کامرون: شرکای ناتو نسبت به استقلال اسکاتلند ابراز نگرانی کردند

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس روز گذشته تاکید نمود که تعدادی از شرکای ناتو در نشست هفته گذشته این ائتلاف در ولز نگرانی خود را نسبت به همه پرسی 18 سپتامبر برای استقلال اسکاتلند اعلام نموده اند.

کامرون: شرکای ناتو نسبت به استقلال اسکاتلند ابراز نگرانی کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سئوال نماینده ای در مجلس در این خصوص که آیا در مورد تاثیرات و تبعات احتمالی استقلال اسکاتلند بر شرایط دفاعی انگلیس و ناتو در نشست ولز رایزنی و گفتگویی اجرا شده است، توضیح داد: البته، تعدادی از شرکت نمایندگان در این نشست نگرانی خود را نسبت به برگزاری این همه پرسی اعلام کردند.

بر اساس این گزارش وی اضافه نمود: دیدگاه قریب به اتفاق شرکت نمایندگان در نشست ناتو این بود که مساله استقلال اسکاتلند باید توسط مردم این کشور تصمیم گیری گردد ولی آنها ابراز امیدواری کردند که اسکاتلند در کنار انگلیس باقی بماند.

انگلیس 4 زیر دریایی هسته ای در پایگاه دریایی خود در اسکاتلند دارد. هواداران استقلال اسکاتلند خواهان حذف تسلیحات هسته ای از اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس شده اند.

استقلال طلبان اسکاتلندی همچنین خواهان آن هستند که اسکاتلند به دنبال عضویت در ناتو به عنوان یک عضو غیر هسته ای باشد.

مقام های رسمی: اسکاتلند مستقل باید درخواست مجددی برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا ارائه دهد

مقام های رسمی نیز روز گذشته تاکید کردند در صورتی که اسکاتلند به کشوری مستقل تبدیل شده و از انگلیس جدا گردد باید درخواست های مجددی برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا ارائه دهد.

در شرایطی که 9 روز به زمان برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس پس از 307 سال باقی مانده است تازه ترین نظرسنجی ها از افزایش چشمگیر حامیان استقلال این کشور حکایت دارد.

البته حامیان استقلال اسکاتلند خواهان ادامه عضویت این کشور در ناتو و اتحادیه اروپا هستند. البته سخنگوی کمیسیون اروپا حاضر به اظهارنظر جدیدی در مورد همه پرسی اسکاتلند نشد و تنها گفت: این مساله مربوط به مردم اسکاتلند و شهروندان انگلیسی است تا در مورد آینده اسکاتلند تصمیم گیری نمایند. موضه کمیسیون اروپا در مورد یک اسکاتلند مستقل تغییر ننموده است.

خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا نیز با ارسال نامه ای به مجلس انگلیس در سال 2012 میلادی بر این مساله تاکید نموده است که اگر بخشی از یک کشور عضو اتحادیه اروپا به کشور مستقل دیگری تبدیل گردد پیمان های اروپا این کشور جدید را عضو اتحادیه اروپا نمی داند.

این بدان معناست که اسکاتلند مستقل دیگر عضو اتحادیه اروپا نخواهد بود. یک مقام ارشد ناتو نیز در پاسخ به این سئوال که آیا اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس باید درخواست مجددی را برای عضویت در ناتو تنظیم کند گفت: هیچ مذاکره ای در این خصوص تاکنون انجام نشده و هیچ تصمیمی نیز گرفته نشده است.

این مقام ناتو که خواست نامش فاش نگردد اضافه نمود: در عین حال به نظر می رسد اسکاتلند با اعلام استقلال خود یک کشور جدید تلقی خواهد شد و یک کشور جدید نیز عضوی از ائتلاف ناتو نخواهد بود.

پ

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13832

به "کامرون: شرکای ناتو نسبت به استقلال اسکاتلند ابراز نگرانی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرون: شرکای ناتو نسبت به استقلال اسکاتلند ابراز نگرانی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید