چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است؟ (معرفی 10 میوه مفید)

به گزارش شیوا مارکت، برخی نوزادان وقتی به جهان می آیند، به دلیل میزان بالای بیلی روبین در بدنشان، دچار زردی می شوند. زردی نوزاد، سبب ایجاد رنگدانه های زرد در پوست و سفیدی چشم می گردد و درمان های مختلفی دارد. یکی از این درمان مصرف برخی میوه هاست؛ اما سوال اینجاست چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است ؟

چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است؟ (معرفی 10 میوه مفید)

در این مقاله ما قصد داریم 10 میوه را معرفی کنیم که وقتی مادر در دوارن شیردهی مصرف کند، باعث برطرف زردی نوزاد می گردد. برای آگاهی بیشتر در این باره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است؟

بعد از تولد، غذایی که مادر از آن استفاده می نماید، به طور مستقیم در شیر او ترشح می گردد و نوزاد از شیری که حاوی انواع و اقسام مواد است، استفاده می نماید. بنابراین مصرف میوه هایی که در ادامه گفته شده، در دوران شیردهی برای برطرف زردی نوزاد توصیه می گردد.

نکته: مصرف میوه هایی با طبع سرد برای مادران شیرده در درمان زردی نوزاد موثر است. این سردی میوه است که باعث برطرف زردی می گردد.

1.انار

بسیاری از مادران قدیمی بر این باورند که اگر یک قطره آب انار در دهان نوزاد مبتلا به زردی ریخته گردد، زردی او برطرف خواهد شد. این باور کاملا اشتباه است و علم پزشکی این مسئله را رد نموده است. اما مصرف آب انار و یا خود میوه انار برای مادری که فرزندش دچار زردی شده می تواند مفید باشد. انار میوه ای با طبع سرد و خشک است که هر چه ترش تر باشد میزان سردی آن بیشتر است.

بیشتر بخوانید: آب انار برای زردی نوزاد؛ خوب یا بد؟

2. خیار

خیار به دلیل اینکه طبع سردی دارد بسیاری از درمانگران طب بر این باورند که مصرف آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کاهش درجه زردی نوزاد داشته باشد.

3. کاهو

زمانی که نوزاد مبتلا به زردی می گردد، باید به صورت پی درپی برای برطرف زردی، شیر مادر بخورد. کاهو شیر مادر را زیاد می نماید و علاوه بر این، سموم کبد را پاک می نماید. به همین دلیل شیری که دارای خواص کاهو باشد می تواند بر برطرف زردی موثر باشد. ضمناً کاهو طبع سرد دارد که این به تنهایی دلیل خوبی برای مصرف آن است.

4. پرتقال

پرتقال میوه ای با طبع سرد است؛ این میوه ضد سم، برای تصفیه خون بسیار مفید است. مصرف پرتقال برای مادران شیرده که نوزادشان درگیر زردی است بسیار توصیه می گردد.

5. هندوانه

هندوانه با طبعی سرد غنی از ویتامین C است که وقتی در شیر مادر ترشح گردد، نوزاد از آن تغذیه می نماید که به سیستم ایمنی بدن او یاری می نماید تا با بیماری زردی مقابله کند. بر اساس تحقیقات خوردن یک برش هندوانه یا دو فنجان آب هندوانه در طول روز توسط مادر، می تواند موثر در برطرف زردی نوزاد باشد.

6. آلبالو

آلبالو یکی دیگر از میوه هایی است که طبیعتی سرد و خشک دارد. این میوه برای تصفیه خون مفید است. اگر در دوران شیردهی برای برطرف زردی نوزاد آلبالو مصرف کنید، می تواند موثر باشد. شما می توانید این میوه را به صورت خام مصرف کنید و یا چای البالو دم کنید و از آن بهره ببرید.

7. نارنگی

وقتی مادران نارنگی مصرف نمایند، این ماده باعث افزایش فعالیت آنزیمی در کبد می گردد که یاری می نماید تا کبد بیلی روبین را فیلتر نموده و باعث خروج آن از بدن نوزاد گردد. مصرف این مرکبات به تمامی مادران شیرده برای برطرف زردی نوزاد توصیه می گردد.

8. سیب سبز (سیب ترش)

برای برطرف زردی نوزاد در دوران شیردهی سیب سبز میل کنید تا خواص آن در شیر شما ترشح گردد و به برطرف زردی نوزاد یاری کند. سیب سبز یکی از سالم ترین و مفیدترین سیب هاست که طبعی سرد دارد؛ سیب سبز باعث پاکسازی کبد شده و توصیه می گردد که سیب را با پوست میل کنید به این دلیل که سیب دارای مواد معدنی مفیدی است که با زردی مقابله نموده و آن را از بدن دفع می نماید.

9. لیموترش

لیموترش هم به دلیل داشتن طبع سرد و خواصی که دارد به سم زدایی کبد یاری کند. مادرشیرده برای برطرف زردی نوزاد می تواند لیموترشی در یک لیوان آب ریخته و آن را میل کند. ترکیبات و خواص لیموترش وارد شیر شده و کبد نوزاد با تغذیه آن سم زدایی می گردد.

10. لیموشیرین

لیموشیرین منبع غنی از ویتامین C و دارای طبعی سرد است. این میوه برای افزایش شیر مفید است. لذا مصرف آن را برای مادران شیرده که نوزادشان مبتلا به زردی است توصیه می گردد. این میوه در پاکسازی کبد موثر است.

نکته: اینها میوه هایی هستند که مادران شیرده احتیاج است زمانی که نوزادشان زردی دارد مصرف نمایند. یک مادر شیرده باید با توجه به شناخت شرایط جسمی خود و نوزادش یکی از این میوه ها را را انتخاب و در طول روز میل کند.

چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب نیست ؟

حالا که می دانید چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است ضروری است که توجه داشته باشید تعدادی میوه هستند که برای زردی نوزاد نه تنها مفید نیستند بلکه مضر هم هستند؛ این میوه ها طبعی گرم دارند که اگر در مصرف آن ها افراط کنید باعث تشدید بیماری زردی می گرددن:

  • انجیرتازه…..….گرم وتر
  • انجیرخشک……گرم وتر
  • انگور…………گرم وتر
  • به……………گرم وخشک
  • قیسی…………گرم وتر
  • موز……..….گرم وتر
  • گلابی………. گرم وتر
  • گیلاس……….گرم وتر
  • مویز…………گرم وتر
  • نارگیل….…. گرم وخشک

کلام آخر

مصرف تمامی این میوه ها می تواند در درمان زردی موثر باشد، اما نه به اندازه شیر مادر! یکی از بهترین درمان های زردی نوزاد که توسط بسیاری از پزشکان تایید شده، شیردهی پی درپی به نوزاد است. با مراجعه به پزشک و اطمینان خاطر از بالا نرفتن زردی نوزادتان، می توانید با مصرف میوه های با طبع مناسب، زردی نوزاد را کنترل کنید.

توصیه می کنیم در این راستا، حتما مطلب شیرخشت برای زردی نوزاد را نیز در انگیزه بخوانید. همچنین در انتهای همین صفحه، تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر مادران در میان بگذارید.

مجله باهام: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23279

به "چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است؟ (معرفی 10 میوه مفید)" امتیاز دهید

5 کاربر به "چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است؟ (معرفی 10 میوه مفید)" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه میوه هایی برای زردی نوزاد خوب است؟ (معرفی 10 میوه مفید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید