5 توصیه برای مبتلایان به نارسایی قلبی

به گزارش شیوا مارکت، قلب شما موظف است به طور دائم پمپاژ زیادی انجام دهد تا خون و اکسیژن مورد احتیاج اعضا و بافت ها را به سرتاسر بدن بفرستد.

5 توصیه برای مبتلایان به نارسایی قلبی

به گزارش خبرنگاران، با این وجود گاهی اوقات قلب شما به دلایل مختلف آسیب دیده و ضعیف می گردد و برای پمپ کردن همان مقدار خون به بدن شما باید بسیار سخت تر کار کند. به این عارضه نارسایی قلبی گفته می گردد.

در افراد مبتلا به نارسایی قلبی خاتمه، قلب نمی تواند زیر فشار کار زیاد تاب آورده و مایعات آغاز به برگشت به ریه ها و شکم فرد نموده و تنفس را سخت می نماید.

در ادامه پنج نکته که افراد مبتلا به نارسایی قلبی باید بدانند و آن ها را رعایت نمایند از زبان یک پزشک متخصص قلب و عروق و به نقل از شبکه خبری سی ان ان آورده شده است:

1) شما می توانید از نارسایی قلبی جلوگیری کنید

افراد بسیاری هستند که با خطر بالای ابتلا به نارسایی قلبی روبرو اند و تصور می نمایند که نمی توانند کاری برای جلوگیری از آن انجام دهند و این اتفاق را نتیجه عادی پیری می دانند.

اما این تصور درست نیست. شما می توانید با مواردی مانند کاهش فشار خون، کاهش وزن در صورت داشتن اضافه وزن، ورزش بیشتر، کاهش مصرف سدیم، کاهش مصرف الکل و ترک سیگار خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش دهید. البته عوامل خطری مانند سابقه خانوادگی و نژادی وجود دارد که ما نمی توانیم آن ها را کنترل کنیم. با این حال قطعاً اقداماتی وجود دارند که افراد می توانند برای کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی و حفظ سلامت خود انجام دهند.

2) نارسایی قلبی به این معنی نیست که قلب واقعاََ ناکارآمد است

به طور معمول، بیماران به دلیل نام این بیماری که کاملاً گمراه نماینده است، دچار سردرگمی می شوند . بسیاری از افراد مبتلا به نارسایی قلبی تصور می نمایند که عملکرد قلب شان متوقف می گردد. این در حالی است که در افراد مبتلا به نارسایی قلبی، قلب متوقف نشده و به طور کامل ناکارآمد نمی گردد و تنها برای رساندن خون به بدن باید سخت تر کار کند که این امر می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی گردد. در واقع قلب افراد مبتلا به نارسایی قلبی هنوز هم خون را پمپاژ می نماید اما با ظرفیت کمتری این کار را انجام می دهد.

3) افراد مبتلا به نارسایی قلبی نباید از ورزش دوری نمایند

بسیاری از افراد مبتلا به نارسایی قلبی از ورزش کردن دوری می نمایند، چرا که تصور می نمایند این کار با توجه به این که عملکرد قلب آن ها را بیشتر می نماید، برایشان ضرر داشته و به قلبشان فشار وارد می نماید. نکته ای که باید دانست آن است که قلب نیز ماهیچه است، بنابراین هرچه بیشتر از آن بهره ببرید، قوی تر می گردد. بیماران باید درک نمایند که داشتن فعالیت برای کنترل نارسایی قلبی بسیار مهم است.

انجمن قلب آمریکا توصیه می نماید بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط یا 75 دقیقه در هفته ورزش با شدت بالا انجام دهند. البته همه افراد مبتلا به نارسایی قلبی قادر به انجام این کار نیستند و از این رو بهتر است برای تهیه یک برنامه فعالیتی متناسب با سبک زندگی و شرایط خود با پزشک متخصصی که تحت نظر او هستید، مشورت کنید. توجه کنید که حتی کمی ورزش نیز می تواند نقش زیادی در حفظ سلامت شما و تقویت قلبتان ایفا نماید.

4) حمایت از افراد مبتلا به نارسایی قلبی نقش شایانی در سلامت آن ها دارد

نارسایی قلبی یک بیماری طولانی مدت است، بنابراین بیماران باید متعهد به ایجاد تغییرات پایدار در سبک زندگی خود باشند و اطمینان حاصل نمایند که رژیم درمانی و پرهیزات خود را به طور کامل دنبال می نمایند. زمانی که دوستان و اعضای خانواده افراد مبتلا به نارسایی قلبی از آن ها حمایت می نمایند، اجرای این تعهدات برای آن ها بسیار راحت تر می گردد.

مراقبان این مبتلایان باید بدانند که پیروی از رژیم های کم چرب، کم سدیم و بدون کلسترول تا چه اندازه برای این بیماران اهمیت دارد. هم چنین کنترل میزان داروهای مصرفی مبتلایان نیز بسیار حائز اهمیت بوده و بر عهده مراقبان است. مراقبان هم چنین باید به بیماران یاری نمایند علائم خود را تحت نظر گرفته و بتوانند در صورت بدتر شدن علائم آن را اعلام نمایند.

خاتمه، مراقبین باید به خاطر داشته باشند که از خود نیز مراقبت نمایند. آن ها باید از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند به شکل مناسبی از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مراقبت نمایند و پشتیبانی لازم را به آن ها ارائه دهند.

5) ابتلا به نارسایی قلبی به معنی مرگ حتمی نیست

بعضی بیماران تشخیص نارسایی قلبی را به معنای مرگ خود می دانند اما خبر خوب این است که در سال های اخیر پیشرفت های موفقیت آمیز بسیاری در زمینه درمان نارسایی قلبی انجام شده است. در سال های اخیر داروهای جدید، دستگاه های جدید و روش های جدید جراحی برای مبتلایان به نارسایی قلبی ارائه شده است که منجر به کیفیت بالاتر زندگی و افزایش طول عمر برای آن ها شده اند.

ضروری است بدانید کنترل نارسایی قلبی یک تعهد طولانی مدت است اما اگر رژیم درمانی خود را به طور کامل دنبال کنید و تغییراتی برای ایجاد سبک زندگی سالم اعمال نمایید می توانید با وجود ابتلا به نارسایی قلبی با کمترین دردسر و نگرانی زندگی کنید.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12570

به "5 توصیه برای مبتلایان به نارسایی قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 توصیه برای مبتلایان به نارسایی قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید