چطور پنه آلفردو درست کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، 2 ویژگی مهم که پنه مرغ با سس آلفردو را تبدیل به یک غذای محبوب می کند، طعم خامه ای با پنیر آب شده و سریع آماده شدن آن است. خیلی از مواقع ما به دنبال یک دستور غذای سریع اما خوشمزه برای شام یا ناهار هستیم که نیازی به مواد اولیه زیادی هم نداشته باشد. پاستا پنه آلفردو یکی از این غذاهاست که هم یک شام سریع و خوشمزه برای مهمان های سرزده است و هم گزینه خوبی برای یک وعده یک یا دو نفره. آماده کردن سس آلفردو بسیار ساده است و همین موضوع باعث شده دستور پخت پنه آلفردو ساده باشد. فقط کافی است پاستاها را در آب جوش بپزیم و به سس اضافه کنیم. اولین بار پاستای پنه با سس آلفردو را یک سرآشپز ایتالیایی به نام آلفردو در اواسط قرن 20 در شهر رم تهیه کرد. یکی از مواد اصلی و مهم پنه آلفردو پنیر پارمیجانو یا پنیر پارمزان است که طعم و بافت خامه ای به این غذا می دهد. با این قسمت از آموزش آشپزی تصویری خبرنگاران مگ همراه باشید تا طرز تهیه پنه آلفردو با مرغ و قارچ را به شما آموزش دهیم.

چطور پنه آلفردو درست کنیم؟

مواد لازم برای پاستای پنه آلفردو با مرغ

  • پاستا پنه: 200 گرم
  • فیله مرغ خرد شده: 200 الی 300 گرم
  • پنیر پارمزان: 100 گرم
  • شیر: 300 میلی لیتر
  • خامه: 200 گرم
  • کره: 50 گرم
  • قارچ ورقه شده: 300 گرم
  • سیر: 3 حبه بزرگ
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه پنه آلفردو

1.

در یک تابه بزرگ، قارچ های خرد شده را با استفاده از نیمی از کره و یک قاشق روغن تفت دهید تا کمی طلائی شوند. دقت کنید که قارچ را همیشه با حرارت بالا تفت دهید و هم بزنید؛ قارچ آب درون بافتی زیادی دارد و حرارت بالا از آب انداختن آن جلوگیری می کند.

2.

قارچ ها را پس از رنگ دریافت از تابه خارج کنید. فیله مرغ خرد شده را با مابقی کره به تابه اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید. تفت دادن مرغ با حرارت بالا از آب انداختن مرغ جلوگیری می کند و اجازه می دهد که مرغ آب دار و نرم باقی بماند.

3.

مرغ ها ار از تابه خارج کنید و سیر له شده یا رنده شده را برای مدت کوتاهی در روغن باقی مانده در تابه تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و کمی تغییر رنگ دهد.

4.

در این لحظه خامه را در شیر حل و به سیرهای تفت داده شده اضافه کنید. حرارت شعله را کم و صبر کنید تا ترکیب شیر و خامه شروع به جوشیدن کند.

5.

بعد از این که مخلوط شیر، خامه و سیر چند قل جوشید، به آرامی پنیر پارمزان را به همراه نمک و فلفل سیاه را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا به آرامی شروع به جوشیدن کند.

6.

وقتی سس شما شروع به جوشیدن کرد، فیله های مرغ و قارچ تفت داده شده را به آن اضافه کنید تا سس آلفردو حاضر شود.

7.

در این حین به سراغ پاستاها بروید. در یک قابلمه آب را به همراه کمی نمک و روغن جوش بیاورید و سپس پاستای پنه را به آن اضافه کنید و طبق زمان نوشته شده روی بسته بندی (یا حداقل برای 7 دقیقه) بپزید. دقت کنید که زمان در این مرحله بسیار مهم است. پس از این که پاستاها نرم شدند آن ها را از آب خارج و آبکش کنید. می توانید کمی آب خنک روی آن ها بریزید و آن ها را تکان دهید تا آب اضافی از آب کش خارج شود.

8.

در نهایت پاستاها را به سس آلفردو اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستاها برود. می توانید پنه آلفردو را با کمی جعفری تازه و گوجه فرنگی گیلاسی سرو کنید.

چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟

چطور بابا غنوش درست کنیم؟

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13082

به "چطور پنه آلفردو درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پنه آلفردو درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید