انتخابات پارلمانی اروپا، موضع احزاب ضد مهاجر را تقویت خواهد نمود

به گزارش شیوا مارکت، آخرین انتخابات پارلمانی اروپا در سال 2014 کمترین تعداد شرکت کنندگان را داشت. اما این انتخابات قبل از ورود بیش از 1.3 میلیون مهاجر عرب و آفریقایی از دریای مدیترانه بود که در سال های 2015-2016 به اروپا رسیده و باعث وحشت سیاسی و رشد نئونازیسم شدند.

انتخابات پارلمانی اروپا، موضع احزاب ضد مهاجر را تقویت خواهد نمود

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از وستنیک قفقاز، Christian Science Monitor در مقاله خود تحت عنوان Europes search to curb anti-immigrant hatred نتیجه گیری نموده است که با توجه به این که احزاب راست افراطی ممکن است نتایج خوبی در انتخابات مجلسی آینده در ماه مِی نشان دهند، مقامات اروپایی باید روی روش های تجربه شده مبارزه با نفرت علیه مهاجران تمرکز نمایند.

در سرانجام ماه مِی، رای دهندگان 28 کشور اتحادیه اروپا یک مجلس جدید را برای این قاره با جمعیتی بیش از 500 میلیون نفر انتخاب خواهند کرد. آخرین انتخابات سال 2014 شرکت نماینده زیادی نداشته و کمترین تعداد شرکت نمایندگان را داشت.

اما این انتخابات قبل از ورود بیش از 1.3 میلیون مهاجر عرب و آفریقایی از دریای مدیترانه بود که در سال های 2015-2016 به اروپا رسیده و باعث وحشت سیاسی شدند. در حال حاضر رهبران اتحادیه اروپا نگران آن هستند که احساسات ضد مهاجر رو به رشد با رنگ ترس و نفرت باعث تقویت موقعیت احزاب پوپولیست راست و ایجاد فرصت برای نمایندگی جدی در مجلس برای 751 کرسی شوند.

انتخابات آینده نه تنها موجبات نگرانی رهبران اتحادیه اروپا به وجود آورده است که آنها به دنبال راه هایی برای تغییر نگرش نسبت به مهاجران هستند. در روز 1 مِی گروه های نئونازی در آلمان و سوئد راهپیمایی اعتراضی انجام دادند و یکشنبه گذشته یک حزب ضد مهاجر و ضد مسلمان برای اولین بار پس از سقوط رژیم فرانکو در سال 1975 به مجلس اسپانیا وارد شد و این حزب با نام حزب فاکس 10 درصد از آرا را دریافت کرد.

احزاب مشابهی در فرانسه، دانمارک و آلمان نیز حمایت رای دهندگان را دریافت نموده اند. در 9 کشور، احزاب فوق العاده راست گرا هم اکنون حاکم بوده و یا در ائتلاف هستند، و این در حالی است که آنها اساسا با برگ ترس از مهاجران بازی می نمایند.

تا کنون، اتحادیه اروپا هنوز اقدامات موثری را برای مقابله با بحران پناهندگان و پیامدهای آن - نفرت پوپولیستی به مهاجران انجام نداده است. با این حال، راهکار جامعی نمی توان برای کل قاره یافت. این مساله باید محلی و بر اساس برنامه های تجربه شده باشد که به جای تنفر، تعامل و تحمل و احترام را تبلیغ کند.

در ماه مارس مقامات ارشد اروپایی جلسه ای داشتند که در آن چگونگی مبارزه با رشد جنبش های نازی، شدیدترین احساسات ضد مهاجر را به بحث گذاشتند. نظر مقامات به یک برنامه پیروز در شهر کونِلو سوئد ، که پیروز به یافتن راهی برای محدود کردن فعالیت نئونازی ها شده بود، جلب شد. اکنون این برنامه به عنوان مدل کونِلو در حال ترویج است.

پس از آنکه نئونازی ها در سال 1995 یک جوان 14 ساله کشتند، کونِلو آغاز به مطالعه تاثیرات در حال رشد این گروه ها نموده و دریافت که بسیاری از جوانان در اوایل نوجوانی به گروه های نژادپرستانه می پیوندند. به جای کار با پسرانی که در این گروه ها بودند، این شهر پروژه ای را برای آموزش آستانه تحمل دختران جوانی که با مردان جوان ارتباط برقرار نموده بودند، راه اندازی کرد. در چارچوب این برنامه، شرکت نمایندگان از مکان های هولوکاست در لهستان بازدید کردند.

یکی از مقامات کونِلو در مصاحبه ای با The Guardian گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که اگر دختران دیگر از این جوانان حمایت ننمایند، آنها دیگر همفکرانی نخواهند داشت. براساس یک مطالعه اجرا شده توسط دانشگاه بیرمنگام، این پروژه منجر به افزایش احساس امنیت، کاهش آسیب پذیری و مهمتر از همه، کاهش تنفر شد. سوئد این برنامه را در سراسر کشور اجرا نموده است.

با وجود مقیاس کوچک پوشش این برنامه در مقایسه با مشکل جدی تر در کل اروپا، این پروژه اهمیت تغییر دیدگاه هر فرد را نشان می دهد. انتخابات در اتحادیه اروپا مواضع احزاب ضد مهاجر را تقویت خواهد نمود، اما راهکار این مشکل باید در دیگر زوایا دنبال گردد.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5640

به "انتخابات پارلمانی اروپا، موضع احزاب ضد مهاجر را تقویت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی اروپا، موضع احزاب ضد مهاجر را تقویت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید