گام بعدی مجلس سنا در پی هموار شدن جهت تبرئه ترامپ

به گزارش شیوا مارکت، مجلس سنای آمریکا به احتمال زیاد هفته آینده درباره تبرئه یا مجرم شناختن رییس جمهوری در مورد دو بند اتهامی استیضاح او، رای گیری خواهد نمود.

گام بعدی مجلس سنا در پی هموار شدن جهت تبرئه ترامپ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه الجزیره، چاک شومر، رهر دموکرات ها در مجلس سنا از رای گیری درباره عدم احضار شاهدان یا صدور اوامری درباره ارائه اسناد در جریان محاکمه ترامپ انتقاد کرد و به خبرنگاران گفت: رای گیری سنا درباره عدم حضور شاهدان و عدم ارائه اسناد در جریان محاکمه استیضاح به منزله خیانت است و فاجعه ای بزرگ محسوب می گردد.

در این راستا جمهوریخواستار گفتند، محاکمه مورد نظر برای استیضاح ترامپ ظرف روزهای آینده به سرانجام می رسد.

رسانه های آمریکایی به نقل از منابع کنگره گزارش دادند، محاکمه بار دیگر روز دوشنبه از سرگرفته خواهد شد تا به مدت دو روز به بحث وآنالیز های نهایی گوش داده و درباره حکم نظر دهد.

به گزارش این رسانه ها، رای گیری درباره دو اتهام مطرح شده علیه ترامپ یعنی سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در راستا کنگره روز چهارشنبه انجام می گردد.

میچ مک کانل رهبر جمهوری خواه سنا در بیانیه ای گفته است حالا سناتورها در میان خود، و با مدیران مجلس نمایندگان و وکلای دونالد ترامپ رییس جمهوری غور و مشورت خواهند کرد تا درباره گام های بعدی و آماده شدن برای سرانجام محاکمه استیضاح در روزهای آینده تصمیم بگیرند.

برای برکناری رییس جمهوری دو سوم اعضای سنا باید با به بی کفایتی او رای مثبت بدهند. جمهوری خواستار اکثریت مجلس سنا را در دست دارند و هیچ کدام از اعضای این حزب در سنا به قصد خود برای رای به برکناری ترامپ اشاره ای ننموده اند.

در عوض همه چشم ها به چند دموکراتی دوخته خواهد شد که ایالت هایی را با گرایش جمهوری خواه نمایندگی می نمایند و تلویحا از احتمال رای خود به تبرئه رییس جمهوری صحبت نموده اند. هر رای مثبت دموکرات به تبرئه رییس جمهوری یک پیروزی نمادین برای رییس جمهوری خواهد بود و به احتمال زیاد ابزاری تبلیغاتی در کارزار انتخاباتی او خواهد شد.

جنگ بر سر حضور شاهدان در جلسات استیضاح در سنا یک هفته پیش با انتشار گزارش هایی درباره جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بالا گرفت. براساس این گزارش ها آقای بولتون اطلاعاتی را درباره رسوایی بده بستان آقای ترامپ و دولت اوکراین در اختیار دارد که می تواند موقعیت رییس جمهوری آمریکا را به شدت تضعیف کند.

براساس این گزارش ها، بولتون در کتاب در دست چاپ خود نوشته است که رییس جمهوری مستقیما برنامه کسب اطلاعات از اوکراین را برای تخریب جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش راهنمایی و رهبری می نموده است. استدلال جمهوری خواستار در مورد نبود شاهد با اطلاعات دست اول درباره نقش رییس جمهوری در این رسوایی، با چنین شواهدی نقش بر آب می شد.

با وجود این، همان احتمال اندک هم برای فراخواندن بولتون برای شهادت در سنا، با رای منفی دو سناتور جمهوری خواه از میان رفت.

سناتور لامار الکساندر از ایالت تنسی روز پنج شنبه در بیانیه ای اظهار داشت در حالی که دموکرات ها به وضوح نشان داده اند که رییس جمهوری اقداماتی ناشایست انجام داده، نتوانسته اند ثابت نمایند که این اقدامات در زمره اتهاماتی است که استیضاح رییس جمهوری را لازم می نماید.

در این بیانیه آمده است: پرسش این نیست که آیا رییس جمهوری چنین کاری نموده یا نه، پرسش اینجاست که مردم و سنای آمریکا در قبال کاری که او انجام داده چه باید بنمایند. به عقیده من قانون اساسی معین نموده است که مردم در انتخابات ریاست جمهوری که روز دوشنبه فرایند آن در آیوا شروع می گردد می توانند در این زمینه تصمیم بگیرند.

سناتور لیزا مرکوسکی از ایالت آلاسکا نیز آدینه بعدازظهر در بیانیه ای اظهار داشت: مجلس نمایندگان تصمیم گرفت بندهای اتهامی برای استیضاح را شتابزده و پر ایراد به سنا بفرستد. من با احتیاط احتیاج به شاهدان و اسناد بیشتر را آنالیز کردم تا کمبودهای این فرایند جبران گردد اما نهایتا تصمیم گرفتم که به این طرح رای ندهم.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15644

به "گام بعدی مجلس سنا در پی هموار شدن جهت تبرئه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بعدی مجلس سنا در پی هموار شدن جهت تبرئه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید