تاثیر پیروزی بایدن بر مناسبات دو سوی آتلانتیک از نگاه وزیر خارجه سابق آلمان

به گزارش شیوا مارکت، وزیر خارجه سابق آلمان از تاثیرات مثبت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر مناسبات دو سوی آتلانتیک سخن گفته و در عین حال تاکید نمود که اروپا باید در آینده بیشتر روی پای خود بایستد.

تاثیر پیروزی بایدن بر مناسبات دو سوی آتلانتیک از نگاه وزیر خارجه سابق آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان در تبادل نظر با روزنامه هندلزبلات به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا پرداخته و در پاسخ به این پرسش که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تغییراتی می تواند در مناسبات دو سوی آتلانتیک ایجاد کند گفت: جو بایدن می داند که اختلافات در دنیا با همکاری های بین المللی بهتر قابل حل است. مطمئنا بایدن کسی است که بازسازی ائتلاف دو سوی آتلانتیک را در اولویت قرار می دهد. البته این بدین مفهوم نیست که ما با بایدن می توانیم به دوران خوب قدیم برگردیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: مناسبات دو سوی آتلانتیک به گونه ای تغییر می یابد که در آن اروپا باید مسئولیت شخصی بیشتری از جمله در توسعه فن آوری های جدید، برای امنیت خود و روابط با همسایگی در آفریقا بر عهده گیرد.

گابریل در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: ما اروپاییان نباید دائما از دونالد ترامپ به عنوان بهانه ای برای منحرف کردن اذهان از ضعف های شخصی خود استفاده کنیم. جدایی و شکاف ها در سیاست های مالی و مالی در اروپا و مناقشات درباره حاکمیت قانون در این اتحادیه همه به دونالد ترامپ مربوط نمی گردد. ما حتی در دوران ریاست جمهوری بایدن بعضی تکالیف را بر عهده داریم که خود باید انجام دهیم. اگر ما از نظر فنی و مالی وزنه خود را سنگین نکنیم شراکت با اروپا برای آمریکا کم تر ارزشی خواهد داشت.

این مقام سابق آلمان در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود: من اطمینان دارم که بایدن به توافق آب و هوای پاریس باز خواهد گشت. اینکه آیا با بایدن ما می توانیم به راحتی به توافق اتمی سابق با ایران باز گردیم یا به مذاکرات گسترده تری احتیاج است را باید دید. با این حال بایدن می داند که خروج آمریکا از خاورمیانه خلای ایجاد می نماید که باید سعی کند آن را پر کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گابریل درباره موضع بایدن در قبال روسیه نیز گفت: در بین دموکرات ها همچنان سیاستمداران زیادی وجود دارند که پوتین و دخالت های روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را در پیروزی انتخاباتی ترامپ موثر می دانند. بنابراین دموکرات ها بیشتر به دنبال یک جبهه گیری سخت در قابل مسکو هستند. این برای ما اروپاییان کار را ساده نمی نماید چرا که ما هر گونه تشدید مناقشات با روسیه در همسایگی خود را حس می کنیم پس ما باید با آمریکا صحبت کنیم و انتظار دارم که در انتها ترکیب کلاسیکی از بازدارندگی و مذاکره با روسیه شکل خواهد گرفت.

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24821

به "تاثیر پیروزی بایدن بر مناسبات دو سوی آتلانتیک از نگاه وزیر خارجه سابق آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر پیروزی بایدن بر مناسبات دو سوی آتلانتیک از نگاه وزیر خارجه سابق آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید