ترامپ اروپا را تهدید کرد

به گزارش شیوا مارکت، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر ایرلند گفت اتحادیه اروپا باید با واشنگتن وارد مذاکره تجاری گردد، در غیر اینصورت آمریکا بر کالاهای اروپایی تعرفه سنگین اعمال می نماید.

ترامپ اروپا را تهدید کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه به تهدید اتحادیه اروپا رو آورد و گفت اروپایی ها باید با واشنگتن وارد مذاکره تجاری شوند، چراکه در غیر اینصورت آمریکا اقداماتی انجام می دهد که اروپا را با تبعات شدید مالی روبرو می نماید.

ترامپ که در ابتدای دیدار با لئو وارادکار نخست وزیر ایرلند در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید صحبت می کرد، با بیان اینکه اتحادیه اروپا در دولت های پیشین آمریکا از مذاکره تجاری با واشنگتن خودداری نموده، اما حالا حاضر به انجام چنین مذاکراتی است، گفت: آن ها حاضرند با ما صحبت کند، اما اگر حاضر به صحبت نباشند، تبعات مالی شدیدی برای آن ها خواهد بود. ما روی بسیاری از کالاهای آن ها تعرفه اعمال خواهیم کرد، چراکه اتحادیه اروپا رفتار خیلی خیلی غیرمنصفانه ای با ما داشته است، خیلی خیلی غیرمنصفانه. آن هم برای سال های طولانی، برای چند دهه.

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را پس از آن عنوان نمود که وارادکار گفت با نظر او در خصوص لزوم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا موافق نیست. ترامپ در همین نشست گفته بود که برگزاری همه پرسی مجدد در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا غیرمنصفانه است و لندن باید این اتحادیه را ترک کند. او گفت از اینکه مذاکرات برگزیت خوب پیش نرفته، متعجب است.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون چند بار از اتحادیه اروپا خواسته برای انتها دادن به کسری تجاری آمریکا با این اتحادیه، با واشنگتن وارد مذاکره گردد. واشنگتن تهدید نموده که در صورت ادامه وضعیت فعلی، از ورود بعضی از کالاهای اروپایی از جمله خودروهای آلمانی جلوگیری نموده یا بر واردات آن ها تعرفه های سنگین اعمال می نماید. ترامپ با چین هم جنگ تجاری مشابهی به راه انداخته و اخیرا هند را هم به انتها دادن به برنامه تعرفه ترجیحی تهدید نموده است.

49311

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4191

به "ترامپ اروپا را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اروپا را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید