7 ویژگی مهم کارت ویزیت حرفه ای برای کسب و کارها

به گزارش شیوا مارکت، امروزه چاپ کارت ویزیت حرفه ای یکی از مرسوم ترین شیوه های بازاریابی است. در واقع با چاپ کارت ویزیت، با یک تیر چندین هدف را نشانه می گیرید. استفاده از کارت ویزیت های باکیفیت با طرح های چشم نواز، میتواند به خوبی توجه مخاطبانتان را به نام تجاری شما جلب کند. حتماً در نظر داشته باشید که اولین گام برای تبدیل مخاطب به مشتری، جلب توجه اوست.

7 ویژگی مهم کارت ویزیت حرفه ای برای کسب و کارها

مطمئن باشید که یک کارت ویزیت درجه یک به خوبی از عهده این وظیفه برمی آید. اگر قصد چاپ کارت ویزیت برای کسب و کار خود را دارید، مؤسسات چاپ و تبلیغات زیادی جذاب ترین طرح ها و با کیفیت ترین چاپ را به شما ارائه می دهند.

کارت ویزیت حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی و چاپ کارت ویزیت باید به نحوی باشد که بتواند یک تأثیر بلند مدت بر روی بیننده بگذارد. حتماً می خواهید بپرسید که چنین کارت ویزیتی باید چه نوع طرحی داشته باشد و همچنین چاپ آن چگونه باشد. برای پاسخ به این سؤال، در ادامه چند مورد از مهم ترین مواردی را که ضروری است پیش از چاپ کارت ویزیت در نظر داشته باشید، با هم مرور می کنیم.

1. کارت ویزیت باید هدف شما را برآورده کند

اگر پیش از سفارش چاپ کارت ویزیت، از کارشناسان مؤسسات چاپ و تبلیغات هدایت بخواهید، حتماً یکی از اولین سؤالاتی که از شما می پرسند، این است که هدف شما از چاپ کارت ویزیت چیست؟

توجه داشته باشید که اگر پاسخ مناسبی برای این سؤال داشته باشید، مطمئناً نتیجه مطلوبی از چاپ کارت ویزیت به دست می آورید. اما چرا این قدر بر روی معین شدن هدف از چاپ این کارت ها تأکید می کنیم؟ دلیل آن خیلی ساده است!

وقتی شما خودتان درک کافی از پیامی که قرار است روی کارت ویزیت چاپ گردد و حسی که این کارت باید به مشتری القا کند ندارید، مخاطبتان قطعاً خیلی بیشتر از شما گیج و سردرگم می گردد. نتیجه این سردرگمی این است که بخش قابل توجهی از کارت ویزیت هایی که چاپ می کنید، در گوشه کشوها باقی می ماند و در نهایت بدون این که سود زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد، وارد سطح زباله می گردد.

2. نام تجاری کسب و کارتان را به وضوح نمایش دهید

هر نوع کارت ویزیتی را که انتخاب کنید، آن چه ثابت است این است که نام و نشان تجاری کسب و کار شما باید به وضوح بر روی کارت ویزیت نمایش داده گردد. همچنین معمولاً مرسوم است که نام و نام خانوادگی شما نیز به عنوان مدیر در پایین کارت ویزیت یا در پشت آن ذکر گردد. مورد دیگری که حتماً باید ذکر گردد، راه های ارتباطی با شماست. در واقع بدون ذکر راه های ارتباطی مانند آدرس، شماره تماس، ایمیل و آدرس وب سایت، چاپ کارت ویزیت تقریباً بی فایده است. گذشته از این موارد ضروری، پیشنهاد ما به شما این است که کارت ویزیت را چندان شلوغ نکنید و به ذکر همین چند مورد ضروری بسنده کنید.

3. استفاده از رنگ های مناسب و جذاب در طراحی کارت ویزیت

نحوه انتخاب رنگ های به کار رفته در طراحی کارت ویزیت باید به نحوی باشد که هم در لحظه اول بیننده را جذب کند، و هم بتواند یک تأثیر طولانی مدت در او داشته باشد. به طور کلی، در هنگام انتخاب طرح روی کارت ویزیت، همواره مخاطبان هدف خود را مد نظر داشته باشید.

استفاده از رنگ های روشن در کارت ویزیت باعث جلب توجه بیشتری می گردد و کارت شما را در میان کارت ویزیت های مختلف، متمایز می سازد. با وجود تأثیر رنگ های جذاب در جلب توجه مخاطب، قدرت یک طراحی ساده را هم دست کم نگیرید. برای مثال، یک طرح سیاه و سفید هم اگر به خوبی استفاده گردد، می تواند به همان اندازه که طرح های رنگی جلب توجه می نمایند، مؤثر باشد. با این حال، اگر در انتخاب رنگ های مناسب برای کارت ویزیت کمی سردرگم شده اید، ضروری است که تنها یک اصلی کلی را در نظر داشته باشید. هر ترکیب رنگی که بتواند یک سبک منحصر به فرد را برای کارت ویزیت شما ایجاد کند، دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

4. استفاده از جلوه های بصری مناسب در طراحی کارت ویزیت

معمولاً تصاویر جذاب بیشتر از متن های طولانی توجه مخاطب را جلب می نمایند. به این معنی که مردم معمولاً از جملات طولانی روی محصولات و هدایای تبلیغاتی فراری اند. ولی در مقابل از تماشای مناظر و طرح های زیبای گرافیکی حک شده بر روی آن ها لذت می برند.

بنابراین پیشنهاد ما این است که حتی در آن سمت از کارت ویزیت که نام تجاری و راه های ارتباطی خود را نوشتید هم از طرح های جذاب بهره ببرید. اما در سمت دیگر کارت ویزیت، دست شما برای انتخاب طرح های گرافیکی کاملاً باز است. سعی کنید طرح هایی که برای این سمت از کارت ویزیت انتخاب می کنید، به نوعی نشان دهنده محصولات یا خدمات کسب و کار شما باشد. البته همان طور که در بخش قبلی گفتیم، انتخاب طرح باید به گونه ای باشد که علاوه بر جذابیت، سادگی کارت ویزیت را هم حفظ کند.

5. به طراحی پشت کارت ویزیت هم اهمیت دهید

مهم نیست که کسب و کار شما چیست و چه هدفی را از چاپ کارت ویزیت دنبال می کنید. برای هر منظوری که کارت ویزیت را چاپ می کنید، توصیه ما به شما این است که بهتر است پشت کارت ویزیت را هم خالی رها نکنید. تقریباً تمام افراد، زمانی که یک کارت ویزیت را دریافت می نمایند، سریعاً پشت آن را هم نگاه می نمایند. اگر طراحی پشت کارت ویزیت به نحوی باشد که بتواند توجه آن ها را به خوبی جلب کند، آن ها انگیزه بیشتری برای مطالعه اطلاعاتی که در روی کارت ویزیت نوشته اید، خواهند داشت.

6. انتخاب کارت ویزیت با ضخامت مناسب برای چاپ کارت ویزیت

یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از چاپ کارت ویزیت حتماً باید مد نظر قرار دهید، مشخص ضخامت کارت ویزیت است. یک کارت ویزیت ضخیم، هرچند کمی گران تر برایتان تمام می گردد، اما حس بهتری را به مخاطب القا می نماید. معمولاً مخاطبان پس از دریافت یک کارت ویزیت ضخیم، حتماً آن را نگهداری می نمایند و این به معنای موفقیت شما در بازاریابی است. همچنین یک کارت ویزیت ضخیم، اعتبار کسب و کار شما را نزد مخاطب بالا می برد و مشتریان با اعتماد بیشتری می توانند از شما خرید نمایند. کارت ویزیت های نازک معمولاً پس از مدت کوتاهی که در جیب می مانند، کهنه و رنگ و رو رفته می گردد. حتماً هیچ تمایلی ندارید که نام و نشان تجاری تان را بر روی چنین کارت ویزیتی چاپ کنید.

7. تصمیم های مالی همواره موفقیت آمیز نیست

ممکن است در مشخص تیراژ کارت ویزیتی که قرار است چاپ کنید، مسائل مالی را رعایت کنید. اما تجربه چند ساله ما در چاپ انواع کارت ویزیت نشان می دهد که معمولاً کسانی در مشخص ضخامت و کیفیت چاپ کارت ویزیت ها، خیلی مالی عمل کردند، نتیجه مثبتی دریافت نکردند. حتماً در نظر داشته باشید که کارت ویزیت شما قرار است معرف نام تجاری کسب و کار شما باشد. با این وجود، آیا انتخاب شما یک کارت ویزیت با کیفیت و ضخیم است یا یک کارت ویزیت بی کیفیت؟

همین امروز، کارت ویزیت کسب و کارتان را سفارش دهید

هرچند امروز در یک دنیای آنلاین زندگی می کنیم، اما همچنان اهمیت روش های بازاریابی فیزیکی و قابل لمس را نباید دست کم گرفت. با چاپ کارت ویزیت های باکیفیت و جذاب، می توانید توجه مخاطبانتان را بیش از گذشته به نام و نشان تجاریتان جلب کنید و به این ترتیب به یک بازار گسترده تر دست یابید.

مجله آزمون اول: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23670

به "7 ویژگی مهم کارت ویزیت حرفه ای برای کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ویژگی مهم کارت ویزیت حرفه ای برای کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید