گیت های ویژه ورود بانوان به استادیوم ها نصب شد

به گزارش شیوا مارکت، مدیر سامانه هوشمند گیت های استادیوم های کشور از پیش بینی و نصب گیت های ویژه برای ورود زنان به استادیوم ها اطلاع داد.

گیت های ویژه ورود بانوان به استادیوم ها نصب شد

به گزارش ایرنا، علی اصغر انتظارخیر روز شنبه (26 مرداد) در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تجهیز ورزشگاه های کشور به سامانه های هوشمند گفت: سامانه گیت های ورزشگاه آزادی چند سالی است که مجموعه های مدیریتی را درگیر نموده بود و این ایده تبدیل به عمل شد.

وی اضافه نمود: نزدیک به دو سال پیش این پروژه شروع به کار کرد و ساماندهی فوتبال از نظر بلیت فروشی در شورای تامین مطرح شد. مکمل این موضوع فیفا و AFC بودند و بلیت الکترونیکی، شماره گذاری صندلی ها و بلیت فروشی از مهم ترین موضوعات بود.

مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور اضافه نمود: سامانه ای طراحی شده تا وقتی تماشاگر وارد ورزشگاه می گردد بتواند به وسیله کد ملی بلیت را تهیه و صندلی خود را انتخاب کند. گیت های مکانیزه هم برای کنترل ورود تماشاگران به مجموعه ورزشگاه طراحی شده اند و در این سامانه تماشاگر می تواند صندلی خود را معین کند.

انتظارخیر شرح داد: طبق مصوبه شورای امنیت کشور این سامانه برای کل کشور طراحی شده و می توان از تهران بلیت مسابقه شهر دیگر را خریداری کرد. سامانه یاد شده به صورت کشوری دیده شده و سرورهای آن در یک جا متمرکز نیست. خیلی از مسائل مانند ترافیک و عدم تهیه بلیت، دیگر وجود نخواهد داشت و استعلام کد ملی جزو اولویت هاست.

مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور با اشاره به این که معضلات مدیریتی با طراحی این سامانه رفع شده است، گفت: با طراحی این سامانه به عنوان مثال می توانیم بدانیم یک ساعت مانده به شروع مسابقه استقلال و سپاهان، چه تعداد بلیت فروش رفته است و معضلات پشت در ماندن را نخواهیم داشت، به همین دلیل می توانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

انتظارخیر تاکید نمود: با طراحی این سامانه چیزی به نام بلیت کاغذی نخواهیم داشت و بدترین حالت این است که کارت ملی خود را بدهید و شخص دیگری وارد ورزشگاه گردد. بنابراین چیزی برای فروش در بازار آزاد نداریم و به این ترتیب کاسبی به وسیله خلاف کاهش پیدا می نماید.

وی گفت: برای عوامل برگزاری مسابقات و خبرنگاران گیت ویژه در نظر گرفته شده که این موضوع را برای جانبازان و معلولین هم دیده ایم. برای میهمانان خاص مانند وزرا فرآیندی تعریف کردیم و حق انتخاب با باشگاه است. محل بلیت فروشی جزو درآمد باشگاه است که اگر ساماندهی نگردد محلی برای رفیق بازی خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین درباره آماده نبودن طبقه دوم ورزشگاه آزادی اضافه نمود: این موضوع جزو اولویت های دوم است. البته همین الان نیز احراز هویت انجام می گردد، اما شاید برای دو هفته دیگر آماده بهره برداری گردد.

انتظار خیر درباره این که این طرح از چه زمانی اجرایی می گردد، گفت: در جلسه ای که امروز داشتیم باید وزارت ورزش و باشگاه ها صحبت نمایند و ببینند از چه زمانی اجرایی می گردد. از سوی باشگاه ها یک مدیر طراحی می گردد تا بحث مبلغ و صندلی ویژه در اختیار باشگاه قرار بگیرد.

وی در سرانجام درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی و این که آیا فضایی برای حضور آنها دیده شده، یادآور شد: صحبت هایی شده و کار کارشناسی نیز در این زمینه انجام شده است و حتی ورودی مجزا هم طراحی شده است، اما حضور آنها از اختیارات ما خارج است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9604

به "گیت های ویژه ورود بانوان به استادیوم ها نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت های ویژه ورود بانوان به استادیوم ها نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید