پیتزا مرغ و قارچ؛ طرز تهیه و فوت و فن عالی شدن آن

به گزارش شیوا مارکت، پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه ای که طرز تهیه و فوت و فن عالی شدن آن در این مقاله ارائه شده، طعم دلنشینش ذائقه شما را با یک بار امتحان جلب می نماید.

پیتزا مرغ و قارچ؛ طرز تهیه و فوت و فن عالی شدن آن

خبرنگاران | سرویس آشپزی - پیتزا غذای کامل و خوشمزه ای است که شما می توانید آن را در منزل با استفاده از فر و بدون فر تهیه کنید. اگر شما ترجیح می دهید که پیتزا را در منزل تهیه کنید تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا شما را با طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی آشنا سازیم.

دستور پخت برای تهیه یک پیتزای عظیم یا دو پیتزای متوسط است.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مرغ نصف یک طرف سینه
قارچ متوسط شش عدد
پیاز متوسط دو عدد
فلفل دلمه سبز و رنگی 100 گرم
پنیر پیتزا 200 گرم
سس گوجه فرنگی در صورت تمایل یک قاشق غذلخوری
آویشن یک قاشق مرباخوری
ادویه ایتالیایی یک قاشق مرباخوری
نمک، زردچوبه، دارچین، فلفل، زنجبیل به میزان کافی
ذرت، گوجه فرنگی، هویج، فلفل دلمه ای رنگی به میزان دلخواه

روش پخت پیتزا مرغ و قارچ

مرحله اول: اولین قدم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ تهیه خمیر پیتزاست. برای این منظور دو راه پیش رو داریم؛ اول اینکه خمیر پیتزا را بصورت آماده از سوپرمارکت تهیه کنیم، روش دوم که برای بهتر شدن پیتزا، پیشنهاد می گردد تهیه خمیر پیتزا در منزل است.

مرحله دوم: پس از آماده سازی خمیر، باید مرغ را آماده کنیم برای این منظور مرغ را به همراه پیاز و کمی زردچوبه می پزیم. برای برطرف بوی مرغ از فلفل دلمه ای و هویج استفاده می کنیم. سپس برای طعم دهی به گوشت مرغ ادویه ها را که شامل زردچوبه، دارچین، فلفل، و زنجبیل هستند به آن اضافه می کنیم. زنجبیل بوی مطبوعی به مرغ می دهد و دارای خاصیت گرم است، بنابراین در تعدیل سردی مرغ و خوش طعم کردن آن بسیار موثر است. مقداری که مرغ نیم پز شد نمک را هم اضافه می کنیم. بعد از اینکه مرغ پخت و کمی خنک شد، مرغ ها را ریش ریش می کنیم. سعی کنید مرغ ها را خیلی ریز ریش نکنید تا نقش زیباتری روی پیتزا داشته باشید.

مرحله سوم: حالا برای تهیه پیاز داغ، پیاز به جامانده را بصورت ریز خرد می کنیم و در مقداری کمی روغن تفت می دهیم. بعد از اینکه پیاز کمی تفت خورد، فلفل های دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و دو سوم آن را به پیاز داغ اضافه می کنیم. بعد از اینکه فلفل دلمه ای با پیاز کمی تفت خورد، مرغ هایی که قبلا ریش ریش نموده بودیم اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که زمانی که مرغ را اضافه کردید دیگر احتیاج نیست روغن به تابه اضافه کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله 5 تا از قارچ ها را بصورت ورقه ای خرد می کنیم و در قابلمه آب جوش قرار می دهیم، مقداری نمک و آبلیمو به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یک دقیقه در آب بجوشد، سپس آن را آبکش می کنیم. پس از اینکه آب قارچ گرفته شد آن را با مرغ، پیاز و فلفل دلمه ای مخلوط نموده و کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم: در این مرحله ادویه ایتالیایی و پودر آویشن را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد خوب مخلوط شوند. بعد از اینکه ادویه را اضافه کردیم حدود 5 دقیقه بعد زیر تابه را خاموش می کنیم.

مرحله ششم: اگر خمیر پیتزا را خودتان تهیه کردید توجه داشته باشید هنگام تهیه پیتزا به هیچ وجه قطر خمیر بیشتر از 50 میلیمتر یا نیم سانتی متر نباشد. خمیر را در ظرف فر پهن کنید، در صورت تمایل مقداری سس روی خمیر بزنید، سپس مقداری پنیر روی خمیر بریزید تا مواد به خمیر بچسبند. توجه داشته باشید هر چه پنیر بیشتری در کف پیتزا بریزید چسبندگی و کش پیتزا در زمان مصرف بیشتر می گردد.

مرحله هفتم: بعد از پنیر پیتزا، موادی که در تابه تفت دادیم را روی خمیر می ریزیم و مجددا روی مواد را با پنیر می پوشانیم. برای زیباتر شدن پیتزا مرغ و قارچ، قارچ و فلفل دلمه ای به جامانده را روی پینر می چینیم.

می توانید به جز قارچ از ذرت، و گوجه فرنگی هم بهره ببرید تا زمان آب شدن پنیر روی پیتزا، مواد داخل پنیر فرو بروند و شکل زیبایی را روی کار ایجاد نمایند.

مرحله هشتم: فر را در دمای 200 درجه تنظیم می کنیم و پیتزا را داخل فر قرار می دهیم، نیم ساعت زمان می برد تا پیتزا مرغ و قارچ آماده سرو گردد. در آخر قبل از خارج کردن پیتزا حتما یکبار به پشت خمیر نگاه کنید و در صورتی که پخته شده بود و طلایی بود، پیتزا را از فر خارج کنید. زمان سرو هم با سس کچاب و پودر آویشن می توانید طعم بهتری به پیتزا مرغ و قارچ بدهید.

فوت و فن هایی برای عالی شدن پیتزا مرغ و قارچ

  • اولین نکته که معمولا از سر بی حوصلگی یا ناآگاهی به آن توجه نمی گردد خمیر پیتزاست. برای درست کردن پیتزاهای خانگی معمولا از خمیرهای دایره¬ای و نیمه آماده بیرون استفاده می نمایند که صد در صد کیفیت پیتزا را پایین می آورد. از پودر خمیر پیتزای آماده بهره ببرید و در خانه خمیر را تهیه کنید.
  • دومین نکته خیلی مهم در تهیه پیتزا مرغ و قارچ سس خمیر است. وقتی خمیر را آماده کردید یک لایه متوسط از آن را در قالب پیتزا یا سینی فری که از قبل با روغن چرب شده، پهن کنید و بعد با چنگال روی تمام سطح خمیر ضربه بزنید تا سوراخ گردد. بعد آن را برای 5 الی 10 دقیقه در فر قرار دهید تا نیم پز گردد. سپس آن را از فر خارج کنید و سطح خمیر نیم پز را خوب سس بزنید و پخش کنید.
  • سومین نکته مهم این است که ترجیحا از مواد آبدار مثل گوجه خام یا قارچ خام در پیتزا استفاده نکنید یا اینکه اگر استفاده میکنید حتما باید روی سطح پیتزا قرار دهید تا آب آن تبخیر گردد و به خورد پیتزا نرود چون باعث نرم و شل شدن آن می گردد.
  • چهارمین نکته که به خوشمزه شدن پیتزا مرغ و قارچ یاری می نماید پنیر گوداست. پنیر گودا یا پنیر تست را به صورت ورقه ای می توانید از سوپرمارکت ها تهیه کنید. این پنیر مثل کش نمی آید اما طعم خیلی خوبی دارد. در انتخاب پنیر پیتزا هم دقت کنید بهترین مارک آن را بگیرید. ترکیب این دو پنیر در پیتزا عالی می گردد.
  • پنجمین نکته که آخرین و مهمترین نکته است ادویه های پیتزاست. پیتزا هم مثل انواع غذاهای دیگر ادویه مخصوص به خود را دارد که اگر استفاده نکنید تقریبا تمام طعم اصلی را از دست خواهید داد. ادویه ایتالیایی طعم فوق العاده ای به پیتزا می دهد. آخرکار قبل از گذاشتن پیتزا در فر حتما کمی پودر آویشن و فلفل قرمز یا سیاه و فلفل سفید روی آن بپاشید. فلفل سفید تندی ندارد و طعم خوبی به غذا میدهد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: setare.com
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26382

به "پیتزا مرغ و قارچ؛ طرز تهیه و فوت و فن عالی شدن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیتزا مرغ و قارچ؛ طرز تهیه و فوت و فن عالی شدن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید