بایدن درباره مسئله کرهشمالی تصمیم جدید می گیرد؟

به گزارش شیوا مارکت، مقام سابق دولتی آمریکا توضیح داد که دولت آینده واشنگتن باید تصمیم به موقع و سریعی در خصوص رویکرد آینده کاخ سفید در قبال کره شمالی اتخاذ کند و نباید تعلل دولت باراک اوباما در این رابطه در دولت بایدن تکرار گردد.

بایدن درباره مسئله کرهشمالی تصمیم جدید می گیرد؟

ا به نقل از خبرگزاری رویترز، کرت کمپبل دیپلمات ارشد آمریکایی در امور شرق آسیا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور روز گذشته خاطر نشان کرد : یکی از چالش های کلیدی دولت جو بایدن لزوم اتخاذ تصمیم به موقع و زود در خصوص سیاستها در قبال کره شمالی خواهد بود.

این دیپلمات دولت سابق آمریکا که احتمال می رود در دولت آینده آمریکا نیز ایفای نقش کند، گفت: سیگنال های اولیه به پیونگ یانگ این گونه خواهد بود که مسئله این کشور جزو اولویت های تیم بایدن همزمان با انتقال قدرت قرار گرفته است.

بایدن پیشتر در ماه اکتبر بر عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای تاکید نموده بود.

پیش از این رسانه های کره جنوبی با واکنش به انتصاب مقامات در حوزه سیاست خارجی آمریکا گزارش داده بودند که دولت آینده آمریکا سیاست سختی را در قبال کره شمالی و کیم جون اون رهبر این کشور اتخاذ نمی کند. در این میان خبرگزاری یونهاپ پیشتر به نقل از چند کارشناس عنوان نموده بود که آنتونی بلینکن همزمان با کوشش برای بهبود روابط کره جنوبی با ژاپن، اقدامات چند جانبه ای را برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی انجام می دهد. کره تایمز نیز اخیرا گزارش داد که تیم بایدن بعید است موضع سختی را در برابر کره شمالی اتخاذ نماید.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اواخر آبان ماه از توافق جو بایدن با مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی برای حل مساله هسته ای کره شمالی خبر داده بود.

بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا در مکالمه تلفنی اش در اواخر آبان با مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی، سئول را به عنوان پایه اصلی امنیت و رفاه در منطقه هند و اقیانوس آرام توصیف نموده بود.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26142

به "بایدن درباره مسئله کرهشمالی تصمیم جدید می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن درباره مسئله کرهشمالی تصمیم جدید می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید