کاهش شدید تولید نفت افت بی سابقه تقاضا جهانی را جبران نمی کند

به گزارش شیوا مارکت، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت کاهش شدید تولید توسط اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نمی تواند مانع از ایجاد یک مازاد عظیم نفت شود و تسکین دهنده خسارت کاهش بی سابقه تقاضاست نه حل این مشکل.

کاهش شدید تولید نفت افت بی سابقه تقاضا جهانی را جبران نمی کند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، رئیس آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز جمعه گفت کاهش شدید تولید توسط اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت نمی تواند مانع از ایجاد یک مازاد بزرگ نفت شود.

وی به اقتصاد های ثروتمند هشدار دارد تا در مورد راه های جامع تر برای ثبات بازار های نفتی گفتگو کنند.

فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین المللی انرژی گفت اقدامات برای محدود کردن ویروس کرونا به کاهش تقاضای بی سابقه ای منجر شده است که می تواند به یک چهارم مصرف (نفت) در جهان منجر شود.

بیرول که پس از صحبت با وزیر انرژی عربستان با رویترز گفتگو کرد، گفت: حتی با کاهش تولید 10 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد عرضه جهانی، ذخایر نفت هنوز روزانه 15 میلیون بشکه در سه ماهه دوم افزایش خواهد یافت.

این بدان معناست که هنوز فشار بزرگی بر بازار های جهانی نفت وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نشست روز دوشنبه با کشور های اوپک پلاس می تواند شروع خوبی باشد، اما حتی تعداد افرادی که در مورد آن ها صحبت می کنیم احتمالا برای یافتن راه حلی برای این مشکل کافی نخواهد بود. این نشست تنها این خسارت را تسکین می دهد.

عربستان که سال ها در نقش ثبات بخش به بازار بوده است می تواند یک بار دیگر نقش سازنده ای داشته و به عنوان رئیس گروه 20 تمامی اقتصاد های بزرگ جهان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را کنار هم جمع کند تا در مورد اقداماتی برای ثبات بخشی به بازار گفتگو کنند.

بیرول گفت وی از اقداماتی که دولت آمریکا برای محدود کردن تولید نفت خود انجام داده، آگاه نیست. با این حال، کاهش قیمت نفت سبب تعطیلی بسیاری از میدان های نفتی آمریکا و کاهش حفاری نفت شیل شده است.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18207

به "کاهش شدید تولید نفت افت بی سابقه تقاضا جهانی را جبران نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید تولید نفت افت بی سابقه تقاضا جهانی را جبران نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید