یمن، تداوم راهزنی دریایی ائتلاف سعودی در میان سکوت جامعه بین المللی

به گزارش شیوا مارکت، مدیر اجرایی شرکت نفت یمن از ادامه راهزنی دریای ائتلاف تحت رهبری سعودی و ممانعت از ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی به بندر الحدیده یمن، اطلاع داد.

یمن، تداوم راهزنی دریایی ائتلاف سعودی در میان سکوت جامعه بین المللی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجهته، عمار الاضرعی مدیر اجرایی شرکت نفت یمن خاطرنشان کرد: نیروی دریایی متجاوزان 12 ففرایند کشتی نفتی را در قباله جیزان توقیف نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

الاضرعی با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای صرفه جویی در مصرف فرآورده های نفتی و سوخت، بیان نمود: از 38 روز قبل یک لیتر هم مشتقات نفتی به بندر الحدیده نرسیده است.

وی بیان نمود: متجاوزان 12 نفتکش از جمله کشتی حامل ماده مازوت و 11 کشتی با حدود 324782 طن ماده بنزین و دیزل را از مدتها قبل توقیف نموده اند که در بعضی موارد این راهزنی دریایی به بیش از 10ماه یعنی 307 روز می رسد.

الاضرعی با اشاره به اینکه همه مجوزهای لازم از سوی سازمان ملل برای ورود این محموله ها صادرشده است، تاکید نمود: ادامه راهزنی دریایی و جنایتکارانه دارای تبعات زیادی است و هیچ تحرک جدی از سوی سازمان ملل انجام نمی گردد.

وی اضافه کرد: نقش سازمان ملل همانند جوهری بر روی کاغذ است و مغایر با اصول اساسی حمایت و امدادرسانی انسانی است.

چهار نامه رئیس مجلس یمن

از سوی دیگر یحیی علی الراعی رئیس مجلس یمن در نامه های جداگانه ای خطاب به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روبرتو فیکو رئیس مجلس ایتالیا، مارتین دی عضو مجلس عوام انگلیس و جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس از مواضع و خواسته آنها در توقف فروش سلاح به عربستان و امارات تمجید کرد.

در نامه وی خطاب به پلوسی آمده است: ما با اهتمام زیاد گام های دولت بایدن را که از توقف حمایت جنگی آمریکا از جنگ یمن و توقف فروش سلاح به عربستان و امارات سخن گفته و نماینده ویژه در امور یمن معین نموده است، دنبال می کنیم. این را گامی در جهت درست می دانیم البته اگر عملی گردد و جنگ متوقف و محاصره سرانجام داده گردد و گامی در فرایند صلح و ثبات کامل و کاهش رنج یمنی ها برداشته گردد.

رئیس مجلس یمن بیان نمود: اگر تجهیز تسلیحاتی و کمک آمریکا و انگلیس و حمایت های بی دریغ نظامی از ائتلاف خونین سعودی نبود این همه جنایات رخ نمی داد و یمن ویران نمی شد.

الراعی در نامه خود به پلوسی تاکید نمود: ائتلاف سعودی یمن را از هوا، زمین و دریا تحت محاصره قرار داده است و اجازه ورود مواد غذایی و دارویی و فرآورده های نفتی و دیگر نیازهای یمنی ها را نمی دهد. ملت یمن در بزرگترین فاجعه بشر در جهان به سر می بَرد.

وی خطاب به پلوسی خاطرنشان کرد: از مجلس نمایندگان آمریکا می خواهیم که گام های لازم را برای لغو تصمیم دولت سابق در قرار دادن انصارالله در فهرست گروه های تروریستی بردارد زیرا این بر رنج ملت یمن که اوضاع دردناکی طبق گزارش سازمان ملل دارند، می افزاید. از شما می خواهیم که دولت آمریکا را به توقف فروش سلاح به امارات و عربستان به شکل نهایی ترغیب کند و گام های انسانی در قبال توقف جنگ و سرانجام محاصره یمن و برقراری صلح فراگیر در یمن، بردارد.

استفاده ائتلاف سعودی از سلاح ممنوعه و کشنده اروپایی ها

در نامه الراعی به رئیس مجلس ایتالیا هم آمده است: ما اهتمام زیادی به آنچه دولت کشور شما در توقف فروش سلاح به عربستان و امارات اعلام نموده است، داریم.

در این نامه بیان شده است: این گامی صحیح در راستای کاهش رنج یمنی هاست. ائتلاف سعودی-آمریکایی از شش سال قبل با حمله به یمن موجب شهید و زخمی شدن ده ها هزار یمنی شده است که بیشتر آنان را بچه ها ، سالخوردگان و زنان تشکیل می دهند. این ائتلاف زیر ساخت های یمن را نابود و از سلاح ممنوعه و کشنده که آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی به آن داده اند، استفاده نموده است.

در نامه رئیس مجلس یمن به همتای ایتالیایی آمده است: ما به کمک شما در توقف فروش سلاح به عربستان و امارات امید داریم واینکه دولت ایتالیا گام های انسانی برای توقف جنگ و برطرف محاصره و برقراری صلح در یمن، بردارد.

انتقاد از برنامه محرمانه انگلیس در آموزش نیروهای سعودی جای تشکر دارد

در نامه الراعی به مارتین دی عضو مجلس عوام انگلیس هم آمده است: ما کمال تشکر را از شما به خاطر موضع انسانی و شجاعتان داریم که در یکی از جلسات مجلس عوام انگلیس در روزهای گذشته از حمایت انگلیس از نظامیان سعودی انتقاد کردید. اینکه شما از برنامه محرمانه آموزش نیروهای سعودی از پول مالیات انگلیسی ها انتقاد کردید، جای تشکر دارد.

در این نامه تاکید شده است: ریاض حقوق بشر را به طور گسترده در یمن نقض می نماید. موضع شما گامی درست در جهت صلح و کاهش رنج مردم یمن است که روزانه خسارات مادی سنگین و تلفات زیاد در نتیجه حملات سعودی، متحمل می شوند.

در سرانجام نامه ابراز امیدواری شده است که گام های بیشتری برای کمک ملت مظلوم یمن و در توقف جنگ، سرانجام محاصره و برقراری صلح در یمن از سوی این نماینده مجلس عوام انگلیس برداشته گردد.

مخالفت شما با جنگ یمن قابل تقدیر است

همچنین در نامه رئیس مجلس یمن به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس هم آمده است: ما از مواضع انسان محبت آمیز و شجاع شما در مخالفت با جنگ یمن تشکر می کنیم.

الراعی تاکید نمود: اینکه شما خواهان کمپین جهانی جنگ یمن را متوقف کنید، شدید، قابل تقدیر است به ویژه که تظاهراتی در سراسر جهان در روز 25ژانویه 2021 در اعتراض به ادامه جنگ یمن برگزار گردید و این روز به عنوان روز جهانی توقف جنگ علیه یمن اعلام شد.

در نامه رئیس مجلس یمنی به کوربین آمده است: تظاهراتی در کشورهای مختلف در حمایت از ملت یمن و ضد جنگ یمن برگزار گردید. این تظاهرات علیه ائتلاف تحت سرکردگی سعودی که با حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی انجام می گردد، برگزار گردید.

الراعی تاکید نمود: طی شش سال جنگ دهها هزار یمنی شهید و زخمی شدند و بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا به فوت دهها هزار بیمار یمنی که نتوانستند در خارج درمان شوند، منجر شد.

وی در سرانجام نامه خود خاطرنشان کرد: ما از مواضع شما و قرار دریافت در کنار ملت مظلوم یمن که در معرض کشتار جمعی از شش سال قبل است، تقدیر می کنیم و امیدواریم که این مواضع قابل تقدیر به توقف جنگ، سرانجام محاصره و گگردده شدن همه مبادی زمینی، دریایی و هوایی منجر گردد.

بانو هما: مجله کدبانوی خانه و خانواده

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27778

به "یمن، تداوم راهزنی دریایی ائتلاف سعودی در میان سکوت جامعه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، تداوم راهزنی دریایی ائتلاف سعودی در میان سکوت جامعه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید