5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می گردد

به گزارش شیوا مارکت، در این نوشتار 5 مشکل فنی اساسی که می توان گفت بیشترین تاثیر را در سالم بودن خودرو ایفا نموده و می توانند نقش بالایی در مشخص قیمت خودرو کارنموده داشته باشند، مورد آنالیز قرار می دهیم.

5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می گردد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، عصر ایران نوشت: خرید خودروی کارنموده این روزها یکی از دشوارترین خریدها است که با توجه به ماهیت خودرو و پیچیدگی ذاتی آن امکان وجود ایرادات مختلفی در سیستم های گوناگون خودرو وجود دارد که بعضی از آنها قابل رویت و بعضی دیگر نیز پنهان از نظر بوده و ممکن است در آینده مسائل بسیاری را برای مالک خودرو به وجود بیاورند .

در این مطلب 5 مشکل فنی اساسی که می توان گفت بیشترین تاثیر را در سالم بودن خودرو ایفا نموده و می توانند نقش بالایی در مشخص قیمت خودرو کارنموده داشته باشند، مورد آنالیز قرار می دهیم .

روغن سوزی

به عنوان اولین مشکل فنی که موجب افت قیمت خودرو می گردد می توان به روغن سوزی خودرو اشاره نمود که با نشانه هایی همچون خروج دود آبی رنگ یا دود سیاه از اگزوز خودرو می تواند همراه باشد. شاید خروج دود از اگزوز یک خودرو حتی به قدری کم باشد که به راحتی نتوان این موضوع را فهمید اما از آنجایی که دلایل این اتفاق در خودرو می تواند گویای یک ایراد مهم در موتور خودرو باشد، ضروری است که در هنگام خرید خودرو کارنموده این موضوع را با دقت آنالیز کرد .

این ایراد از آنجایی مهم است که دلایل بروز این مشکل می تواند مربوط به خرابی رینگ های دور پیستون، پیستون ها و یا واشر سرسیلندر باشد .

بدلیل هزینه های ناشی از رفع کردن این مشکل در خودرو و تعمیر و تعویض قطعات مورد احتیاج، وجود این مشکل در خودرو می تواند تاثیر زیادی در کاهش قیمت آن داشته باشد .

ایراد در شاسی خودرو

یکی دیگر از ایرادات اساسی در یک خودرو که می تواند موجب کاهش قیمت آن هنگام فروش گردد مسائل مربوط به شاسی خودرو است که می تواند به صورت شکستگی و ترک در قسمت هایی از شاسی یا تغییر شکل در اثر ضربه یا تصادف اشاره نمود .

از آنجایی که بیشتر وزن و فشار اتاق خودرو بر روی شاسی قرار می گیرد و تاثیر شاسی بر روی قسمت های مختلف خودرو همچون سیستم تعلیق و فرمان و ترمز ها بسیار زیاد است، ممکن است بعضی از ایرادات و مسائل موجود بر روی شاسی یک خودروی کارنموده به راحتی قابل حل نباشد و این مشکل بر روی سایر سیستم های خودرو نیز تاثیر بگذارد .

نکته ای که در این بین نهفته است مسائل مربوط به شاسی خودرو به دلیل قرارگیری آن در قسمت هایی به دور از دید، در اغلب موارد نادیده باقی می ماند و همین امر سبب می گردد که خودرو در آینده با مسائل دیگری روبرو گردد .

به همین دلایل وجود عیب و نقص در شاسی خودرو موجب می گردد تا خودرو کارنموده تا حد زیادی پایین تر از قیمت نمونه استاندارد و سالم خود قیمت گذاری گردد .

لاستیک سایی

در هنگام آنالیز خودرو کارنموده برای خرید، با توجه و دقت به لاستیک های خودرو می توان از شرایط جلوبندی خودرو آگاه شد. در صورتی که لاستیک های خودرو دچار ساییدگی های نامتقارن و نامنظم شده باشند، ممکن است سیستم تعلیق یا جلوبندی خودرو دچار مشکل باشد که یک ایراد و مشکل اساسی محسوب می گردد که تاثیرات زیادی نیز در حرکت،کنترل و تعادل خودرو دارد .

این امر می تواند هزینه های بالایی را برای تعمیر و رفع کردن مشکل در پی داشته باشد. از این رو با توجه به اساسی بودن این ایراد در خودرو وجود آن می تواند موجب کاهش قیمت یک خودرو کارنموده در هنگام فروش گردد .

روشن بودن چراغ چک

چراغ چک در خودرو یکی از هشدارهای مهم در پشت آمپر است. هنگامی که این چراغ در خودرو روشن گردد حکایت از وجود یک ایراد مهم در خودرو دارد که در بسیاری از موارد می تواند این مشکل از سیستم برقی خودرو از گیربکس، پمپ روغن و یا دمای کارکرد موتور و یا موارد دیگر باشد .

در مواقعی ممکن است روشن شدن این چراغ همراه با وجود مشکل اساسی در سیستم های خودرو باشد که هزینه های تعمیر و عیب یابی خودرو در این شرایط ممکن است بسیار گران تمام گردد .

می توان گفت که وجود این ایراد در یک خودرو می تواند نشانگر کارکرد نامناسب خودرو در زمان استفاده باشد و به تبع آن کاهش قیمت خودرو کارنموده نسبت به قیمت بازار باشد .

مسائل گیربکس

اگر خودرو در هنگام حرکت و یا جا زدن دنده ها با مشکل روبرو باشد، به نوعی که دنده های خودرو به سختی جا بیفتند و در هنگام حرکت صدای زوزه مانند از گیربکس به گوش برسد، ممکن است نمایانگر یک مشکل اساسی در گیربکس خودرو و چرخ دنده های متصل در آن باشد .

از آنجایی که گیربکس یک قطعه بسیار اساسی در خودرو است، تعمیرات و یا تعویض آن در صورت بروز مشکل بسیار هزینه بر خواهد بود. به همین دلیل ایراد در گیربکس خودرو می تواند عاملی باشد که موجب کاهش قیمت خودرو در هنگام فروش گردد .

همچنین در مواقعی که خودرو به کندی حرکت کند یا شتاب مناسب را نداشته باشد و یا دور موتور بالاتر از میزان سرعت خودرو باشد ممکن است دیسک و صفحه کلاچ خودرو نیز دچار آسیب باشد.که در صورت وجود این مسائل در خودرو، قیمت آن کاهش می یابد .

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13597

به "5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مشکل فنی که موجب کاهش قیمت خودرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید