برندها و مراکز خرید لندن در یک نگاه

به گزارش شیوا مارکت، لندن یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید است؛ بیشتر برندهای محبوب جهان در این شهر شعبه خاص خودشان را دارند. بیش از سی هزار فروشگاه و مغازه و صدها بازار سنتی و دکه های خیابانی در لندن وجود دارد و به طور کلی برای کسانی که عاشق خرید هستند لندن می تواند منطقه ای عالی و محبوب باشد. ما در این مطلب سعی نموده ایم تا لیستی از بهترین مراکز خرید لندن و بازارهای آن را برایتان توضیح دهیم.

برندها و مراکز خرید لندن در یک نگاه

جهت رزرو آنلاین بلیط هواپیما لندن بر روی لینک کلیک کنید.

معروف ترین مراکز خرید شهر لندن

برای تمامی کسانی که به لندن سفر می کنند خرید سوغاتی یکی از مهمترین برنامه هایی باشد که در سفر خود دارند. جالب است بدانید معروفترین سوغاتی لندن، اجناسی نظیر تصویر دکه های تلفن قرمز رنگ، اتوبوس های دو طبقه، تاکسی های سیاه و سربازان گارد سلطنتی هستند که اغلب تصاویری و یا مجسمه هایی جذاب از آن ها را می توان تهیه کرد. ماکت هایی از دیدنی های شهر و خوراکی هایی مانند بیسکویت و یا چای در جعبه های فلزی بشکل اتوبوس، تاکسی و یا بناهای تاریخی لندن نیز فراوان هستند. چای، سوغاتی معروف دیگر لندن است؛ برند توینینگر فراوری کننده معروف چای در انگلستان بیش از سیصد سال در این حرفه مشغول بوده و اولین فروشگاه آن در سال 1706 در مرکز لندن افتتاح شده و هنوز در ساختمان قدیم خود فعالیت می نماید.

پریمارک | Primark

در سال 2007 فروشگاهی به نام پریمارک فعالیت خودش را شروع کرد و بازدیدکنندگا تمامی اجناس مورد احتیاج خودشون را می توانند با قیمت های باورنکردنی خریداری کنند. در این فروشگاه شما می توانید با پرداخت کمترین هزینه خریدهای بسیاری را انجام دهید.

آدرس: 14-28 Oxford St, Fitzrovia, London W1D 1AU, United Kingdom

زارا | Zara

یکی از معروف ترین برندهای دنیا زارا بیش از یک دهه است که در شهر لندن فعالیت دارد؛ شعبه ای از این بند معروف در نبش خیابان باند استریت و آکسفورد واقع شده است.

آدرس: 61 Oxford St, Greater, Soho, London W1D 2EH, United Kingdom

H&M

دیگر مرکز خریدی که در شهر لندن می خواهیم معرفی کنیم، فروشگاه H&M است؛ این ساختمان با بازسازی شعبه آکسفورد سیرکس خود از یک فروشگاه 3 طبقه به یک ساختمان 6 طبقه عظیم با دسته بندی های عالی و مرتب تبدیل شد.

آدرس: 224 Regent St, Soho, London W1B 3BR, United Kingdom

هرودز | Harrods

اگر جز کسانی هستید که علاقه به برندهای لوکس و عالی دارید، می توانید به سمت هرودز یکی از بهترین مراکز خرید لندن بروید. در این فروشگاه حتی اگر خرید هم نکنید باز چیزی را از دست نداده اید چرا که به اندازه جذاب و جالب هست که متوجه گذر زمان در آن نخواهید شد.

برای خرید سوغاتی مرکز خرید هرودز یکی از بهترین گزینه های انتخابی است، ضمناً رفتن به سمت حراجی ها را در این فروشگاه از دست ندهید.

آدرس: 87-135 Brompton Rd, Knightsbridge, London SW1X 7XL, United Kingdom

سلفریجز | Selfridges

از معتبرترین مراکز خرید لندن می توان به سلف ریجز اشاره نمود. فروشگاهی که در آن هر چیزی که لازم داشته باشید از لباس و لوازم آرایشی گرفته تا لوازم الکترونیکی را می توانید به راحتی و با قیمت مناسب پیدا کنید. نکته جالبی که در مورد این مرکز خرید باید بدانید این است که در آن امکان خرید بیش از 11 هزار مدل جین وجود دارد.

آدرس: 400 Oxford St, Marylebone, London W1A 1AB, United Kingdom

خیابان های معروف لندن برای خرید

مراکز خرید متعددی در خیابان های شهر لندن وجود دارد که می توانید برای خرید به سمت آن ها بروید. ما در ادامه به چند مورد از معروف ترین آن ها اشاره می کنیم تا در سفرتان به این شهر حتما سری به مراکز خریدی که در این خیابان ها قرار دارند بزنید.

خیابان آکسفورد | Oxford Street

یکی از معروف ترین خیابان های لندن خیابان آکسفورد است و یکی از شلوغ ترین خیابان ها برای خرید می باشد. بهترین مغارهای لندن در این خیابان قرار دارند و همین خود یکی از دلایلی است که این خیابان به یکی از خیابان های شلوغ لندن تبدیل گردد. طول خیابان آکسفورد چندین کیلومتر است و از چرینگ کراس تا هاید پارک در غرب نیز کشیده شده است. همواره پیاده روهای این خیابان پر از جمعیت خریداران بوده و به ویژه در زمان کریسمس با جمعیت زیادی روبرو خواهید شد. تمام دیپارتمنت استورها هم در اینجا حضور دارند.

خیابان ریجنت | Regent Street

خیابانی در سال های 1813 تا 1823 در لندن به نام خیابان ریجنت نیز ساخته شده که در آن مرزی میان ساکنین شیک و محلی می کشد. این خیابان در سال 1898 مورد بازسازی نهاده شد و مغازه های عظیمتری را در خود جای داد. در سرتاسر خیابان ریجنت و اطرافش می توانید مغازه هایی منحصر به فرد را پیدا کنید. همچنین در فروشگاه (Liberty) می توانید بهترین پارچه ها را تهیه کنید. اگر دنبال اسباب بازی های گوناگون بودید، به سراغ مغازه (Hamleys) بروید.

باند استریت | Bond Street

آخرین خیابانی که در این مطلب معروف ترین خیابان های لندن معرفی کنیم، خیابان باند استریت است که یکی از اصلی ترین خیابان های قلب می فر است. در این خیابان انواع مغازه های دیزاینرهای معروف و جواهرسازان گران قیمت نیز را خواهید دید. برخی از برندهای لوکس مانند گوچی یا ورساچه و برندهای جواهرآلات مانند کارتیه و تیفانی هم در اینجا حضور دارند. می توانید برخی از خانه های حراجی معروف را هم در باند استریت پیدا کنید.

به منظور آشنایی بیشتر با معروف ترین خیابان های شهر لندن می توانید مطلبی که با عنوان خیابان های معروف لندن، تلفیقی از سنت و مدرنتینه را در مجله گردشگری خبرنگاران مطالعه نمایید.

بازارهای معروف شهر لندن، خرید مالی در قلب انگلستان

بازارهای لندن از قرون وسطی در کوچه و خیابانهای این شهر فعال بوده اند. ولی اکنون به مراکز تعیین و سرپوشیده ای در قسمت های مختلف شهر منتقل شده اند و همچنان رونق خود را حفظ نموده اند. محصولات مختلفی مانند مواد غذایی،پوشاک،وسایل منزل ، اجناس عتیقه، و انواع سوغاتی در این بازارها پیدا می گردد و هواداران فراوانی دارند. برخی از معروفترین بازارهای لندن عبارتند از

  • بازار نیو کاونت گاردن

این بازار در جنوب غربی لندن قراردارد و یکی از عظیمترین بازار عمده فروشی میوه، سبزی و گل در بریتانیای کبیر است. حدود دو هزار و پانصد فروشنده در این بازارها فعالیت دارند و روزانه تقریبا چهل درصد از مواد غذایی مورد احتیاج رستورانهای شهر را تامین می کنند.

  • بازار بارو

بازار بارو در خیابانی به همین نام در جنوب پل لندن منطقه ساوث وارک واقع شده است؛ این بازار یکی از عظیمترین بازارهای عمده فروشی مواد غذایی لندن است و قدمت آن به سال 1014 میلادی بر می گرد. خرده فروشان این بازار در سه روز آخر هفته هم فعال هستند و بهترین مواد غذایی از سراسر دنیا در آن فروخته می گردد.

  • بازار کمدن (Camden market)

از معروف ترین بازارهای مورد علاقه مردم و مسافران لندن است که در کنار کانال رجنت واقع شده است و در سال 1790 راه اندازی شده است.

  • بازار پورتوبلو

در خیابان پورتوبلو، بازاری در شنبه های برپا می گردد که فعالیت خود را از سال 1740 در شهر لندن شروع نموده است. اجناس این بازار عبارتند از مواد غذایی تازه، پوشاک مد روز و دست دوم و انواع سوغاتی، بازار عتیقه پورتوبلو نیز عظیمترین بازار عتیقه در بریتانیای کبیر است.

  • بازار قدیمی اسپیتال فیلدز

این بازار قدیمی، متعلق به سال 1880 است و در شرق شهر لندن در منطقه اسپیتال فیلدز قراردارد. علاوه بر تنوع فراوان کالا، رستوران های این منطقه نیز در بین مردم بسیار معروف هستند. در سال 1991، فروشندگان مواد غذایی این بازار، به مکانی دیگر به نام بازار جدید اسپیتال فیلدز منتقل شدند، که اکنون از بهترین بازارهای مواد غذایی در اروپاست.

  • بازار لیدنال

این بازار در قرن چهاردهم، در لندن راه اندازی شد و درمرکز شهر قراردارد. شهرت بازار لیدنال بخاطر ساختمان زیبای آن است که سر هوراس جونز معمار انگلیسی آن در سال 1881 طراحی کرد و ساخت.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19085

به "برندها و مراکز خرید لندن در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندها و مراکز خرید لندن در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید