افزایش توزیع گوشت تنظیم بازار به وسیله ارز نیمایی

به گزارش شیوا مارکت، مدیر امور بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به تداوم روند توزیع گوشت تنظیم بازار تا زمان تعدیل قیمت آن، ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات اخذ شده و استفاده از ارز نیمایی سهمیه توزیع گوشت در استان افزایش یابد.

افزایش توزیع گوشت تنظیم بازار به وسیله ارز نیمایی

سید حسین بخشایش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به ادامه روند توزیع گوشت تنظیم بازار تا تعدیل قیمت، اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار آزاد یزد هم اکنون با قیمت 87 هزار تومان توزیع می گردد که مبنای این قیمت نیز گوشت مخلوط گوسفندی است لذا ممکن است متناسب با نوع گوشت خریداری شده، قیمت آن افزایش پیدا کند.

وی قیمت هر کیلوگرم گوشت تنظیم بازار را 44 هزار تومان مطرح نمود و گفت: هر چند واردات گوشت ادامه دارد اما به دنبال کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا، خوشبختانه با کمبود گوشت در استان روبرو نیستیم و میزان توزیع گوشت تنظیم بازار متناسب با سهمیه استان تاثیری بر قیمت این کالا نداشته است.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر اولویت کشور برای توزیع گوشت تنظیم بازار بر مبنای جمعیت، استان تهران و سپس سایر استان هاست که امیدواریم با تغییرات اعمال شده و به وسیله ارز نیمایی، بتوانیم میزان توزیع گوشت را در استان افزایش دهیم.

وی، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار آزاد را 14 هزار و 500 تومان مطرح نمود و گفت: در حال حاضر روزانه 15 تن گوشت مرغ تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 500 تومان در استان توزیع می گردد.

بخشایش، تاثیرگذاری قیمت سایر استان های همجوار را عامل گرانی گوشت مرغ در استان دانست و گفت: خوشبختانه استان یزد به لحاظ فراوری گوشت مرغ، وضعیت خوبی دارد اما قیمت در سایر استان ها مانند کرمان، اصفهان و فارس بر قیمت این محصول در یزد تاثیرگذار بوده است.

علی افشارپور، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان یزد هم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران به کاهش قیمت گوشت مرغ به 14 هزار و 500 تومان اشاره و اظهار کرد: به دنبال توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار با قیمت 12 هزار و 500 تومان، شاهد کاهش قیمت ها در این زمینه هستیم.

وی در این رابطه اضافه کرد: با کاهش بیشتر قیمت ها در بازار، قیمت مرغ تنظیم بازار نیز کاهش خواهد یافت.

این مسئول در ادامه از توزیع شکر و میوه تنظیم بازار برای عید نوروز اطلاع داد و گفت: تا دور روز آینده مقدار مناسبی شکر با قیمت دولتی و حدود دو هزار تومان ارزان تر از بازار آزاد، در سطح فروشگاه های استان توزیع می گردد.

وی با بیان این که توزیع شکر تنظیم بازار تا عید نوروز ادامه دارد، اضافه کرد: از طرفی مقدار قابل توجهی شکر نیز بین اصناف و صنایع در راستای توزیع با قیمت تنظیم بازار عرضه می گردد.

افشارپور در رابطه با توزیع میوه تنظیم بازار شب عید نیز توضیح داد: با پیگیری های سازمان تعاون روستایی به عنوان مسئول تامین میوه شب عید، سهمیه میوه استان شامل پرتقال و سیب در حال پیگیری است که طبق روال سنوات گذشته در بازار توزیع می گردد.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3656

به "افزایش توزیع گوشت تنظیم بازار به وسیله ارز نیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش توزیع گوشت تنظیم بازار به وسیله ارز نیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید