10 چیزی که فقط عاشقان سفر می دانند (قسمت اول)

به گزارش شیوا مارکت، برخی از افراد برای سفر کردن به جهان آمده اند! این افراد 10 مورد را بیش از بقیه درک می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید.

10 چیزی که فقط عاشقان سفر می دانند (قسمت اول)

بسیاری بر این باورند که آن دسته از افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده اند حتما یک ژن خاص را برای این امر در بدن خود دارند! یک ژن خاص که افراد عاشق سفر کردن می شوند. در واقع بسیاری از متخصصین در این زمینه بر این باورند که افرادی که تمایل به سفر کردن بسیار زیاد، کشف نقاط نو و کسب تجربیات تازه دارند، در بدنشان ژنی برای این امر وجود دارد! نام علمی این ژن DRD4-7R بوده و کسانی این ژن را در بدن خود دارند عملا برای سفر کردن و کشف نقاط نو به دنیا آمده اند!

افرادی که عاشق سفر کردن هستند یا به طور دقیق تر برای سفر کردن به دنیا آمده اند، 10 ویژگی دارند که آن ها را از سایر گردشگران عادی متمایز می نماید. حتی اگر فکر می کنید که تا این حد به سفر کردن علاقه ندارید، در کمال آرامش نشانه ها و ویژگی های پیش رو را مطالعه کنید. شاید در سرانجام نظرتان عوض شد و متوجه شدید که شما هم برای سفر کردن به دنیا آمده اید. هر چه باشد سفر کردن امر بسیار مهمی است به نحوی که در خصوص سفر کردن و تماشا دنیا جمله زیر مطرح است:

دنیای ما یک کتاب است و آن هایی که سفر نمی نمایند تنها یک صفحه از آن را مطالعه می نمایند.

در قسمت اول از این مقاله با 4 ویژگی و نشانه که تنها انسان هایی که برای سفر کردن به دنیا آمده اند آن ها را به خوبی درک می نمایند همراه باشید.

1. آن ها دیوانه وار نقشه ها را دوست دارند!

اولین ویژگی اینگونه افراد این است که آن ها واقعا عاشق نقشه ها هستند! جدا از این مسئله که به احتمال زیاد اینگونه افراد در دوران تحصیل آکادمیک خود علاقه خاصی به جغرافیا و مطالعه نقشه ها داشته اند، آن ها همواره نقشه های منطقه ها مختلفی که دیده اند را به فکر می سپارند و از این کار لذت می برند. اینگونه افراد همواره دوست دارند در خصوص جغرافیا و نقشه های مختلف با دیگران بحث و گفتگو نمایند.

اگر عاشق نقشه هستید و به جغرافیا علاقه خاصی دارید و از سویی دیگر بر روی دیوار اتاقتان به جای نقاشی های مختلف، تصاویری از نقشه های منطقه ها گوناگون دنیا نصب شده است؛ اصلا نگران نباشید! این امر برای عاشقان سفر و افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده اند امری بسیار طبیعی است.

2. آن ها یک مثال شاخص و عینی از افراد کنجکاو هستند!

مهاجرت کردن، سفر کردن و کشف منطقه ها نو و کسب تجربیاتی نو، همه و همه جزو مواردی ضروری برای فتح این کره خاکی به شمار می آیند. اگر فردی تمایل زیاد و حس کنجکاوی بسیار زیادی برای تماشا تمام نقاط دنیا داشته باشد و بخواهد تمام منطقه ها را ببیند، تمام غذاها در منطقه ها مختلف را امتحان کند و همواره در حال تحربه کسب کردن باشد، قطعا این فرد برای سفر کردن به دنیا آمده است!

قطعا روشی برای برطرف این مورد وجود ندارد و اگر شخص اقدام به سفر کند این حس به مراتب بیشتر هم خواهد شد و این مسئله بسیار هم خوب است. اگر چنین فردی هستید، شما هم برای سفر کردن به دنیا آمده اید پس سفر کنید! چراکه ماندن در خانه و غلبه بر این حس تنها باعث می شود تا حس پشیمانی در درون شما بیشتر و بیشتر شود.

3. آن ها هیچ مسئله ای با توجیه کردن مخارج سفر خود ندارند!

برخی از مواقع هنگامی که فردی از سفر برمی شود و با اطرافیان در خصوص مخارج سفر صحبت می نماید، این مسئله پیش می آید که سایرین در خصوص این موضوع صحبت می نمایند که این پول می توانست برای موارد دیگری خرج شود. به عنوان مثال با این پول می توان یک لباس مجلل خرید یا حتی با جمع پول چند سفر می توان یک خانه خرید. احتمال این وجود دارد که صحبت ها نهایتا به بحث های تندتر و جدی تری منتهی شود اما نه برای کسی که برای سفر زاده شده است! اینگونه افراد هیچ مسئله ای با این مسئله ندارند که مخارج سفر خود را توجیه نمایند. این دسته از افراد به خوبی می دانند که تمام مخارج سفرشان صرف پس انداز کردن یک سری تجربیات بلند مدت برای کل زندگی شان شده است و با این مسئله کوچکترین مسئله ای ندارند.

پس اگر شما هم هنگام بازگشت از سفر خود هیچ مسئله ای با مخارج سفرتان ندارید و صحبت اطرافیان برای شما کوچکترین مسئله ای به همراه ندارد و به راحتی می توانید حداقل پیش خود تمام این موارد را توجیه کنید، شما یک عاشق واقعی سفر کردن هستید.

4. آن ها به راحتی از چیزی نمی ترسند!

در دسامبر سال 1998 در کشور یمن، 16 جهانگرد خارجی دزدیده شدند و 4 تن از آن ها در نهایت کشته شدند. این مسئله بر کسی پوشیده نیست که مطمئنا در همان زمان گردشگران دیگری نیز به آنجا سفر نموده بودند و با مشکل خاصی هم روبرو نشده اند. خبر این اتفاق پس از اتمام آن در همه جا منتشر شد. پس از این اتفاق از سایر گردشگرانی که به آنجا سفر نموده بودند پرسیده شد که چرا چنین مقصد خطرناکی را انتخاب نموده بودند و بسیاری از آن ها جواب خاصی برای این سوال نداشتند!

نکته اینجاست که این گردشگران برای کسب تجارب مختلف خطر کردند، ریسک بزرگی را مرتکب شدند و در نهایت سفر بسیاری از آن ها بدون مشکل انجام شد. اگر واقعا به سفر کردن عشق داشته باشید و برای سفر کردن به دنیا آمده باشید، چنین مسائلی بر روی شما تاثیر نخواهد گذاشت چراکه شما به آسانی حاضر به ریسک کردن خواهید بود، به آسانی از چیزی نمی ترسید و برای کسب تجارب مختلف به وسیله سفر خطر خواهید کرد.

در قسمت دوم مقاله نشانه ها و ویژگی های به جای مانده از افرادی که برای سفر کردن به دنیا آمده اند را مطرح خواهیم کرد. نظر شما در خصوص این نشانه ها و ویژگی ها چیست؟ چند مورد از آن ها را در خود مشاهده می کنید؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / lifehack.org
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29799

به "10 چیزی که فقط عاشقان سفر می دانند (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چیزی که فقط عاشقان سفر می دانند (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید