اسلام آباد: عافیه صدیقی آماده ارائه درخواست تجدیدنظر علیه حکم دادگاه آمریکا است

به گزارش شیوا مارکت، وزیر خارجه پاکستان ضمن مطرح کردن جزئیاتی تازه از پرونده عافیه صدیقی گفت: او آماده ارائه اعتراض و درخواست تجدید نظر به رای دادگاه آمریکا است.

اسلام آباد: عافیه صدیقی آماده ارائه درخواست تجدیدنظر علیه حکم دادگاه آمریکا است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: عافیه صدیقی پزشک پاکستانی که به جرم جاسوسی توسط آمریکا ربوده و به بیش از 80 سال زندان محکوم شده است همچنان برای آزادی خود کوشش می نماید.

وی توضیح داد: طبق قانون اساسی آمریکا تنها کسی که می تواند به حکم صادر شده اعتراض کند شخص عافیه صدیقی است و با رایزنی های ما او آماده این کار شده است.

قریشی گفت: ما دائما پیگیر وضعیت عافیه صدیقی هستیم و به وسیله سفارت خانه خود کوشش می کنیم تا شرایط آزادی او را فراهم کنیم.

وزیر خارجه پاکستان که درجمع نمایندگان سنای این کشور سخن می گفت افزود: کوشش های اسلام آباد برای آزادی این پزشک به دیدارهای رسمی مقامات دو کشور نیز کشیده شده است و عمران خان در دیدار با مسئولین آمریکایی نگرانی های خود در خصوص مجازات عافیه صدیقی را بیان نموده است.

لازم به ذکر است عافیه صدیقی به جرم جاسوسی برای القاعده توسط نیروهای آمریکایی از کراچی ربوده شد و سپس توسط یک دادگاه در آمریکا به حبس محکوم شد.

چندی پیش خبری مبنی بر درگذشت صدیقی تحت شکنجه زندانبانان آمریکایی منتشر شد ولی دولت واشنگتن بلافاصله این خبر را تکذیب کرد.

عافیه صدیقی اخیرا ضمن ارسال نامه ای به عمران خان تاکید نموده است که در دوران حکومت حزب تحریک انصاف امید زیادی برای آزادی مجدد دارد.

به نظر می رسد آمریکا قصد مبادل عافیه صدیقی با زندانیان مد نظر خود در پاکستان را دارد ولی دولت اسلام آباد تاکنون زیر بار این درخواست نرفته است.

.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5770

به "اسلام آباد: عافیه صدیقی آماده ارائه درخواست تجدیدنظر علیه حکم دادگاه آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلام آباد: عافیه صدیقی آماده ارائه درخواست تجدیدنظر علیه حکم دادگاه آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید