برای جذب سرمایه گذاران به روش های جدید و جذاب نیاز است

به گزارش شیوا مارکت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با بیان باید اینکه دغدغه های فعالان مالی برای توسعه تولید، اشتغال و صادرات را به فال نیک گرفت، گفت: مجموعه ارکان اتاق بازرگانی از جمله کمیسیون توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری می توانند با کار کارشناسی کمک شایانی به دو حوزه افزایش صادرات و تأمین مالی کارخانه ها داشته باشند.

برای جذب سرمایه گذاران به روش های جدید و جذاب نیاز است

ناصر بیکی در نشست کمیسیون توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری اتاق اراک، با اشاره به حساسیت سال جاری ازنظر مالی افزود: بخش خصوصی همیشه دغدغه تأمین مالی شرکت های خود را داشته و دارد، چون در کشور ما برنامه ریزی اصلی برای سرمایه گذاری کلان بر عهده دولت است و ما در بخش خصوصی رهرو دولت هستیم. حسب این مورد موضوع سرمایه گذاری باید در دولت بیشتر مدنظر قرار گیرد، بالأخص زمانی که تحریم ها سخت تر شده است و جمعیت کشور نیز در حال افزایش هست.

او ادامه داد: امروز سرمایه گذار و سرمایه دار اگر بخواهند ریالی سرمایه گذاری کنند، اول حساب بازدهی و ریسک سرمایه گذاری خود را خواهند داشت.

رئیس اتاق اراک گفت: توسعه در همه جوانب باید از توسعه مالی شروع شود. آموزش برای جذب سرمایه گذاری یک مؤلفه بسیار مهم هست که متأسفانه کشور ما از آموزش دور هست.

او گفت: اگر پروژه های مالی راه بیافتند، قطعاً بسکمک از مسائل مالی را حل خواهند کرد. باید برای جذب سرمایه گذار انگیزه ایجاد کنیم. قطعاً با روش های گذشته نمی توانیم سرمایه گذاران را جذب کنیم.

بیکی نیاز به شفاف سازی در زمینه اقتصاد را یکی از روش های جذب سرمایه گذاری و مشارکت با سرمایه گذاران خارجی دانست و افزود: در بورس بیشتر با نقدینگی داخلی روبرو هستیم و سرمایه گذاری خارجی می تواند از سرمایه گذاری داخلی بیشتر مثمر ثمر باشد.

او ضمن تأکید بر اینکه رسیدن کدهای بورسی از 1 میلیون به 48 میلیون نشان دهنده جذب سرمایه نیست، گفت: این امر نشان دهنده این است که نقدینگی فراوانی در کشور وجود داشته که اصلاً برای توسعه مالی خوب نیست. جهش نقدینگی در سال های گذشته بسیار زیاد بوده است و باعث تورم بسیار زیادی شده است.

در این نشست محمدرضا جعفری، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری اتاق اراک نیز گفت: کمیسیون توسعه صادرات دو بخش بسیار مهم صادرات و جذب سرمایه گذاری را که بسکمک از بنیان های مالی جامعه را در خود دارند، به صورت تخصصی موردبررسی قرار داده است و با توجه به اینکه کشور ما محدودیت های منابع مالی، صادرات نفت، و منابع ارزی را دارد، باید روی موضوع جذب سرمایه گذاری کار کنیم.

جعفری ادامه داد: یکی از مسائل دولت تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است که بخش خصوصی می تواند در این زمینه به دولت کمک شایانی نماید.

او گفت: کمیسیون توسعه صادرات آمادگی دارد مسائل و مسائلی تخصصی را نیز که در سطح ملی هستند به اتاق ایران جهت طرح در کمیسیون ها و مجامع مختلف به صورت کارشناسی ارائه کند.

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23110

به "برای جذب سرمایه گذاران به روش های جدید و جذاب نیاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جذب سرمایه گذاران به روش های جدید و جذاب نیاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید