بوریس در چالش زوایای یک تصویر

به گزارش شیوا مارکت، گروه دنیا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس آخر هفته پیش به امید رسیدن به توافقی با سران اتحادیه اروپا راهی آلمان و بعد فرانسه شد تا شاید بتواند راهی برای خروج آسان کشورش از اتحادیه اروپا بیابد، اما حضور او در الیزه جنجال برانگیز شد و بسیاری او را متهم به بی ادبی در حضور رئیس جمهوری فرانسه کردند. طوری که حاشیه ها بر متن غلبه کردند، اما در خاتمه معین شد این حاشیه سازی ها هیاهوی بسیار برای هیچ بودند.

بوریس در چالش زوایای یک تصویر

به گزارش فرانس پرس، متن دیدار جانسون و مکرون حاکی از امیدواری دوطرف به خروجی همراه با توافق برای انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

اما انتشار تصاویری از بوریس جانسون که او را نشان می داد با قلدری پای خود را روی میز کوچکی از اسباب و وسایل کاخ الیزه گذاشته، جنجالی رسانه ای برای نخست وزیر جدید انگلیس به پا کرد. شبکه های اجتماعی که اصولاً میانه خوبی با او ندارند، وی را متهم به بی نزاکتی کردند و رسانه ها هم ضمن بازتاب این واکنش ها تا آنجا پیش رفتند که زبان بدن جانسون و مکرون را در دو بخش تفسیر کردند.

بخش نخست این تفسیرها به استقبال مکرون از جانسون در محوطه الیزه پرداختند. جودی جیمز در روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت: در استقبال از جانسون، هر دو رهبر سعی کردند از زبان بدن برای القای قدرت بیشتر خود نسبت به طرف مقابل بهره گیرند. مکرون 13 ثانیه دست جانسون را در دست گرفته بود. همان طور که به طور معمول ترامپ با دریافت دست طرف مقابل خود سعی می نماید نشان دهد که قدرتمند است. جانسون هم بلافاصله پس از رهایی دستش از دست مکرون، این حرکت را با دریافت انگشت دستش به سمت رئیس جمهوری فرانسه که حالتی تهاجمی را القا می کرد، پاسخ داد.

در بخش دوم تفسیر زبان بدن بوریس جانسون و امانوئل مکرون نیز مایکل دیکان، کارشناس روزنامه دیلی تلگراف نوشت حرکت بوریس جانسون که پای خود را روی میزی که بین او و مکرون بود، نشان از رجحان جویی او مقابل رئیس جمهوری فرانسه بود. اما تام راینر خبرنگار اسکای نیوز فیلمی مربوط به خبرگزاری رویترز را در توئیتر خود منتشر کرد که پایانی شد بر جنجال بی نزاکتی بوریس جانسون. در این فیلم نشان داده می گردد رهبران فرانسه و انگلیس در حال شوخی هستند و بوریس جانسون تنها برای لحظه ای پای خود را به سمت میز می برد. اما زاویه تصویری که عکاس رویترز از این واقعه گرفت، طوری بود که نشان می داد جانسون با قلدری پایش را روی میز گذاشته است. عکس هرچند رخدادی را که روی نداده بود، به تصویر کشیده است اما به هرحال تبدیل به قابی تاریخی برای جانسون و البته میزان قدرت یک رسانه شد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9888

به "بوریس در چالش زوایای یک تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس در چالش زوایای یک تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید