وقتی سایت رسمی شورای المپیک آسیا ادعای سرپرست کاروان ایران را رد می نماید + سند

به گزارش شیوا مارکت، نگاهی به سایت رسمی شورای المپیک آسیا نشان می دهد اظهار نظر نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 به دور از واقعیت بوده است.

وقتی سایت رسمی شورای المپیک آسیا ادعای سرپرست کاروان ایران را رد می نماید + سند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، با انتها هجدهمین دوره بازی های آسیایی در اندونزی، پرونده کاروان کشورمان با کسب 20 طلا، 20 نقره و 22 برنز و حضور در صندلی ششم جدول توزیع مدال ها بسته شد. دستاوردی که با وجود کسب بیشترین مدال تاریخ ورزش ایران بعد از انقلاب اسلامی باعث نشد کاروان ایران نه تنها به صندلی چهارم بازی های آسیایی 2010 گوانگژو بازگردد بلکه یک پله نیز نسبت به صندلی پنجمی در بازی های آسیایی 2014 اینچئون سقوط کرد.

مسئولان ورزشی کشورمان در روزهای گذشته در واکنش به سقوط صندلی کشورمان به نقش رشته پنچاک سیلات اشاره نموده و کسب 14 مدال طلا توسط اندونزی در این رشته را هدیه شورای المپیک آسیا به این کشور دانستند. رشته ای که در کنار پاراگلایدر و جوجیتسو با درخواست اندونزی و موافقت شورای المپیک آسیا وارد بازی های آسیایی 2018 و از سوی مقامات ورزش کشورمان هدیه و بلا نام گرفت.

این موضوع که مسئولان ورزش ایران از آن به عنوان هدیه و بلا یاد می نمایند، برای میزبان رویدادهای آسیایی و المپیک در دوره های گذشته وجود داشته و در آینده نیز همین گونه خواهد بود و کشور میزبان حق دارد 2 تا 5 رشته را به بازی های آسیایی و المپیک اضافه کند. این موضوع حتی با تایید مسعود سلطانی فر وزیر ورزش روبرو شد. وزیر ورزش هفته گذشته در بازدید از اردوی ورزشکاران جانباز و معلول ضمن اشاره به نقش رشته پنچاک سیلات به عنوان یک بلا برای کاروان ایران؛ به حضور رشته کشتی فرنگی در بازی های آسیایی تهران اشاره و این مسئله را یک اقدام طبیعی از سوی شورای المپیک آسیا مطرح کرد.

با این حال آنچه اکنون بیش از هر چیز دیگری مورد سؤال است عدم حضور نماینده کشورمان در جلسات کمیته هماهنگی مسابقات برای اعتراض به این موضوع است. نصرالله سجادی نماینده ایران در این کمیته و سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی 2018 چند روز پیش به خبرنگار خبرنگاران گفته بود: من عضو کمیته هماهنگی بازی های آسیایی 2018 هستم. وظیفه این کمیته نظارت بر اجرای رشته هاست نه تصویب رشته های ورزشی. رشته هایی که در هر دوره بازی های آسیایی حضور دارند با مصوبه هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا در بازی ها شرکت می نمایند و حضور و یا عدم حضور رشته ای اصلاً در اختیار کمیته هماهنگی نیست.

آنالیز سایت شورای المپیک آسیا اما خلاف ادعای سجادی را اثبات می نماید و از غفلت مسئولان ورزش کشورمان پرده برمی دارد. این سایت در تاریخ 6 مارس 2017 (اسفندماه 1396) در خبری از قول تسونکازو تاکدا، رئیس کمیته هماهنگی شورای المپیک آسیا نوشت: شورای المپیک آسیا حداکثر تعداد ورزش ها و مسابقات ورزشی هجدهمین دوره بازی های آسیایی که قرار است در سال 2018 به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ برگزار گردد، خاطرنشان کرد. تسونکازو تاکدا، رئیس کمیته هماهنگی شورای المپیک آسیا پس از ششمین نشست اعضای این کمیته برای بازی های آسیایی 2018 که روز دوشنبه در هتل فیرمونت جاکارتا برگزار گردید، با حضور در کنفرانس خبری رسانه ها را در جریان تصمیمات کلیدی که در این نشست گرفته شد، واقع شده است.

تاکدا، عضو کمیته بین المللی المپیک (IOC) و رئیس کمیته المپیک ژاپن در این باره گفت: امروز ما تعداد ورزش های بازی های آسیایی را در 42 رشته ورزشی با تعداد 484 مسابقه نهایی کردیم. این حداکثر تعداد رشته و تعداد مسابقه است و هیچ یک از آنها از این تعداد هم فراتر نخواهد رفت. تعداد رشته های ورزشی و تعداد مسابقات ممکن است کاهش یابد و طی یک ماه آینده نیز این موضوع را آنالیز خواهیم کرد.

این اظهار نظر نشان می دهد چیزی که نصرالله سجادی به آن اشاره نموده بود، خلاف واقعیت بود. این درست که این رشته باید در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا تصویب می گردیده اما بحث درباره رشته ها در کمیته هماهنگی اجرا شده همانگونه که در تصویر و اظهار نظر بالا کاملاً معین است. در واقع سجادی چون در برخی از این جلسات حضور نداشته از ماجرا بی خبر بوده و جالب اینکه با وجود اعلام رسمی این موضوع از سوی رئیس کمیته هماهنگی، سجادی حرفی دیگر بر زبان آورده است.

نکته دیگر اینکه اگر ایران به حضور پنچاک سیلات در این بازی ها اعتراض داشته چرا در این رشته 9 ورزشکار اعزام نموده است؟ اگر حضور این رشته در اندونزی، بلا بوده چرا ما هم این بلا را پذیرفتیم؟ ضمن اینکه اگر اندونزی را هم کنار بگذاریم باز هم به قول مسئولان ورزش کشور نمی توانیم بگوییم که چهارمی حق مان بوده چرا که ازبکستان پنجم شد و عنوانی که برخی مسئولان آن را برای ایران قطعی می دانستند از چنگ کشورمان خارج شد و در نهایت کاروان ایران در رده ششم ایستاد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 550

به "وقتی سایت رسمی شورای المپیک آسیا ادعای سرپرست کاروان ایران را رد می نماید + سند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی سایت رسمی شورای المپیک آسیا ادعای سرپرست کاروان ایران را رد می نماید + سند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید