افتتاحیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان با حضور زوراب پلولیکاشویلی

به گزارش شیوا مارکت، مراسم افتتاحیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری، فردا دوشنبه 21 آبان با حضور زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان گردشگری برگزار می گردد.

افتتاحیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان با حضور زوراب پلولیکاشویلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری رویداد همدان2018، در این اجلاس که علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران و مسئولان ارشد نیز حضور دارند، 70 مهمان خارجی از 30 کشور جهان شرکت خواهند کرد.

اغلب کارشناسان بر این باورند که گردشگری تنها راه مقابله با تحریم های بین المللی است و برپایی چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان نیز شروع همکاری های طولانی ایران با این سازمان جهانی در دوران مدیریت جدید این سازمان است.

ایران 16 عضو در سازمان جهانی جهانگردی دارد که 3عضو آن از همدان، غار علیصدر، شهرداری همدان و مجموعه گردشگری گنجنامه انتخاب شده اند.

با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر در شهریورماه سال 1396 میزبانی همدان برای اجلاس جهانی گردشگری سال 2018 قطعی شد.

این پیگیری ها که در بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری و در شهر چنگدوی چین به نتیجه رسید، شروع راهی پرثمر و با اهمیت برای گردشگری ایران و استان همدان را رقم زد.

با فرصت فراهم شده برای میزبانی همدان در یک رویداد ملی و بین المللی متولیان امور در حوزه گردشگری به ویژه شرکت سیاحتی علیصدر با برنامه ریزی دقیق، در تکاپو هستند تا از فرصت برگزاری این برنامه های بین المللی استفاده کرد و جاذبه ها و ظرفیت های کشورمان را به جهان معرفی کنیم.

استانداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان که به عنوان میزبان این رویداد بین المللی پا در این عرصه نهادند و همه دستگاه های متولی ضمن کمک این مجموعه بتوانند گامی در راستای سربلندی همدان برداشته و بتوان همدان را به جهانیان شناساند.

شرکت علیصدر به عنوان عضو سازمان جهانی گردشگری مقرر شده است تا میزبان برگزارکنندگان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در ایران باشد.

با توجه به اینکه اجلاس جهانی گردشگری یک رویداد بزرگ بین المللی برای تصمیم گیری متولیان امور این صنعت در عرصه جهانی است، به تبع پس از این اجلاس شاهد توجه برنامه ریزان سفر و قطعا حضور بیشتری از گردشگران داخلی و خارجی به ایران و به ویژه همدان خواهیم بود.

هدف از میزبانی اجلاس جهانی گردشگری احیای نام همدان در عرصه جهانی گردشگری است، و اینکه حق گردشگری همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و پایتخت گردشگری آسیا ادا گردد .

این نخستین بار است که ایران پس از عضویت در سازمان جهانی گردشگری که دهه 40 رقم خورد، میزبان چنین رویداد شاخصی در عرصه بین المللی و حوزه گردشگری مرتبط با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1866

به "افتتاحیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان با حضور زوراب پلولیکاشویلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاحیه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان با حضور زوراب پلولیکاشویلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید