ایستکول پرفروش ترین یخچال و فریزر در دیجی کالا
به گزارش شیوا مارکت، مهرداد محمدی مدیرعامل شرکت تکران مبرد (ایستکول) از کسب رتبه اول بیشترین فروش تعدادی و ریالی یخچال در وب سایت دیجی کالا اطلاع داد. شرکتی که سابقه فعالیتش به سال 1356 و تأسیس آن توسط برادران محمدی برمی شود. فعالیت تکران مبرد با فراوری یخچال های صنعتی در استان قم آغاز شد و در دهه های 70 و 80 فراوری یخچال ها و فریزر های سایز کوچک آن ها با نام تجاری ایستکول استارت خورد.
حالا براساس جدید ترین گزارش منتشر شده وب سایت دیجی کالا برای فروش سال 1398 در حوزه لوازم خانگی و علی الخصوص یخچال فریزرها، یخچال 5 فوت و یخچال 9 فوت ایستکول رتبه اول و دوم را از نظر تعداد فروش در وب سایت دیجی کالا کسب نموده اند. همچنین یخچال 5 فوت از نظر ارزش ریالی رتبه اول و یخچال 9 فوت هم رتبه سوم را در وب سایت دیجی کالا از آن خود نموده اند.
مدیرعامل تکران مبرد در گفت وگو با پایگاه خبری عصر ایران بیان کرد: ایستکول پس از موفقیت های خود در محصولات صنعتی به سمت فراوری محصولات خانگی و تجاری رفت. محصولات ایستکول در سه گروه محصولی یخچال فریزر، آبسردکن های دو منظوره و دستگاه های تصفیه هوا واقع شده است. در محصولات خانگی، فریزرهای کوچک و تصفیه هوا و در محصولات اداری و تجاری یخچال های 5 و 9 فوت ایستکول حرف اول را در بازار می زند. محمدی از تغییراتی در فراوریات این شرکت در طول سالیان گذشته می گوید که از این جمله می توان اضافه شدن سالانه محصولات جدید براساس احتیاجسنجی بازار را سیاست اصلی توسعه محصول این شرکت دانست.
محصولات شرکت تکران مبرد شامل یخچال خودرو، یخچال جذبی بدون کمپرسور، یخچال های دی سی 12 ولت مخصوص کمپینگ، یخچال فریزر، چندین کلاس از آبسردکن های دومنظوره و دستگاه های تصفیه هوا است.
مهرداد محمدی در زمینه ورود این شرکت به حوزه فراوری آبسردکن می گوید: با توجه به اضافه شدن آبسردکن ها به سبد محصولات اداری و تجاری در کشور های اروپایی و چین، احتیاج فراوری این محصول در ایران هم دیده شد و با افتتاح اولین خط فراوری آبسردکن در ایران توانستیم طی چند سال 50 درصد از سهم بازار را به دست آوریم. زمانی که محصول آبسردکن توسط ما وارد ایران شد، بازخورد ها به گونه ای بود که مردم حس یک محصول غیرضروری نسبت به آن داشتند، اما با گذر زمان وقتی که معین شد اضافه شدن این محصول به ادارات، سازمان ها و مراکز فروشگاهی باعث بهینه شدن کار می گردد، مردم از این محصول بیشتر استقبال کردند.
او در زمینه فروش محصولات ایستکول در سطح کشور اضافه می نماید: 80 درصد فروش محصولات به وسیله نمایندگان رسمی انجام می گردد. علاوه بر فروش آنلاین در سایتwww.eastcool.com مشتریان ما می توانند برای خرید حضوری به نمایشگاه مرکزی ایستکول مراجعه نمایند.
از مدیر عامل تکران مبرد در زمینه خط فراوری کاملا داخلی محصولات یخچال و فریزر و آبسردکن می پرسیم. محمدی فرایند را این گونه شرح می دهد: فراوری 100درصد داخلی محصولات لوازم خانگی در ایران و بیشتر کشور های دنیا علمی و امکان پذیر نیست و توجیه مالی هم ندارد. به همین دلیل حتی کشور های اروپایی و آمریکایی مواد اولیه و بعضی از قطعات خود را به دلیل فراوری با تیراژ بالا و هزینه های فراوری کمتر از کشورهایی مثل چین وارد می نمایند. در این موضوع بهینه بودن سهم قطعات وارداتی مطرح می گردد که خوشبختانه در تمامی محصولات فراوریی، ایستکول در صندلی بهینه و ارزبری پایین واقع شده است.
در بحث توان رقابتی با برند های دیگر هم محمدی از توانایی بالای شرکتش می گوید: بالاترین سهم بازار در محصولات یخچال های سایز کوچک و آبسردکن از آن ایستکول است و در حوزه آبسردکن عمده دیگر محصولات موجود در بازار، قاچاق و یا برند های متفرقه هستند. از این رو می توان گفت نیمی از سهم بازار با در نظر دریافت محصولات متفرقه و اجناس قاچاق، در اختیار ایستکول است. همچنین با تکیه بر سطح بالای خدمات مشتریان در کنار محصولات با کیفیت، با وجود حضور برندهای عظیم و قدیمی، ایستکول صندلی رقابتی و ممتاز خود را حفظ نموده و به سرعت در حال ورود به حوزه های جدید بازار است.
مدیر عامل تکران مبرد در زمینه گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش چنین شرح می دهد: ما بیش از 300 مرکز خدمات پس از فروش در کل کشور داریم. با در نظر دریافت شاخص های خدمات مشتریان، ما استانداردهای مهمی شامل ایزو 9001، ایزو 10004، ایزو 50001، ایزو 10002 و ایزو 14001 دریافت نموده ایم، در 4 سال متوالی تندیس نقره ای سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان را دریافت نموده ایم و به همین دلیل از این منظر در بالاترین سطح کشور قرار داریم. زمان پاسخگویی به مشتریان در تکران مبرد بسیار کم است و هیچ هزینه پنهانی مانند هزینه های ایاب و ذهاب برای مصرف نماینده ایجاد نمی کنیم. گاهی تامین قطعه های وارداتی هزینه های قابل توجهی برای شرکت دارد اما یکی از دلایل خوش نامی خدمات مشتریان ما، تامین قطعه به هر قیمت جهت رضایت مشتریان است.
محمدی اضافه می نماید: همین وسواس برای تامین قطعات در خدمات پس از فروش، یک مزیت رقابتی در برابر برند های با سهم قطعات وارداتی بالاتر به حساب می آید. این موضوع در آبسردکن ها و دستگاه های تصفیه هوا از اهمیت بالاتری برخوردار است چرا که بسیاری از قطعات آبسردکن مانند فیلتر های تصفیه آب و در تصفیه هوا، فیلترهای هپا و کربن قطعات مصرفی هستند و احتیاج به تامین قطعه وجود دارد.
در خاتمه مدیرعامل تکران مبرد به حضور محصولات این شرکت در عرصه های گوناگون اشاره نموده و می گوید: شعار ما ایستکول همه جا است. محصولات ما در حوزه خدمات رفاهی، تجاری، خانگی، درمانی و اداری حضور گسترده دارند. البته بسته به محصول این موضوع متفاوت است. به طور مثال محصولات فریزر ما در کاربری خانگی و محصولات یخچال های سه فوت و پنج فوت ما در هتل ها، بیمارستان ها و اداره ها حضور قدرتمندی دارند. آبسردکن های ایستکول هم در فروشگاه ها، دفاتر و اداره ها در حال استفاده هستند.
منبع: فراروcruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها