یک خبر مهم بورسی ، نرخ خوراک پتروشیمی ها کاهش یافت

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، هلدینگ نفت و گاز پارسیان در بیانیه ای با عنوان اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی این شرکت، اعلام کرده که نرخ خوراک به 7289 ریال کاهش یافته است. بدین ترتیب به نظر می رسد کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها رسما اعلام شده است. از نگاه برخی فعالان بازار سرمایه این اتفاق ممکن است در بازار سهام تاثیراتی داشته باشد.

یک خبر مهم بورسی ، نرخ خوراک پتروشیمی ها کاهش یافت

در همین حال فریبرز کریمایی، قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفتگویی با همفکران گفته است: تغییری در فرمول تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها رخ نداده است. فرمول تعیین نرخ خوراک از سال 94 تا امروز هیچ تغییری نکرده است اما یکی از فاکتورهای مهم محاسبه نرخ خوراک، هاب بین المللی است که 50 درصد فرمول را شامل می شود، بر همین اساس تغییر در قیمت های جهانی بر نرخ خوراک اثر گذار است.

او اضافه کرد: دولت هیچ برنامه ای برای تغییر فرمول محاسبه نرخ خوراک و کاهش نرخ خوراک ندارد. منظور از خوراک، گاز متان مورد مصرف شرکت های اوره ای و متانول ساز است؛ با توجه به کاهش نرخ جهانی متان، قیمت خوراک هم بر همین مبنا ارزان تر شده، اگر نرخ های جهانی مجددا رشد کند باز هم در این فرمول اثرگذار است.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21049

به "یک خبر مهم بورسی ، نرخ خوراک پتروشیمی ها کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک خبر مهم بورسی ، نرخ خوراک پتروشیمی ها کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید