بیماران کرونا ، قربانی برگزیت

به گزارش شیوا مارکت، ایرنا نوشت: با افزایش سرعت آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور روز چهارشنبه در مجلس خاطرنشان کرد که با اصلاح قانون مرخصی استعلاجی، افراد شاغل از روز اول مشاهده علائم بیماری، حقوق بیکاری دریافت می نمایند.

بیماران کرونا ، قربانی برگزیت

در گذشته مرخصی استعلاجی پس از گذشت چهار روز به بیماران تعلق می گرفت. اما بوریس جانسون که با تحقق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحت فشار اقتصادی واقع شده است، امیدوار است که با تشویق بیماران به قرنطینه کردن خود در خانه، جلوی شیوع بیشتر کرونا در انگلیس را بگیرد.

طبق قانون تنها کسانی می توانند مرخصی استعلاجی با حقوق بگیرند که درآمد آنها از هفته ای 118 پوند بیشتر باشد. بر همین اساس جرمی کوربین رهبر حزب مخالف دولت درباره تاثیر این قانون بر شغل های موسوم به قراردادهای صفر ساعته و خویش کارفرما پرسید که جانسون پاسخ داد که برای این افراد سایر یاری های هزینه های دولتی در نظر گرفته است.

طبق اعلام کنگره تی یوسی که اتحادیه های کارگری را زیر پوشش دارد نزدیک به دو میلیون کارگر انگلیس درآمدی کمتر از این میزان داشته و مشمول استفاده از مزایای مرخصی استعلاجی نیستند.

این کارگران نه تنها مرخصی دریافت نمی نمایند، بلکه ممکن است در صورت غیبت، حتی شغل خود را به طور کلی از دست بدهند. قبلاً مواردی گزارش شده که کارگری به صرف غیبت برای مراجعه به پزشک، از کار بیکار شده است.

اکنون اتحادیه ها هشدار می دهند که بعضی از کارفرمایان از همین حالا در کوشش برای استفاده از فرصت پیش آمده بوده و از دادن دستمزد به کارگران بیمار خودداری می نمایند.

از آنجایی که بسیاری از این کارگران موقتی و فصلی در صنایع غذایی، بسته بندی، رستوران ها، هتل ها و توزیع کالا در درب منازل فعالیت می نمایند، بیم آن می رود که در صورت بیماری و به دلیل ترس از دست دادن شغل، تمایلی به قرنطینه شدن نداشته و به این ترتیب بیماری را در بین مشتری های خود گسترش دهند.

از سویی طرح دولت انگلیس برای تجمیع یاری هزینه های بیکاری در یک یاری هزینه عمومی، انتقادهای زیادی را در پی داشته است. بسیاری از اقشار کم درآمد و بیکار در چارچوب طرح جدید دولت با مسائل شدید اقتصادی روبرو شده و بعضی دست به خودکشی زده اند.

دولت جانسون در روزهای گذشته با افزایش وحشت افکار عمومی نسبت به گسترش ویروس کرونا راهبردهایی را معرفی نموده که چندان با اقبال روبرو نشده است. مردم انگلیس همچنان برای خرید اقلام ضروری مقابله با کرونا به داروخانه ها هجوم برده و قفسه ها خالی است.

ماسک صورت در انگلیس نایاب است و بسیاری از داروخانه ها محدودیت هایی را برای خرید ژل های ضد عفونی به اجرا گذاشت اند.

بر اساس مشاهده خبرنگار ایرنا، ده ها تن از مردم انگلیس امروز پشت داروخانه ای در جنوب لندن صف کشیده بودند که اعلام نموده بود محموله جدید ژل های ضد عفونی نماینده دریافت نموده است.

زمانی که در فروشگاه باز شد، کمتر یک دقیقه موجودی قفسه به خاتمه رسید.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر در انگلیس فرایند فزاینده ای را طی نموده به گونه ای که موارد شناسایی شده در این کشور از پنجشنبه گذشته تا به امروز با افزایش چهار برابری به 53 نفر رسیده است.

310311

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16813

به "بیماران کرونا ، قربانی برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران کرونا ، قربانی برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید