد آمریکا میخواهد چهار سامانه پدافندی پاتریوت را از عربستان خارج کند. بعضی کارشناسان این اقدام آمریکا را ناشی از سیاست های سعودی ها در مورد قیمت نفت تفسیر کردند.

بر اساس گزارش ها واشنگتن می خواهد منابع نظامی خود را به اولویت های دیگر از جمله توسعه نفوذ چین در شرق آسیا اختصاص دهد.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20387

به "پنتاگون: به شراکت دفاعی با ریاض پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: به شراکت دفاعی با ریاض پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید