چشمه سلیمانیه کاشان بعد از چهار دهه با برگزاری مراسم نوروزگاه میزبان میهمانان نوروزی بود

به گزارش شیوا مارکت، رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از برگزاری مراسم نوروزگاه در محل چشمه سلیمانیه کاشان اطلاع داد.

چشمه سلیمانیه کاشان بعد از چهار دهه با برگزاری مراسم نوروزگاه میزبان میهمانان نوروزی بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کاشان، مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان با اعلام این مطلب گفت: هدف از برگزاری مراسم نوروزگاه، آگاهی بخشی و حفاظت از میراث معنوی و ناملموس جشن باستانی نوروز است و نوروزگاه فرصت مناسبی برای بازخوانی و معرفی آداب و رسوم منطقه فرهنگی کاشان است.

او با بیان اینکه سال جاری این مراسم در بنای تاریخی چشمه سلیمانیه که بعد از چهار دهه مرمت و بازگشایی شده، برگزار می گردد، جذابیت این برنامه را با گشت و گذار در چشمه سلیمانیه برای میهمانان نوروزی دو چندان خاطرنشان کرد.

سرمدیان اضافه کرد: چشمه سلیمانیه در ضلع جنوبی باغ تاریخی فین کاشان با فاصله چند متری واقع شده است که محل تامین آب شرب باغ فین و باغات فین علیا و سفلی است که این آب از عمق صخره ها و کوههای آهکی غرب کاشان به نام کوه دندانه و هفت کتل می جوشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان توضیح داد: بنا و صفه هایی که در اطراف این چشمه ساخته شده است مربوط به دوران شاه سلیمان صفوی می باشد که آن را به نام سلیمان صفوی، چشمه سلیمانیه می نامند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با بیان اینکه در این مراسم در تمامی روزهای ایام نوروز برنامه هایی از قبیل آئین اسفندی، پرده خوانی، ورزش زورخانه، خیمه شب بازی، هنرهای نمایشی، سرنا نوازی، اجرای پایکوبی اسب چوبی، انواع بازیهای بومی و محلی، نقالی امیر کبیر و برنامه های متنوع دیگر برگزار می گردد به برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی کاشان در حاشیه مراسم نوروزگاه نیز اشاره نمود.

سرمدیان در انتها خاطر نشان کرد: کلیه برنامه های نوروزگاه و بازدید از چشمه سلیمانیه بصورت رایگان انجام می گردد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9243

به "چشمه سلیمانیه کاشان بعد از چهار دهه با برگزاری مراسم نوروزگاه میزبان میهمانان نوروزی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه سلیمانیه کاشان بعد از چهار دهه با برگزاری مراسم نوروزگاه میزبان میهمانان نوروزی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید