تاکید آنکارا به تنش زدایی با آتن

به گزارش شیوا مارکت، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر دفاع ترکیه شرح داد؛ طرف یونانی به اتخاذ گام هایی که تنش را با ترکیه تشدید می کند، ادامه می دهد.

تاکید آنکارا به تنش زدایی با آتن

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تلویزیون الجزیره؛ وزیر دفاع ترکیه گفت:کشورش به کمک به تحقق صلح با یونان ادامه خواهد داد.

خلوصی آکار دیروز در بازدید از یگانهای نظامی در استان شرناق در جنوب شرقی ترکیه افزود: طرف یونانی به اتخاذ گامهایی که تنش را با ترکیه تشدید می کند ادامه می دهد.

آکار گفت :کمکهای لازم را برای تحقق صلح و ثبات ارائه کردیم و ما این کار را بر اساس قانون بین الملل انجام می دهیم اما متأسفانه همسایه یونانی ما به صورت مدام به نقض قوانین ادامه می دهد و برخی خواسته ها و گفتمانهای یونان خارج از چارچوب حقوق بین الملل است و حتی اگر حامیانی نیز برای این خواسته ها و گفتمانها پیدا کند, راه به جایی نخواهد برد. شاید کسانی را پیدا کنند که آنان را تشویق کنند اما باید بدانند به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید.

گفتنی است ؛ روابط دو کشور ظرف چند ماه گذشته به دنبال انجام حفاری های متعدد از سوی آنکارا در میدان های گازی در مناطق مورد اختلاف دو کشور در شرق دریای مدیترانه دچار تنش شد و همین امر اتحادیه اروپا را واداشت تا در دهم دسامبر تحریم هایی علیه رویکرد غیرقانونی و خصمانه ترکیه در دریای اژه نسبت به یونان و قبرس اعمال نماید.

به دنبال آن، یونان و ترکیه کشتی های جنگی خود را به منطقه گسیل داشتند و بار ها رزمایش های متعددی با تسلیحات جنگی در منطقه واقع میان دو جزیره کرت و قبرس و ساحل جنوبی ترکیه انجام دادند. این در حالی است که نبرد های شبیه سازی شده متعددی میان خلبانان یونانی و ترک بر فراز دریای اژه و شرق دریای مدیترانه برگزار گشت.

روابط میان آنکارا و آتن ظرف چند سال گذشته هر از چند گاهی دچار مشکل و تنش شده است.

تور کانادا: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29168

به "تاکید آنکارا به تنش زدایی با آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید آنکارا به تنش زدایی با آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید