گرانترین مشق های دنیا

به گزارش شیوا مارکت، تکالیف درس انگلیسی ناپلئون بناپارت در یک حراجی به قیمت 93 هزار یورو فروخته شد. اولین تکالیف درس انگلیسی ناپلئون پس از تبعیدش به جزیره ی سنت هلن روز گذشته در یک حراجی در فرانسه به قیمت بیش از 93 هزار یورو به حراج رفت.

گرانترین مشق های دنیا

گفته می شد این سه متن انگلیسی و فرانسوی زبان به همراه طراحی های این سیاستمدار فرانسوی بین 7000 تا 9500 یورو ارزش داشت، اما به چند برابر این قیمت تخمین زده شده به فروش رسید.

ناپلئون در اولین مراحل یادگیری زبان انگلیسی اش معانی چنین جملاتی را از فرانسه به انگلیسی نوشته است: آنها چند نفرند و آنها چه کاره اند. موزه ی شخصی نامه ها و دست نوشته ها در پاریس 93 هزار و 125 یورو بابت این نوشته ها پرداخته و قصد دارد در 21 ماه ژوئن آنها را به نمایش بگذارد.

همچنین دست نوشته ای اصلاح شده توسط ناپلئون که در سال 1796 در جزیره ی سنت هلن به نگارش درآمده بود به قیمت 53 هزار و 750 یورو فروخته شد. گران ترین سند فروخته شده در این حراجی مدرکی دال بر خاتمه مأموریت فرانسوی ها در مصر بود که به قیمت 187 هزار و 500 یورو به حراج رفت.

ناپلئون بناپارت متولد 1769 میلادی، در جزیره کرس در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. در آن زمان، این جزیره، جزو حکومت جنوا (واقع در ایتالیای امروزی) بود. اما بعدها به اشغال فرانسه در آمد. ناپلئون که در ابتدا، سرهنگی گمنام بود، پس از انقلاب فرانسه، به یکباره قدرت گرفت.

او در ابتدا، به ایتالیا حمله کرد و با حمایت مردم این کشور، آنجا را از دست حکومت اتریش خارج نمود. سپس مصر و سوریه را نیز ضمیمه خاک کشور خود کرد. در بازگشت به فرانسه با کمک دو برادر خود مجلس را منحل کرده و خود را امپراطور نامید.

سپس هلند، لهستان، بلژیک و نیز سرزمین اتریش - مجارستان را تسخیر کرد اما در جنگ دریایی با انگلیس شکست خورد. اما اسپانیا و پرتغال را هم به متصرفات خود اضافه نمود و سپس به روسیه حمله کرد و تا مسکو نیز پیش رفت.

بزرگ ترین دشمن ناپلئون، بریتانیا بود که همه جا چون سایه وی را تعقیب می کرد و دولتهای مورد تجاوز فرانسه را حمایت می نمود. خاتمه کشورهای تحت تسلط ناپلئون که همه از سوی بریتانیا حمایت می شدند به همراه دشمنان داخلی ناپلئون، وی را شکست دادند و به جای او لوئی هجدهم را به حکومت انتخاب کردند.

ناپلئون پس از خلع از قدرت در سال 1814، به جزیره الب تبعید شد، اما از آنجا گریخت و از تاریخ 20 مارس 1815 تا 22 ژوئن در یک دوره ی کوتاه که به حکومت 100 روزه معروف است، دوباره امپراطور فرانسه شد.

پس از شکست در نبرد واترلو در 18 ژوئن سال 1815، وی از امپراتوری استعفا کرد و خود را به دشمن دیرینش، بریتانیا تسلیم کرد و سال های خاتمهی عمرش را تا زمان مرگ در سال 1821 میلادی، در تبعید، در جزیره ای به نام سنت هلن در دریای آتلانتیک جنوبی به سر برد.

ناپلئون در سن 53 سالگی در جزیره ای سنت هلن درگذشت. عده ای علت مرگ وی را مسمومیت اعلام کردند.

این در حالی است که در فوریه 2008، دانشمندان ایتالیایی اعلام کردند که به شواهدی مبنی بر رد این نظریه که ناپلئون به وسیله ی زندانبان های انگلیسی مسموم شده، دست یافته اند که براساس آن ها، ناپلئون براثر ابتلا به سرطان معده مرده است.

با این وجود، محققان موسسه ی ملی فیزیک هسته یی ایتالیا و کارشناسان دانشگاه شهر پاویا بر این باورند که مسمومیت با آرسنیک دلیل مرگ ناپلئون نبوده است.

منبع : ایسنا

منبع: برترین ها
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9738

به "گرانترین مشق های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانترین مشق های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید