کارگاه تخصصی برند گردشگری و صنایع دستی در شیراز برگزار گردید
به گزارش شیوا مارکت، به مناسبت هفته گردشگری، کارگاه تخصصی برند گردشگری و صنایع دستی، روز یکشنبه 7 مهرماه جاری در مرکز تجارت جهانی صنایع دستی مهستان شیراز برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، در این کارگاه تخصصی، محسن عامری کارشناس گردشگری، راه اندازی یک کسب وکار پیروز در حوزه گردشگری و صنایع دستی را نیازمند مجموعه ای از مهارت های اساسی دانست و گفت: برند سازی به عنوان زبان مشترک بین صاحبان مشاغل و مدیران بازاریابی، می تواند کسب وکارهای کوچک و متوسط مقیاس در این حوزه ها را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب وکار تبدیل کند.
او با تأکید بر این که امروزه مقاصد گردشگری به دنبال ایجاد تمایز و موقعیت خاص برای خود، اقدام به برندسازی می نمایند، اضافه نمود: برند گردشگری شیراز و استان فارس باید از دل فرهنگ، تاریخ و جغرافیای آن استخراج گردد و علاوه بر حفظ جذابیت برای تمامی ذی نفعان، در تمامی ارتباطات و تعاملات جای خود را باز کند.
عامری ایجاد برند را مشمول سه مرحله اساسی دانست و توضیح داد: این مراحل شامل ایجاد صندلی در بازار، معرفی صندلی برند به مشتریان و خلق و حفظ تصویر برند است.
او بابیان این که امروزه برند سازی به یکی از جذاب ترین و جنجال برانگیزترین مباحث در حوزه بازاریابی مکان و گردشگری تبدیل شده است، عنوان نمود: نظر به منافع زیاد برندسازی برای کشورها و پتانسیل بالای گردشگری ایران، ضرورت توجه به مفاهیم علمی برندسازی در حوزه گردشگری کشور مورد تأکید است.
این کارشناس گردشگری گفت: همان گونه که یک محصول و یا خدمت برند می گردد و فرآیند برندسازی را طی می نماید تا در ذهن و قلب مشتری قرار بگیرد و سهمی از ذهن و فکر مشتری را به خود اختصاص دهد، مقاصد گردشگری هم از این قاعده مستثنا نیستند.
او گفت: درواقع برندسازی لازمه پیروزیت یک کسب وکار، ماندگاری ارتباط بلندمدت با مشتریان و یاری به شکل گیری تصویر ذهنی مطابق با اولویت ها است.
منبع: میراث آریاtafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری