از بین بردن بوی سوختگی غذا با راه های ساده

به گزارش شیوا مارکت، ممکن است مدتی طول بکشد تا بوی سوختگی کاملاً از بین برود. شکیبا باشید و روش های از بین بردن بوی سوختگی غذا را تا از بین رفتن آن ادامه دهید.

از بین بردن بوی سوختگی غذا با راه های ساده

خلاص شدن از شر بوی غذای سوخته می تواند چالش برانگیز باشد، اما در اینجا چند نکته برای یاری به از بین بردن بوی سوختگی غذا به مدت طولانی وجود دارد.

از بین بردن بوی سوختگی غذا

منطقه را تهویه کنید: برای از بین بردن بوی سوختگی غذا پنجره ها و درها را باز کنید تا هوای تازه به گردش درآید و بوی سوختگی از بین برود. از فن ها بهره ببرید یا سیستم های تهویه را روشن کنید تا بو را سریع تر از بین ببرید.

منبع سوختگی را بردارید: هر غذای سوخته یا به جای مانده ای که ممکن است هنوز وجود داشته باشد را دور بریزید. این به از بین بردن منبع بو و جلوگیری از ماندگاری آن یاری می نماید.

سطوح را تمیز کنید: سطوحی را که با مواد غذایی سوخته در تماس هستند، مانند اجاق گاز، قفسه های فر، یا فضای داخلی مایکروویو، کاملا تمیز کنید. از آب صابون گرم یا یک محلول تمیز کننده ملایم برای از بین بردن بوی سوختگی غذا بهره ببرید تا بقایای غذا یا روغن های به جای مانده را پاک کنید.

جاذب بو: مواد جاذب بو را در اطراف ناحیه آسیب دیده قرار دهید. جوش شیرین، زغال چوب فعال یا تفاله قهوه می تواند به جذب بوهای نامطبوع یاری کند. آن ها را یک شب در کاسه یا ظرف های باز بگذارید تا بوی آن گرفته گردد.

محلول سرکه: یک کاسه را با سرکه سفید پر کنید و آن را در اتاقی که بوی آن طولانی است قرار دهید. سرکه به خنثی کردن بوها یاری می نماید. بعلاوه برای از بین بردن بوی سوختگی غذا می توانید سرکه را برای مدت کوتاهی روی اجاق گاز بجوشانید، اما مراقب باشید که خشک نگردد.

لیمو یا مرکبات: یک لیمو را قاچ کنید یا آب لیموی تازه را در یک کاسه آب فشار دهید. آن را در ناحیه آسیب دیده قرار دهید یا از آن برای پاک کردن سطوح بهره ببرید. عطر مرکبات طبیعی می تواند به مبارزه با بوی سوختگی یاری کند.

تفاله قهوه: یک قابلمه قهوه دم کنید یا تفاله قهوه را در یک کاسه قرار دهید. عطر قوی قهوه می تواند به پوشاندن بوی سوختگی یاری کند.

خوشبو کننده های هوا: از خوشبو کننده های هوا یا شمع های معطر برای پوشاندن موقت بو بهره ببرید. رایحه های تازه و تمیزی مانند مرکبات، اسطوخودوس یا نعنا را انتخاب کنید که می تواند برای از بین بردن بوی سوختگی غذا یاری کند.

نظافت حرفه ای: اگر بوی سوختگی علی رغم کوشش شما باقی ماند، خدمات نظافتی حرفه ای را استخدام کنید. آنها دارای تجهیزات تخصصی و محلول های تمیزکننده برای از بین بردن بوهای سرسخت هستند.

زمان و صبر: ممکن است بوی سوختگی کمی زمان ببرد تا کاملا محو گردد. شکیبا باشید و به روش های از بین بردن بوی سوختگی غذا که قبلا ذکر شد ادامه دهید. با تهویه و تمیز کردن مناسب، بو باید به تدریج محو گردد.

به یاد داشته باشید، پیشگیری در وهله اول کلید جلوگیری از بوی غذای سوخته است. در حین پخت و پز دقت کنید، تایمرها را تنظیم و از تکنیک های پخت مناسب برای جلوگیری از سوختن غذا بهره ببرید. انجام این اقدامات احتیاطی می تواند به کاهش احتمال مواجهه با بوی سوختگی مداوم در خانه یاری کند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر تهیه بستنی در منزل بدون ثعلب را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30092

به "از بین بردن بوی سوختگی غذا با راه های ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن بوی سوختگی غذا با راه های ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید