پیام تبریک حاجی میرزایی به مناسبت آغاز سال1400

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پیامی؛ فرارسیدن سال 1400 را به مسئولان و مردم به ویژه جامعه گرانقدر فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و اولیای معزّز، تبریک و تهنیت گفت.

پیام تبریک حاجی میرزایی به مناسبت آغاز سال1400

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاللَّهُ الَّذِی أَرْسَلَ الرِّیَاحَ فَتُثِیرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَى بَلَدٍ مَیِّتٍ فَأَحْیَیْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا کَذَلِکَ النُّشُورُ (سوره مبارک فاطر، 9)

نوروز، روزی نمادین و آیینی نیک به یادگار مانده از نیاکان ماست.

نیم نگاهی به پیشینه ایران زمین، مؤید این حقیقت تاریخی است که صاحبان و ساکنان این سرزمین فرهنگ و فرزانگی، هماره آواز گر مهر بوده اند و آغازگر مهرورزی.

انتخاب هنگامه بهار از فصول سال، به عنوان حلول سال نو و برگزیدن نوروز از روزها، به عنوان آغازگاه آن، نشان از روح زیبایی دوستی، امیدآفرینی و اعتدال گرایی ایرانیان دارد. مردمان نیک نهادی که در آغازین روز بهار هم زمان با بارندگی آسمان و زایندگی زمین، نهال دُرستی و دوستی در بوستان دل می کارند.

و این گونه ایرانیان دبیر و دلیر، توانستند با برخورداری از مشی صلح دوستی و منش ستم ستیزی خویش، در پیچ و خم راه ها و در فراز و فرود تهدیدها و تحریم ها در طول تاریخ، ایمان و ایران خود را زنده و ارزنده نگاه دارند.

چه نیکوست آموزگارانه با مطلعی از چرایی و چگونگی این میراث باستانی، آیین آن را چون پیشینیان، بر پای داریم و آیینه اش را از گزافات و اضافات بزداییم تا از این رهگذر بتوانیم، آموزه های ارزنده این مهرواره را در وجود مهربان یکایک ایرانیان، نمادین و نهادین کنیم.

چه نیکوست در این روزهای سرد و سخت که هم میهنان عزیزمان آزرده از گزند کرونا هستند و پیشگامان و پیشروان مبارزه ، یعنی مجاهدان جبهه بهداشت و درمان، در رزمگاهی پرمخاطره، در پی درمان دردمندان، جانفشانی می کنند، این آیین را به صورت مجازی بر پای داریم و از سفرهای غیرضروری بپرهیزیم.

هر ازگاهی که بشر با پدیده شوم بیماری های فراگیر و مهلکی مانند کرونا روبرو می شود، تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی اش با چالش های عدیده دست به گریبان می شود و زمانی که ایران عزیز در اوج این اَبَرچالش جانکاه بود، وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی فرزندان ایران اسلامی، در راستای رسالت ذاتی خویش، یعنی ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان، از همان روزهای نخستین شیوع این بیماری مهلک با درک کامل شرایط آن روز و تحلیل های آینده پژوهانه در پیش بینی و پیشگیری شرایط شاق پیش رو، به عزم طراحی، تدوین و اجرای سه شیوه آموزش حضوری، ترکیبی و غیرحضوری قامت بیاراست و برای تحقق هدف عالی خود، یعنی اقامه عدالت آموزشی و گسترش کمّی و کیفی آن، برای نخستین بار در گاه شمار آموزش و پرورش این دیار، نرم افزار کاربردی و انحصاری شبکه آموزشی دانش آموز را با نام اختصاری شاد به خیل مشتاقان تعلیم و تربیت اهدا نمود. مغز افزاری که سیر صعودی تولد تا تحول آن، باعث مسیری جامع در عرصه آموزش های مجازی کشور شده است.

و حال، نوروزی دیگر در راه است. عید سعیدی که در تلاقی تعالی بخش با ماه شعبان المعظّم، فرخندگی و فرهمندی اش رجحان می یابد.

این جانب به عنوان خادم کوچک ایران اسلامی در عظیم ترین دستگاه فرهنگی کشور، یعنی آموزش و پرورش، مسرورانه سرایش ترنّم و طراوت بهار و تلألو دگرباره آفتاب نوروزی و حلول حیات بخش ماه شعبان و اعیاد مسعود و موالید مسرورش، به ویژه خجسته زادروز آخرین ذخیره هستی، حضرت بقیه الله الاعظم(عج الله تعالی فرجه الشریف) را به مقام معظّم رهبری- مدظله العالی-، رئیس جمهور محترم، جامعه گرانقدر فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و اولیای معزّز و نیز یکایک دل بستگان این آیین پاک در گستره گیتی، به ویژه ایرانیان مهربان و مهرورز، تبریک و تهنیت می گویم و یادآور می شوم سال جدید، جاری از رخدادهای خطیری است که از آن جمله می توان به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد که بی گمان، نمایان ترین نماد حاکمیت ملّت بر سرنوشت خویش است.

در این راستا، امید است با ایجاد بستر مساعد مشارکت حداکثری و نیزحضور زنده زنده دلانی چون آموزگاران، دبیران، مربیان، مشاوران و مدیران نهاد عظیم تعلیم و تربیت به عنوان قشر مرجع و اثرگذار، دگر بار شاهد شکوه ایران و شوکت ایرانی باشیم.

در انتها، صمیمانه از درگاه خداوند رئوف، برای تمامی انسان های موحد، به ویژه ایرانیان مهرجوی در سراسر دنیا و تمامی هم میهنان نیکوخصال، خاصه همکاران ساعی و صبور در مجموعه آموزش و پرورش، سالی سرشار از سلامت و سعادت آرزو دارم.

امید که در سایه سار عبودیت خدا، سال1400 را که مطلع هزاره جدید است چنان پاک و پایدار زیست کنیم که بیش از آغاز این سال نو، انتها آن را عید بدانیم و جشن بگیریم.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28645

به "پیام تبریک حاجی میرزایی به مناسبت آغاز سال1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام تبریک حاجی میرزایی به مناسبت آغاز سال1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید