انتصاب نخستین رئیس زن در موزه لوور

به گزارش شیوا مارکت، پس از گذشت بیش از دو قرن از تاریخ تاسیس موزه لوور، در اتفاقی بی سابقه و امیدبخش، یک زن ریاست موزه لوور را عهده دار شد.

انتصاب نخستین رئیس زن در موزه لوور

لورنس دکا، رییس پیشین موزه اورسی و مدیر سابق گالری اورنجری در شهر پاریس، از اول سپتامبر 2021 ریاست موزه لوور را بر عهده خواهد گرفت و جانشین ژان لوک مارتیتز، رئیس فعلی این موزه خواهد شد. این موضوع در حالی است که در طول تاریخ 230 ساله موزه لوور، تا به امروز هیچ زنی عهده دار ریاست این موزه نبوده است.

دکا که خود متولد شهر پاریس و فارغ التحصیل مدرسه هنر لوور بوده است، با فضای این موزه بیگانه نیست. وی بعلاوه سابقه تدریس در مدرسه هنر لوور را در رزومه خود دارد. دکا در حال حاضر به عنوان مدیر علمی در آژانس موزه های فرانسه فعالیت می نماید و از چهره هایی محسوب می گردد که به توسعه و ایجاد موزه لوور ابوظبی در سال 2017 یاری کردند.

انتصاب لورنس دکا در راس بزرگ ترین موزه هنری دنیا در شرایطی رقم خورده است، شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا طی 15 ماه گذشته، صنعت گردشگری و موزه داری را با چالش های فراوانی روبرو نموده است.

لوور به عنوان پربازدیدترین موزه دنیا که در سال 2019 بیش از 10 میلیون بازدیدکننده داشت، در تعطیلی چندماهه دوران کرونا فرصت بازسازی و بازسازی به دست آورد. بعلاوه در بزرگ ترین انتقال تاریخ موزه لوور طی یک سال و نیم گذشته، بیش از 100 هزار اثر از گنجینه های هنری این موزه به طور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در 120 کیلومتری پاریس منتقل شده اند.

موزه لوور دارای بزرگ ترین مجموعه آثار هنری در دنیا است و از این میان تنها 35 هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته است. 35 هزار اثر دیگر نیز به صورت امانت در اختیار دیگر موزه های فرانسه قرار گرفته است. ریاست ژان لوک مارتینز بر این موزه در حالی در ماه سپتامبر به سرانجام می رسد که وی از سال 2013 عهده دار این سمت بود ه است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29809

به "انتصاب نخستین رئیس زن در موزه لوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتصاب نخستین رئیس زن در موزه لوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید