آتش سوزی جنگل های آمازون، آمریکا را هم تهدید می نماید

به گزارش شیوا مارکت، روند طولانی مدت آتش سوزی جنگل های آمازون و جنگل زدایی از آمریکای جنوبی می تواند تهدیدات زیست محیطی خطرناکی برای کشور آمریکا نیز به همراه آورد.

آتش سوزی جنگل های آمازون، آمریکا را هم تهدید می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز، روند بی سابقه آتش سوزی جنگل های آمازون محققان و دانشمندان را به شدت نگران نموده و انها می گویند سوختن هزاران هزار درخت در جنگل امازون روند فراوری گازهای گلخانه ای را شدت بخشیده و موجب انتشار گازهای سمی و دود و گرد و خاک در آمریکای شمالی نیز می گردد.

اما این آتش سوزی نه تنها موجب تشدید روند گرمایش کره زمین می گردد، بلکه الگوی بارش باران در قاره آمریکا را نیز تغییر خواهد داد. این تاثیر گذاری به خصوص در منطقه میانی غربی آمریکا بیشتر خواهد بود و این امر فراوری محصولات غذایی مختلف را کاهش داده و اکوسیستم مالی منطقه را به هم می زند.

به گفته مگ سیمینگتون مدیر بنیاد حیات وحش جهانی، جنگل آمازون به طور قطع موتور تنظیم آب و هوا در بخش های زیادی از کره زمین است و تخریب آن باعث کاهش ریزش باران در آمریکای جنوبی و دیگر نقاط جهان می گردد و دامنه این تاثیر به خصوص آمریکای شمالی را هم در بر می گیرد.

وقوع آتش سوزی در جنگل های آمازون معمولا هر سال به علت گرمای هوا اتفاق می افتد و سال جاری گستردگی این آتش سوزی و طولانی شدن روند خاموش کردن آن باعث انتقادهای گسترده جهانی شده و در نهایت برزیل از ارتش این کشور برای حل این مشکل یاری گرفته است.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10053

به "آتش سوزی جنگل های آمازون، آمریکا را هم تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی جنگل های آمازون، آمریکا را هم تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید