98 سال بدون استخرِ شنا و واترپلو، کرونا شناگران را زمین گیر کرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، شنای و واترپلو ایران در سال 98 یکی از بدشانس ترین سال های خود را پشت سر گذاشت. درب استخر آزادی در ابتدا و انتهای سال هر بار بنا بر دلایلی بر روی شناگران بسته شد که در هر صورت به ضرر ملی پوشان بود.

98 سال بدون استخرِ شنا و واترپلو، کرونا شناگران را زمین گیر کرد

نخستین بار، ابتدای سال 98 به دلیل اختلاف فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با سازمان تجهیز و توسعه استخر آزادی که بیش از سه دهه در اختیار شنا بود به فدراسیون نجات غریق واگذار شد. واگذاری استخر آزادی و بلاتکلیفی ملی پوشان شنا، شیرجه و واترپلو صدای زیادی در رسانه ایجاد کرد چرا که ملی پوشان سه رشته خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو مهیا می کردند. استخر از ابتدایی ترین امکانات لازم برای آماده سازی ملی پوشان بود.

در نهایت پس از پایان اختلافات و فشار رسانه ای استخر آزادی بار دیگر در اختیار فدراسیون شنا قرار گرفت تا ملی پوشان خود را برای حضور در رویدادهای انتخابی المپیک مهیا کنند. تیم ملی شنا پس از ایجاد وقفه تمرینات خود را از سر گرفت. بنابر ادعای مدیر فنی تیم های ملی شنا، ملی پوشان شانس زیادی برای کسب سهمیه داشتند و امسال هیچ شناگری حق ندارد به وایلد کارت فکر کند.

تیم ملی واترپلو نیز با توجه به کسب مدال برنز در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و شکست تیم قدرتمند چین در مسابقات شانس زیادی برای کسب سهمیه برای خود قائل بود.

اما شیوع ویروس کرونا در جهان به یکباره تمام برنامه ها و آرزوهای تیم های شنا و واترپلو ایران را نقش بر آب کرد. با توجه به شیوع ویروس در ابتدا مسابقات کسب سهمیه انتخابی المپیک واترپلو لغو شد و تکلیف کننده آسیا برای حضور در المپیک نامعلوم باقی ماند.

در ادامه نیز تمامی استخرها از جمله استخر آزادی برای حفظ سلامتی شناگران تعطیل شد تا پایان سال 98 نیز همانند ابتدای سال با تعطیلی استخرها رقم بخورد. بسته شدن استخرها بدون شک ضربه بزرگی بر پیکره شنا خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در سال 99 چه اتفاقی پیش خواهد آمد.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18026

به "98 سال بدون استخرِ شنا و واترپلو، کرونا شناگران را زمین گیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98 سال بدون استخرِ شنا و واترپلو، کرونا شناگران را زمین گیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید