بی توجهی به فرهنگ و هنر، بی توجهی به روح افراد جامعه است

به گزارش شیوا مارکت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ و هنر هویت و شناسنامه ایران و ایرانی است. اگر فرهنگ را از دست دهیم، هویت مان نیز از دست می رود.

بی توجهی به فرهنگ و هنر، بی توجهی به روح افراد جامعه است

به گزارش خبرنگاران منطقه خلیج فارس، سیدعباس صالحی در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان هرمزگان عنوان نمود: بعضی از جوامع چنین نسبتی با فرهنگ و هنر ندارند اما هنر و فرهنگ، روح ایران است. بی توجهی به این حوزه بی توجهی به روح افراد جامعه است.

او با اشاره به این که سایر حوزه های اجتماعی بیش از گذشته به فرهنگ و هنر نیازمندند، ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه نشاط را به ارمغان می آورد.

صالحی بیان نمود: طبق چشم اندازی که برای صنعت گردشگری برنامه ریزی شده، ورود 10میلیون گردشگر به صورت سالانه به استان هرمزگان پیش بینی شده است. تحقق این چشم انداز بدون توجه به فرهنگ و هنر امکان پذیر نیست. هر چه افق پیش روی کشور برای گردشگری بیشتر باشد، توجه بیشتر به فرهنگ و هنر لازم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که فرهنگ و هنر به دلیل یاری به اشتغال زایی در جامعه توجه بیشتری می طلبد، گفت: این حوزه باید توسط مسئولان حکومتی جدی گرفته گردد. برای مثال یک میلیون و 500 هزار نفر فارغ التحصیل بیکار در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد. ما مدیون فرهنگ و هنر هستیم اما شرایط خوبی برای فارغ التحصیلان این رشته ها نداریم.

صالحی با اشاره به این که حوزه فرهنگی، حوزه مالی نیز به شمار می آید، اضافه نمود: اقتصاد و فرهنگ در کنار یکدیگر برای جامعه بسیار لازم است.

او با بیان این که فراوری محتوای صنعتی در دنیا قابل توجه است، ادامه داد: برای مثال طبق اشاره رئیس انجمن مد و لباس استان هرمزگان حدود 500 هزار نفر در حوزه مد و لباس مشغول به کار هستند. 67درصد صنعت مد خلاق به حوزه فرهنگی مربوط است.

صالحی با اشاره به این که فرصت های شغلی مناسبی در استان هرمزگان وجود دارد، گفت: طی این سفر فراهم آوری شرایط برای پیشرفت زیرساخت های فرهنگی و هنری صورت گرفت. هرمزگان با توانمندی و قابلیت و همچنین توجه ویژه استاندار خود می تواند قدم های خوبی در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری بردارد.

وی اضافه نمود: مقرر شده که تعدادی از بانک ها و نیز صندوق کارآفرینی امید وام هایی را برای فعالان هنر و فرهنگ اختصاص دهند.

صالحی با بیان این که ایده شبکه شهرهای خلاق شکل گرفته است، عنوان نمود: با تقویت نگاه فرهنگ و هنر هم افزایی در این حوزه افزایش می یابد.

این مقام مسئول اظهار کرد: استان هرمزگان سیزدهمین استانی است که برای امضای تفاهم نامه توسعه فرهنگی به آن سفر نموده ام که در 12 استان پیشین مبلغ 800 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرهنگ آنها تخصیص یافت.

وی با اشاره به این که تمام توان خود را به کار می گیریم که دیگر شهر بدون سینما نداشته باشیم، ابراز کرد: طی این سفر نیز مقرر شد سینما امید استان ایجاد گردد.

صالحی با بیان این که بازاریابی فرهنگ و هنر بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: متأسفانه در بعضی از انجمن ها برای اهالی فرهنگ و هنر حتی میز و جایگاه نیز کم است. همچنین تقویت کسب وکارهای فرهنگی سبب ایجاد همدلی خواهد شد، همدلی در مورد دغدغه های مشترک موجود در چنین شرایطی لازم و لازم است.

وی در سرانجام گفت: به دلیل فرهنگ غنی و رنگارنگ موجود در استان هرمزگان حفظ آن بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگاران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن ارائه پاره ای از توضیحات در مورد مسائل موجود در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه به بعضی از سؤالات حضار پاسخ داد. همچنین در سرانجام این نشست از استاد منصور نعیمی و استاد حسین پریش، پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان هرمزگان قدردانی شد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8360

به "بی توجهی به فرهنگ و هنر، بی توجهی به روح افراد جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی به فرهنگ و هنر، بی توجهی به روح افراد جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید