کووید 19 دیابتی ها را سکته مغزی می دهد

به گزارش شیوا مارکت، پژوهشگران در تازه ترین آنالیز های خود دریافتند، مبتلایان به کووید 19 که از بیماری دیابت رنج می برند یا دخانیات استعمال می نمایند، به میزان قابل توجهی در معرض سکته مغزی هستند.

کووید 19 دیابتی ها را سکته مغزی می دهد

به گزارش خبرنگاران از فارس، پژوهشگران در تازه ترین آنالیز های خود دریافتند، مبتلایان به کووید 19 که از بیماری دیابت رنج می برند یا دخانیات استعمال می نمایند، به میزان قابل توجهی در معرض سکته مغزی هستند.

آنالیز های اخیر نشان داده، کووید 19 خطر سکته مغزی را در این دسته از افراد افزایش و آنها را در معرض بیماری جدی قرار می دهد.

گرچه قبلاً نیز اشاره شده بود که ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که دچار فشارخون بالا هستند یا از دیابت رنج می برند، شایع تر است اما تحقیقات جدید حاکی از آن است که چنین موارد بهداشتی آنها را در خطر سکته مغزی نیز قرار می دهد.

در حال حاضر بیشتر محققان در حال پژوهش بر روی ویروس بسیار مسری کرونا هستند و هر پیشرفت کوچکی در تحقیقات منتشر می گردد؛ ردیابی این ویروس دقیقه به دقیقه توسط محققان سراسر دنیا انجام می گردد.

محققان هندی که این مطالعه را انجام دادند تأکید می نمایند، کووید 19 در افرادی که سیگاری هستند یا از شرایط دیابت و فشار خون بالا رنج می برند، به طور ناگهانی منجر به سکته مغزی شده است.

پزشک هندی که از محققان این پژوهش بوده می گوید: افراد سیگاری و دیابتی در برابر سکته مغزی آسیب پذیرتر هستند و کنترل دقیق قند خون در این دسته از افراد بسیار مهم است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19936

به "کووید 19 دیابتی ها را سکته مغزی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووید 19 دیابتی ها را سکته مغزی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید