کاهش 40 درصدی مراجعات مردمی با ارائه خدمات غیرحضوری

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/اصفهان سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود 40 درصد مراجعات به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی برای تامین اعتبار دفاتر درمانی بود، گفت: از اول خرداد تامین اعتبار دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری انجام می گردد.

کاهش 40 درصدی مراجعات مردمی با ارائه خدمات غیرحضوری

عبدالرسول آقاهادی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی از مدت ها قبل ارائه خدمات غیرحضوری را در دستور کار قرار داده و یکی از مهمترین آنها، خدمات مورد استفاده کارفرمایان مثل ارسال لیست حق بیمه و پرداخت حق بیمه بود که به صورت کامل در کشور اجرایی شد.

وی همچنین با اشاره به تجمیع سوابق بیمه شدگان و طرح ملی دکتر نوربخش در راستای غیرحضوری شدن ارائه خدمات، اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا تصمیم مسئولان سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات غیرحضوری جدی تر شد و این سازمان در ارتباط با دولت الکترونیک گام مهمتری برداشت، به طوری که در مرحله اول تامین اعتبار دفاتر درمانی به صورت غیرحضوری انجام می گردد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه حدود 40 درصد مراجعان به منظور تامین اعتبار دفاتر درمانی به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی مراجعه می کردند، گفت: 6 روش برای ارائه غیرحضوری این خدمت پیش بینی شده که 3 روش با اپلیکیشن و سایت های مختلف و 3 روش با کدهای دستوری است.

وی ادامه داد: با پیش بینی روش های استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی، مراکزی که به مراجعان سرویس می دهند و بیمه شدگان می توانند از این روش ها استفاده نموده و استحقاق درمان را در آن واحد استعلام بگیرند. بنابراین درج تاریخ در دفترچه دیگر مبنای ارائه خدمات نیست و با استعلامی که انجام می گردد مراکز بستری، سرپایی و نیز بیمه شدگان و مستمری بگیران از اعتبار دفترچه درمان اطلاع پیدا و خدمات دریافت می نمایند.

آقاهادی با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته به وسیله سایت سازمان تامین اجتماعی و رسانه های جمعی، اضافه کرد: در تمام مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی به شکل گسترده بنر و برشورهایی توزیع و اطلاع رسانی به عمل آمده است.

وی با یادآوری شروع اجرای طرح استعلام آنی اعتبار دفترچه درمان تامین اجتماعی از اول خردادماه، گفت: واحدهای مشاوره و واحدهای تخصصی در شعب و مراکز تامین اجتماعی توجیه شده اند و اطلاع رسانی و آموزش را تا زمانی که همه مخاطبان آشنا شوند ادامه می دهیم، ضمن اینکه اگر احتیاجی به اقدام هماهنگ در شعب برای واحدهای درمانی باشد انجام می دهیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه هم اکنون خدمات زیادی در تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می گردد، توضیح داد: درخواست مستمری برای بازنشستگان تامین اجتماعی، اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دستمزد، درخواست احتساب سوابق سربازی، انواع تعهدات کوتاه مدت، هزینه کفن و دفن، هدیه ازدواج و انواع درخواست هایی که در سایت پیش بینی شده به صورت غیرحضوری انجام می گردد، اما درجایی که احتیاج به ارائه مدارک باشد، متقاضی به صورت حضوری مراجعه نموده و مرحله آخر را در شعبه انجام می دهد.

حذف دفترچه های بیمه و اجرای نسخ الکترونیک تا سرانجام شهریور

وی حذف دفترچه های بیمه و اجرای نسخ الکترونیک را یکی دیگر از اقدامات مهمی برشمرد که در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است و گفت: این طرح هم اکنون در بعضی مراکز طرف قرارداد و صد در صد در مراکز ملکی تامین اجتماعی درحال انجام است، درحالی که باید به تمام مراکز درمانی طرف قرارداد گسترش یابد و مقرر شد تا آخر شهریور در کشور اجرایی گردد.

آقاهادی با اشاره به اینکه برای توسعه خدمات غیرحضوری به زیرساخت هایی مثل افزایش پهنای باند و سرورهای پرقدرت احتیاج داریم تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم، توضیح داد: عمده ترین خدماتی که ارائه می دهیم صدور و تعویض دفاتر درمانی است، اما بخشی از نام نویسی اولیه بیمه شدگان، غرامت دستمزد ایام بیماری و یا بیمه بیکاری مراحل پیچیده تری دارد، اما کوشش می کنیم این خدمات را نیز به صورت غیرحضوری ارائه کنیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان از شهروندان خواست در شرایطی که هنوز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در جامعه وجود دارد از خدمات غیرحضوری استفاده نمایند تا احتیاج به مراجعه حضوری به کارگزاری ها و شعب تامین اجتماعی نداشته باشند و اضافه کرد: در اجرای دولت الکترونیک، دفاتر پیشخوان و دفاتر خدمات روستایی در سراسر کشور فعال هستند و اگر کسانی امکان استفاده از هیچ کدام از 6 روش پیش بینی شده را نداشته باشند می توانند به این دفاتر مراجعه نموده و به راحتی خدمات را دریافت نمایند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21201

به "کاهش 40 درصدی مراجعات مردمی با ارائه خدمات غیرحضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی مراجعات مردمی با ارائه خدمات غیرحضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید