کتاب عناب، از کاشت تا فرآوری نوشته پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/خراسان جنوبی کتاب عناب، از کاشت تا فرآوری نوشته پزوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی جنوبی در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال به عنوان کتاب برگزیده معرفی گردید.

کتاب عناب، از کاشت تا فرآوری نوشته پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی که روز گذشته، 26 آبان ماه در سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار گردید ، کتاب عناب، از کاشت تا فرآوری نوشته مهندس کمال غوث، مهندس محسن پویان، دکتر مهدی ابراهیمی، دکتر ساره حسینی و دکتر طیبه شاهی بعنوان کتاب برگزیده انتخاب شد.

به گزارش خبرنگاران، این کتاب شامل 528 صفحه و مشتمل بر 10 فصل شامل مقدمه و کلیات، گیاهشناسی، آشنایی با بعضی از مورفوتیپ ها، ژنوتیپ ها و ارقام مشهور عناب، فیزیولوژی و ترکیبات شیمیایی موجود در اندام های مختلف عناب، دانش بومی در فراوری عناب، احتیاجهای محیطی، باغداری و پرورش، برداشت، پس از برداشت و فرآوری، مروری بر ترکیبات شیمیایی و کاربرد عناب در طب سنتی و مقررات و استانداردهای فنی برای فراوری محصول زیاد، با کیفیت، نگهداری و فروش مناسب عناب است که کلیه اطلاعات مورد احتیاج در مورد این محصول را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

در متن لوح انتخاب این اثر آمده است:

با کمال احترام و به پاس انتخاب کتاب ارزشمند عناب، از کاشت تا فرآوری به عنوان کتاب برگزیده جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی، این لوح اهداء می شود. نصرت و توفیق روز افزون شما را از خداوند متعال آرزومندیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29720

به "کتاب عناب، از کاشت تا فرآوری نوشته پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب عناب، از کاشت تا فرآوری نوشته پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید